logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Monday współpracuje z ukraińską agencją Sasquatch Digital

  PR 18.08.2022, przeczytano 495 razy

monday group nawiązała partnerstwo z ukraińską agencją Sasquatch Digital – według rankingu IAB jedną z najlepszych agencji SMM w Ukrainie. W ramach współpracy monday oferuje swoim klientom możliwość realizacji kampanii skierowanych do Ukraińców przebywających w Polsce, jak również realizacji kampanii targetowanych bezpośrednio na rynek ukraiński.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/monday-wspolpracuje-z-ukrainska-agencja-sasquatch-digital,396933,artykul.html

W Polsce przebywa obecnie około 3,37 miliona Ukraińców, a prawie 2/3 z nich to osoby z wyższym wykształceniem. Większość jako miejsce do życia, wybiera największe metropolie, licząc na lepsze perspektywy zatrudnienia. W wyniku przedłużającej się wojny, Polska przestała być dla nich krótkofalowym schronieniem, a stała się – przynajmniej tymczasowo – nowym domem. Jak wynika z badania Uchodźcy z Ukrainy w Polsce, Czechach i Rumunii przygotowanego przez EWL, Fundację na rzecz Wspierania Migrantów na Rynku Pracy EWL i Studium Europy Wschodniej UW, aż 61 proc. z nich planuje podjąć pracę w naszym kraju.

Cieszymy się na tę współpracę – mówi Roman Gerashchenko, CEO Sasquatch Digital. – Dla Ukraińców zamieszkanie w Polsce było w efekcie wojny koniecznością, a nie zaplanowanym wyborem. Nie mieliśmy więc czasu na powolną adaptację do nowej rzeczywistości. W związku z tym tylko 26 proc. uchodźców posługuje się językiem polskim w stopniu pozwalającym na swobodną komunikację. A to i tak nie jest znajomość biegła. Zatem używanie języka ukraińskiego i posługiwanie się kodami kulturowymi Ukrainy jest czymś, co jest kluczowe w dotarciu do naszych rodaków z właściwym przekazem. Niedawno zapytano mnie czy przekazy reklamowe powinny być kierowane do Ukraińców. Czy to wypada. Otóż ludzie rozumieją, że żyją w spokojnym kraju i przekazy reklamowe są normalne. My tej normalności bardzo potrzebujemy – dodaje.

Ukraińcy są w naszym kraju znaczącą grupą konsumentów, która chce budować nową rzeczywistość, a do tego potrzebuje profilowanej komunikacji. Coraz więcej marek realizuje kampanie skierowane do obywateli Ukrainy, dodaje do swoich spotów reklamowych ukraińskojęzyczne napisy, a większe portale ogólnoinformacyjne publikują artykuły w tym języku. Jednak mimo tego, że marki zaczynają uwzględniać język ukraiński w swoich kampaniach, to nadal niewiele z nich zaczęło uwzględniać w nich... Ukraińców. Współpraca z Sasquatch Digital jest konieczna, żebyśmy mogli zrobić właśnie ten kolejny krok - naprawdę zrozumieć potrzeby tej grupy i mądrze przełożyć je na działania – mówi Adam Kozłowski, VP Digital & Creative Strategist w monday group.

W ramach rozpoczętej już współpracy, nawiązanej pomiędzy monday group (zarówno przez markę monday comms, jak i monday digital), poza współpracą projektową, Sasquatch Digital dostarcza polskiej agencji insighty, analizy i raporty dotyczące sytuacji Ukraińców w Polsce.

Źródło: monday group

mondaygroup.pl

Dodatkowe informacje:

Agencja Sasquatch powstała w 2009 roku w Kijowie, oferując początkowo promocję marek w sieciach społecznościowych. W kolejnych latach Sasquatch stał się partnerem 15 ukraińskich agencji reklamowych i PR, które nie prowadziły do tej pory działań SMM. W 2017 roku firma przekształciła się w agencję digitalową typu full-service, oferując swoim klientom, oprócz social media marketingu, działania z zakresu reklamy kontekstowej i targetowanej, crowd-marketingu, influencer marketingu czy SERM. Jest też członkiem ukraińskiego oddziału IAB.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„W skrócie” – kampania poszerzająca wiedzę o HIV
9 na 10 Polaków uważa, że HIV ich nie dotyczy, jednak prawda jest inna – wirusem może zakazić się każdy z nas, kto jest aktywny seksualnie. Ten ważny temat został poruszony w najnowszej, ogólnopolskiej kampanii Fundacji Edukacji Społecznej, a powodem jest stale rosnąca liczba zakażeń. Poprzez kampanię, FES wraz z partnerami, chce zbudować świadomość na...
Cukier Królewski rozwija akcję „Piecz, Przerabiaj, Podziel się”
Marka Cukier Królewski wzmacnia i rozwija kampanię „Piecz, Przerabiaj, Podziel się” o kolejne aktywacje, mające mobilizować Polaków do niemarnowania żywności. Dotychczasowe działania prowadzone były w sieci. Teraz „Królewski” idzie o krok dalej i w myśl hasła „Gdzie dobro króluje, nic się nie marnuje”, wspólnie z...
Tomasz „Owca” Zieliński i Helena Smoczny w agencji Endless
Endless zyskała kolejnych specjalistów. Do zespołu kreatywnego agencji dołączyli Tomasz „Owca” Zieliński, jeden z bardziej doświadczonych copywriterów w kraju oraz Helena Smoczny, obejmując stanowisko Senior Art Director. Zespołem kreacji Endless zarządzają wspólnie Franek Toeplitz z Tytusem Klepaczem.
Debiut agencji SEM House
Globalna spółka MarTech, RTB House, dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe, ogłosiła powstanie agencji digitalowej SEM House, skupiającej się przede wszystkim na planowaniu i realizacji usług marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Rozwój narzędzi opartych o sztuczną inteligencję ułatwił proces tworzenia treści. To, czym...
Superbet wchodzi na Spotify
Najpierw Bałkanica, potem DJ Tiësto, a na koniec dobrze znany fanom disco polo Akcent i jego hit „Przez Twe Oczy Zielone” – to piosenki znajdujące się na jednej z playlist na nowym kanale Spotify uruchomionym przez Superbet. Jej autorem jest ambasador marki Sławomir Peszko, a nosi ona tytuł „Imprezuj z Peszkinem”. To tylko ułamek szeroko zakrojonej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764