logo
WIEDZA

Monitor dla profesjonalisty: w jaki sposób zoptymalizować codzienną pracę

Mateusz Zawiślak  PR 11.07.2017, przeczytano 505 razy

Jakość pracy zależy nie tylko od naszych umiejętności i doświadczenia. Otoczenie i sprzęt, z którego korzystamy mają również duży wpływ na efektywność naszych działań. Wśród najważniejszych czynników, które mogą zoptymalizować pracę profesjonalisty często wymienia się m.in. wygodny fotel, odpowiednie oświetlenie oraz prawidłową pozycję ciała. Warto również przyjrzeć się urządzeniu, przed którym spędzamy znaczną część naszego dnia w biurze, czyli monitorowi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/monitor-dla-profesjonalisty:-w-jaki-sposob-zoptymalizowac-codzienna-prace,33077,artykul.html

Podstawowe narzędzie pracy

Wiele współczesnych zawodów wymaga codziennego korzystania z komputera. Urządzenie to stało się najpopularniejszym narzędziem pracy. Szczególnymi użytkownikami komputerów są graficy, fotograficy oraz inni profesjonaliści, dla których jakość wyświetlanego obrazu jest tak samo ważna, jak ich umiejętności i doświadczenie. Dlatego właśnie wiele monitorów powstaje z myślą o zaawansowanych użytkownikach, którzy wymagają od wyświetlaczy najlepszych parametrów, które nie tylko zapewnią wysoką jakość obrazu, ale także będą spełniały zasady ergonomii.

Przekątna to nie wszystko

Jednym z najbardziej istotnych parametrów jest wielkość wyświetlacza. Minimalna przekątna monitora akceptowalna przez grafików, czy fotografów to 24 cale. Taki rozmiar ekranu wiąże się z większym komfortem podczas pracy, ale przede wszystkim zapewnia dużą powierzchnię roboczą. Ważna jest również odpowiednia rozdzielczość, która pozwoli na dostrzeżenie wszystkich szczegółów obrazu. Dlatego też najlepsze monitory dla profesjonalistów oferują standard 4K, a Full HD to dziś absolutne minimum. Duży pulpit roboczy umożliwia także skuteczne korzystanie z technologii Picture by Picture (PBP). Funkcja ta pozwala na przeglądanie obrazu z dwóch źródeł na jednym ekranie, który zostaje wówczas podzielony na pół. Wielozadaniowość wynikająca z takiego rozwiązania to zaleta, którą docenią wszyscy pracujący na wielu aplikacjach i potrzebujący szybkiego dostępu do danych z wielu źródeł. Przy dużym ekranie istotne znaczenie ma również jego zakrzywienie. Taka budowa monitora pozwala odbierać obraz jako płaski i pozbawiony zniekształceń. Zakrzywienie w dużej mierze redukuje świetlne refleksy. To pozytywnie wpływa na postrzeganie jakości obrazu, ale przede wszystkim zmniejsza wysiłek dla naszych oczu.

Łatwość kalibracji

Bez wątpienia osoby związane z fotografią i grafiką komputerową, a także z animacjami i filmami potrzebują jak najdokładniejszego odwzorowania barw. Nowoczesne monitory UHD, takie jak np. Samsung UE590D, wyświetlają aż do miliarda kolorów, to nawet 64-krotnie więcej niż standardowe wyświetlacze. Monitory dla profesjonalistów to również pewność ułatwionej i skutecznej kalibracji kolorów. Jest to szczególnie istotne dla osób projektujących materiały do druku – dokładne odwzorowanie barw to gwarancja zgodności kolorów palety CMYK na ekranie i wydrukowanych materiałach. Prócz dużej ilości wyświetlanych kolorów, dla jakości obrazu niezwykle istotna jest wartość kontrastu statycznego. Im ta wartość jest wyższa, tym w większym stopniu pozwala na wyświetlanie ciemnych szczegółów na czarnym tle.

W trosce o wzrok

Spędzając wiele godzin przy komputerze powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na wygodną pozycję ciała i bezpieczeństwo naszych oczu. Praca z tradycyjnymi monitorami powoduje zmęczenie wzroku, jednak ekrany profesjonalne wyposażone są w specjalne technologie mogące redukować szkodliwe oddziaływanie. Nowoczesne monitory dla profesjonalistów firmy Samsung posiadają funkcje takie, jak np. Eye Saver, która chroni oczy eliminując męczące wzrok światło niebieskie oraz Flicker Free, która redukuje migotanie obrazu obecne w tradycyjnych monitorach.

Większość osób aktywnych zawodowo spędza dużą część dnia na pracy z monitorem, dlatego też przy zakupie należy zwrócić uwagę na wszelkie funkcje i technologie które usprawnią i zoptymalizują pracę. Jednak szczególny nacisk warto położyć na aspekt zdrowotny. To w końcu dobra kondycja naszego wzroku pozwala nam skutecznie wykonywać zawodowe obowiązki.

Źródło: Samsung Electronics

www.samsung.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
halogen, 20.07.2017

Dobry sprzęt potrafi wiele zdziałać, to nie jest stwierdzenie na wyrost tylko czysta prawda. Na początku mojej drogi zawodowej nie stać mnie było na porządny monitor i pracowałem na zwykłym, baaardzo przeciętnym monitorze, w dodatku z matrycą TN. Szczerze? Koszmar. Teraz dopiero to widzę. To znaczy widziałem wcześniej, ale teraz zdałem sobie sprawę z tego jak bardzo to było złe. Odkąd wymieniłem sprzęt na nowy i profesjonalny jestem zachwycony głębią kolorów, kątami widzenia, chyba wszystkim. Różnica jest nieporównywalna. Aktualnie mam do czynienia głównie z iiyama ProLite XB3070WQS-B1, 30-calowym koniem, który znakomicie daje sobie radę. To moja pierwsza iiyama i w sumie początkowo nie planowałem się na nią zdecydować, ale trafiłem dosyć przypadkowo do iiyama-sklep.pl no i się zaczęło. Oczywiście zrobiłem ogromny research przed podjęciem ostatecznej decyzji, ale koniec końców wybór padł jednak na iiyamę. Całkiem dobra cena za takie parametry mnie przekonała. Miałem co prawda małe obawy, jak to jest w przypadku takich zakupów, ale wątpliwości szybko się rozwiały. Zwłaszcza kiedy poczytałem opinie na forach i na stronie sklepu, chyba wszyscy byli zadowoleni. Teraz to wcale im się nie dziwię, jest się czym cieszyć. Miłym dodatkiem była też gwarancja na bad pixele, na szczęście nie musiałem z niej korzystać.

avatar użytkownika
redakcja, 20.07.2017

Producent lub dystrybutor monitorów iiyama może u nas skorzystać z całej palety płatnych i bezpłatnych narzędzi marketingowych. Nie ma żadnego powodu aby uprawiać tutaj spamerski "marketing rekomendacji", który nasi użytkownicy traktują jako formę oszustwa w stosunku do nich, zaś my jako wydawca - jako formę kradzieży powierzchni reklamowej.  

thalero, 20.07.2017

Tym bardziej, że te monitory to zwykłe guano, co najwyżej do zastosowań biurowych.  

avatar użytkownika
redakcja, 21.07.2017

Otrzymaliśmy z biura prasowego iiyama informację, że wskazana we wpisie strona nie należy do tej firmy i jest własnością podmiotu nie będącego dystrybutorem produktów tej marki. Przepraszamy zatem za sugestię wskazującą na producenta lub dystrybutora i dziękujemy za szybką reakcję.  

brak ikonki
Mjor, 20.09.2017


Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych (spam: kryptoreklama na rzecz firmy Komputronik)

Najnowsze w tym dziale:

RODO: Nowe obowiązki informacyjne dla administratorów danych i podmiotów przetwarzających
Jedną z najważniejszych zmian, która czeka nas po wejściu w życie RODO – ogólnego rozporządzenia 2016/679 o ochronie danych – jest rozszerzenie uprawnień informacyjnych dla osób, których dane są przetwarzane (czyli nas wszystkich).  Wszystko po to, aby każdy z nas – udostępniających miał wiedzę i kontrolę nad tym, co dzieje się z naszymi danymi. Jakie nowe obowiązki...
Co marki i sprzedawcy detaliczni muszą zrobić, żeby wygrać w handlu za pomocą aplikacji
Aplikacje do sprzedaży detalicznej zadomowiły się na dobre w smartfonach klientów. Podczas gdy jest jeszcze zbyt wcześnie na wycofanie się z mobilnych stron, znaczenie aplikacji jako części oferty omnichannel nie może być bagatelizowane, ponieważ mogą one stać się swego rodzaju kopalnią złota dla sprzedawców detalicznych. W świecie zdominowanym przez smartfony, w...
Marketing w formie drukowanej nie jest martwy
- W świetle badań potwierdzających, że ludzki mózg lepiej reaguje na formę drukowaną, marketingowcy muszą zdać sobie sprawę z tego, że materiały drukowane czeka świetlana przyszłość, twierdzi Pamela Ghosal, General Manager, Marketing Communications, OKI Europe Ltd.
Czy klient może zakochać się w marce?
Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego...
Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
 
poniedziałek 25.06.2018, 169 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone