logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Monitor interaktywny czy tylko wielkoformatowy?

  PR 01.04.2022, przeczytano 789 razy
ilustracja

Monitor wielkoformatowy to taki, który ma przekątną co najmniej 55” – a najczęściej 65, 75, 85 i 98 cali. Przypomina duży telewizor LCD, ale nie jest wyposażony w tuner telewizyjny. Nie każdy monitor wielkoformatowy jest interaktywny, ale zasadniczo każdy interaktywny jest wielkoformatowy. Interaktywne możemy obsługiwać dotykiem i to jest podstawowa różnica. Gdzie i w jakich okolicznościach znajdują zastosowanie takie monitory? Kiedy warto wybrać monitor interaktywny, a  w jakich okolicznościach wystarczy po prostu monitor wielkoformatowy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/monitor-interaktywny-czy-tylko-wielkoformatowy,395318,artykul.html

Klasyczne monitory wielkoformatowe sprawdzają się w zastosowaniach Digital Signage w biurach i sklepach, zastępują projektory w salach konferencyjnych i bywają też bardzo przydatne podczas prezentacji – zwłaszcza jeśli prezenter nie jest entuzjastą interaktywnych wystąpień. Monitory obsługiwane dotykiem sprawdzają się w biurach zarządu i salach konferencyjnych przy burzach mózgów, są wykorzystywane w punktach informacyjnych. To popularne rozwiązanie na rynku szkoleniowym.  

Warto przyjrzeć się bliżej tym dwom rodzajom urządzeń na przykładach. Niech będzie to - Newline NT i monitor interaktywnych Newline MIRA.  

Krystaliczny obraz

Każde z urządzeń wyświetla obraz o wysokiej rozdzielczości 4K (3840x2160) z gwarancją naturalnych, żywych kolorów, ponieważ wspierają standard WCG (Wide Color Gamut). Monitory są gotowe do pracy zaraz po uruchomieniu i są wyposażone w sprzętowy filtr niebieskiego światła.

Wideokonferencja

Monitor Newline z serii NT jest wyposażony w zestaw 6 mikrofonów oraz 2 głośniki 20W. Monitor interaktywny Newline MIRA ma dolną kamerę 1080p, cztery mikrofony z redukcją szumów i echa oraz dwa głośniki 15W – co czyni z niego kompletny zestaw do wideokonferencji.

Jeśli Newline NT wzbogacimy o kamerę internetową, także stanie się funkcjonalnym zestawem do cyfrowych spotkań

System, oprogramowanie Newline i funkcje

Oba monitory czerpią funkcjonalność z systemu Android 8 oraz zestawu oprogramowania Newline. W obu przypadkach mamy do dyspozycji tzw. dynamiczne USB - dzięki temu monitor zachowuje się jak hub USB. Podłączone do niego akcesoria są automatycznie udostępniane każdemu z urządzeń źródłowych. Dodatkowo oba urządzenia są  wyposażone w porty OPS co daje możliwość podłączenia komputera OPS.

Warte uwagi jest oprogramowanie Newline. To dzięki niemu mamy możliwość bezprzewodowego udostępniania treści z dowolnego urządzenia na monitor (Newline Cast). Mogą to być zdjęcia, grafiki, strony internetowe, a nawet filmy. W tym samym czasie można zobaczyć na monitorze obraz z czterech źródeł. Nie muszą one pracować w tej samej sieci WIFI czy korzystać z połączenia wideokonferencyjnego.

Zarówno korzystając z monitora Newline NT, jak i z Newline MIRA – możemy przesłać obraz – w drugą stronę – czyli na urządzenia mobilne i dotrzeć w ten sposób do nawet 200 odbiorców zlokalizowanych w dowolnych miejscach na świecie (Newline Broadcast).

Sprawnie i wygodnie możemy tez zarządzać grupą monitorów Newline przez specjalną, bezpieczną aplikację (Newline Display Management Plus).

Monitor interaktywny Newline MIRA w odróżnieniu od Newline NT  pozwala na szybkie i wygodne połączenie z kontem Office 365 (Newline Launch Control). Wystarczy zeskanować kod QR – aby uzyskać dostęp do własnym materiałów. Wylogowanie następuję automatycznie po odejściu od monitora.

Kluczowe różnice

Dotykowo obsługujemy smartfony, przyzwyczailiśmy się do ekranów dotykowych w bankomatach i samochodach, kioski informacyjne również wpisały się w nasza codzienność. Nic w tym dziwnego, bo dotykowa obsługa jest najbardziej intuicyjnym rozwiązaniem. Monitor interaktywny MIRA sprawia, ze praca na dokumentach MS Office jest czystą przyjemnością. W zestawie jest pisak, którym możemy swobodnie nanosić notatki – pracując zupełnie jak na tablicy suchościeralnej. W naturalny sposób wymazujemy dłonią, powiększamy i pomniejszamy dobrze znanym gestem czy przesuwamy materiały zupełnie jak na smartfonie. Takie możliwości daje monitor interaktywny. Oczywiście różni się on także ceną od klasycznego monitora wielkoformatowego nie obsługiwanego dotykiem.

Wszystko zależy od potrzeb i budżetu.  Wybierając monitor warto przeanalizować jego możliwości, żywotność i funkcjonalność. Trzeba zwrócić uwagę na warunki gwarancji i łatwość obsługi.  I odpowiedzieć sobie na pytanie – czy zaspokoi nasze potrzeby?

Źródło: Newline Interactive

www.newline.solutions

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764