logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Monitor przyjazny środowisku wg AOC

  PR 24.02.2016, przeczytano 810 razy
ilustracjastrzałka

Energooszczędność stanowiska pracy to kwestia, na którą coraz więcej osób zwraca uwagę. Dotyczy to zarówno profesjonalistów jak i zwykłych użytkowników komputerów. Postępujący trend bycia eko oznacza nie tylko korzyści dla naszej planety, ale potrafi też przynieść oszczędności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/monitor-przyjazny-srodowisku-wg-aoc,27591,artykul.html

Na przykład wybierając energooszczędny monitor, można w sposób zauważalny zmniejszyć wydatki na energię elektryczną. Obecnie na rynku znajduje się sporo produktów z różnymi rodzajami certyfikatów oraz funkcji oszczędzających energię. Przyjrzymy się niektórym z nich, by ułatwić wybór urządzenia najlepiej spełniającego oczekiwania przyszłego kupującego.

Energy Star 6.0

Istnieje niejeden międzynarodowy lub krajowy certyfikat związany z energooszczędnością. Użytkownicy poszukujący informacji na temat swojego obecnego monitora lub modelu który zamierzają kupić, najprawdopodobniej natkną się na EnergyStar, TCO oraz EPEAT. Aby uzyskać pierwszy z wymienionych w wersji 6.0, monitor musi spełnić szereg wymogów. Jednym z nich jest pobór energii elektrycznej w spoczynku mniejszy niż 0,5 W. Jest to bardzo istotny parametr, gdyż sporo starszych monitorów potrafi pobierać znaczące ilości energii w stanie spoczynku, gdy są całkowicie nieproduktywne.

Producenci innych urządzeń elektronicznych również dążą do zminimalizowania poboru prądu w stanie spoczynku przez ich produkty. Gdy w całym gospodarstwie domowym albo w całym biurze będziemy posiadać urządzenia tego typu, będziemy w stanie zredukować ilość zmarnowanej energii.

TCO 6.0 oraz EPEAT

Spełniona norma niskiego poboru energii elektrycznej to nie jedyny wymóg, by otrzymać certyfikaty TCO 6.0 oraz EPEAT. Dany model monitora musi być wyprodukowany w sposób przyjazny środowisku przez legalnie zatrudnionych pracowników oraz spełniać wysokie normy jakościowe. Taki produkt będzie inwestycją na lata, co oprócz oczywistych względów finansowych przyczyni się też do zmniejszenia ilości elektrośmieci.

Certyfikat TCO 6.0 to również gwarancja wysokiej jakości obrazu oraz optymalnej ergonomii urządzenia, które będzie przyjazne dla użytkownika pod kątem zdrowotnym. Natomiast EPEAT to nie tylko wymagania obowiązkowe, ale też opcjonalne. Jedno z nich to opakowanie produktu wytworzone co najmniej w 90% z materiałów poddawalnych recyclingowi. W zależności od tego, ile warunków spełnia oceniane urządzenie, może ono otrzymać odznaczenie brązowe, srebrne bądź złote.

Funkcje oszczędzania energii

Poza cechami i parametrami wymaganymi przez wcześniej wymienione certyfikaty producenci monitorów wyposażają produkty w dodatkowe funkcje, które umożliwiają jeszcze dalej idące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej. Za przykład niech posłuży przełącznik Zero Power Switch, który powoduje, że dane urządzenie nie pobiera nic z sieci energetycznej, gdy jest wyłączone. Kolejna technologia tego typu to e-Saver stosowana w monitorach AOC. Pozwala ona ustawić czas, po jakim monitor sam się wyłącza, gdy nie jest używany.

Wybierając sprzęt komputerowy, warto sprawdzić posiadane przez niego certyfikaty. Dokonując właściwych wyborów, możemy zaoszczędzić podczas eksploatacji sprzętu i zarazem zmniejszyć uciążliwość dla środowiska wynikającą z mniejszego zużycia zasobów.

Źródło: AOC

www.aoc-europe.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764