logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym

  PR 23.04.2024, przeczytano 366 razy
ilustracja

Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów zobaczenie produktów na własne oczy jest kluczowe, ponieważ to potwierdza ich decyzję o zakupie — z tego powodu 52% klientów ceni możliwość bezpośredniego kontaktu z produktami w sklepach stacjonarnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mood-media%3A-3-kluczowe-trendy-w-handlu-detalicznym,403964,artykul.html

Sprzedawcy starają się stworzyć atmosferę, która zachęci klientów do odkrywania, zapewniając jednocześnie wyjątkowe doświadczenia. To postęp technologiczny i zmieniające się oczekiwania klientów, napędzają szybki rozwój branży handlu detalicznego. Te dwie siły pozwalają sklepom prezentować swoje produkty w sposób, który oddziałuje na wszystkie zmysły.

Osobiste doświadczenia na miejscu

Technologie oparte na sztucznej inteligencji (AI) rozszerzają granice interaktywnych doświadczeń zakupowych. Klienci doceniają wysiłek włożony w personalizację doświadczeń cyfrowych — według 52% z nich zadowolenie wzrasta, gdy marki dostosowują do nich swoje oferty. Ponadto, 77% klientów preferuje marki, które oferują spersonalizowane doświadczenia oparte na meta danych, a 75% bardziej lubi, gdy sprzedawcy wykorzystują dane osobowe do ulepszania ich zakupów.

Sprzedawcy wykorzystują różne technologie do podnoszenia i personalizacji doświadczeń zakupowych. Są to na przykład:

  • Algorytmy uczenia maszynowego analizują zachowania klientów, co pozwala na oferowanie spersonalizowanych rekomendacji produktów.
  • Wirtualne przymierzalnie umożliwiają klientom eksperymentowanie z produktami przed zakupem.
  • Wykorzystanie wizualizacji komputerowej, pozwala na sterowanie interaktywnymi wyświetlaczami, oferując wizualizacje produktów w sklepie zintegrowane z systemami Digital Signage.
  • Przetwarzanie języka naturalnego (NLP) pomaga chatbotom prowadzić rozmowy handlowe, odpowiadać na pytania dotyczące produktów, sugerować zakupy i naśladować ludzkich asystentów sprzedaży. Algorytmy ML dostarczają personalizacji poprzez analizę danych i zachowań klientów, aby stworzyć spersonalizowane doświadczenie zakupowe z dostosowaną nawigacją, sugestiami produktów, promocjami i wynikami wyszukiwania.
  • Tzw. analityka predykcyjna wykorzystuje algorytmy do analizy danych sprzedaży i czynników zewnętrznych w celu prognozowania popytu, pomagając sklepom optymalizować zapasy i oferować ukierunkowane promocje.
  • Sprzedawcy mogą umieszczać beacony wokół sklepu, aby wykrywać, gdy klienci zbliżają się do określonych produktów i działów, oraz wysyłać im odpowiednie oferty i informacje na ich smartfony, aby zwiększyć ukierunkowane zaangażowanie. Ponad 70% klientów chce otrzymywać w czasie rzeczywistym rekomendacje podczas przeglądania sklepu.

- Personalizacja staje się kluczowym czynnikiem sukcesu w dzisiejszym, nowoczesnym handlu detalicznym. Klienci oczekują spersonalizowanych rekomendacji i doświadczeń, które odpowiadają ich indywidualnym potrzebom i preferencjom. Dlatego inwestycja w technologie oparte na sztucznej inteligencji, jest niezbędna dla marek, które nie tylko chcą utrzymać się na rynku, ale być liderami w swojej branży – mówi Aleksandra Potrykus, Country Manager Poland&Baltics w Mood Media.

Sztuczna inteligencja i ludzki kontakt

Chociaż sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w personalizacji doświadczeń zakupowych, to ludzki kontakt nadal jest niezbędny. Ponad 77% klientów woli rozmawiać z ludźmi niż z chatbotami podczas zakupów online. Ludzie potrafią lepiej rozpoznawać subtelne sygnały emocjonalne i reagować na nie, co buduje większe zaufanie.

Sprzedawcy muszą umiejętnie łączyć technologię z ludzką interakcją, aby tworzyć responsywne i spersonalizowane doświadczenia. Dlatego korzystają z chatbotów, ale także zapewniają dostęp do „ludzkich przedstawicieli” w razie bardziej skomplikowanych sytuacji.

Harmonia w systemach

Meta dane są kluczowe dla personalizacji doświadczeń zakupowych. Marki wykorzystujące je w swoich strategiach marketingowo-sprzedażowych, są znacznie bardziej skuteczne w przyciąganiu i utrzymywaniu klientów oraz osiąganiu zysków. Dlatego zintegrowane systemy zarządzania treścią są niezbędne, aby usprawnić zarządzanie treściami i zapewnić spójność komunikacji z klientami.

Korzyścią z zastosowania jednej platformy zarządzania treścią jest nie tylko spójność komunikacji, ale również możliwość analizy danych i personalizacji doświadczeń klientów na podstawie zebranych informacji.

Personalizacja, sztuczna inteligencja i zintegrowane systemy, są kluczowe dla sukcesu w dzisiejszej branży handlu detalicznego i nadal będą nabierały znaczenia. Dostarczają one klientom wyjątkowych doświadczeń, jednocześnie umożliwiając sprzedawcom lepsze zrozumienie i obsługę swoich klientów.

Źródło: Mood Media

www.moodmedia.com

Dodatkowe informacje:

Mood Media to firma z sektora marketingu sensorycznego. Mood od lat kształtuje świat wrażeń z zakupów stacjonarnych. Buduje wartość biznesową największych marek, dostarczając rozwiązania z zakresu komunikacji audiowizualnej, muzyki, integracji mediów cyfrowych, narzędzi marketingowych dla sklepów, sieci reklamowych, digital signage, usług dystrybucji komunikatów, czy marketingu zapachowego. Mood wykorzystuje dorobek najnowszych technologii cyfrowych i swoje niezrównane doświadczenie w tworzeniu personalizowanego i oryginalnego contentu. Wszystko po to, aby budować lojalność klientów wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Mood jest obecny w ponad 500 000 miejscach działalności swoich klientów, na terenie 140 krajów, docierając codziennie ze swoim przekazem do ponad 165 milionów konsumentów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Niechciany przelew - jakie grożą nam konsekwencje?
W czasach zaawansowanej bankowości elektronicznej, transakcje finansowe są realizowane z zawrotną szybkością. Nie jest więc rzadkością otrzymanie przelewu, którego się nie oczekiwało. Niespodziewany napływ środków finansowych rodzi skutki zarówno prawne, jak i etyczne. Jak reagować na niechciane przelewy, jakie są możliwości ich zwrotu oraz jakie mogą być...
Deepfakes a wybory do europarlamentu. Czy jesteśmy świadomi zagrożeń?
Nadchodzące wybory do Parlamentu Europejskiego to największe międzynarodowe głosowanie na świecie. Wydarzenie to stwarza przestrzeń do dyskusji o planach i celach w obrębie Wspólnoty. Równocześnie jednak stanowi doskonałą okazję dla cyberprzestępców. Nieustannie rozwijająca się technika tworzenia fałszywych treści wizualnych i dźwiękowych...
Znaczenie zagranicznych linków w strategii SEO
W styczniu 2024 roku eksport usług w Polsce był większy o 13 proc. niż przed rokiem1. Regularny wzrost obrotu generowanego przez handel zagraniczny jest w naszym kraju obserwowany już od około 30 lat. Liczby pokazują wyraźnie, że działalność polskich firm coraz częściej wykracza poza granice kraju. Sukces na międzynarodowych rynkach musi być jednak poprzedzony odpowiednią...
Jak lepiej zarządzać budżetem firmy przy współpracy z freelancerami?
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesowym, wiele firm szuka sposobów na optymalizację kosztów i zwiększenie elastyczności operacyjnej. Jednym z kluczowych rozwiązań jest współpraca z freelancerami. A ta – odpowiednio zarządzana, może przynieść znaczące oszczędności.
Bezpieczeństwo: Jak rozpoznać oszustwa na LinkedIn
Próby oszustw już dawno dotarły do LinkedIn. Mimo to wielu użytkowników nie kojarzy tej sieci biznesowej z cyberprzestępczością. Wyjaśniamy, dlaczego może to być niebezpieczne dla bezpieczeństwa IT firm.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764