logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

More Bananas wsparło kampanię #Kaucjawraca

  PR 12.10.2021, przeczytano 82 razy

Krakowska agencja More Bananas zapewniła wsparcie merytoryczne i komunikacyjne kampanii #KaucjaWraca Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste. To ogólnopolska organizacja, która dąży do ograniczenia produkcji odpadów. W tym celu organizuje szkolenia i prezentacje poświęcone tematyce gospodarki wytwarzającej minimalne ilości odpadów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/more-bananas-wsparlo-kampanie-kaucjawraca,393332,artykul.html

Agencja wykonała audyt komunikacji Stowarzyszenia na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i Twitterze, analizę materiałów komunikacyjnych, zapewniła wsparcie kreatywne, a także pomogła w doborze i dotarciu do influencerów.  Przekazano zalecenia poaudytowe, dotyczące  powyższych kanałów social media oraz wytyczne do kampanii reklamowej na Facebooku dla kampanii „Kaucja wraca” (#KaucjaWraca).

Jej celem jest edukowanie społeczeństwa i nakłonienie go do poparcia idei systemu kaucyjnego oraz reformy Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (czyli przeniesienia odpowiedzialności z obywateli na producentów i konsumentów).

Komunikacja ma na celu naświetlenie problemu opakowań po napojach i przekazanie obywatelom informacji na temat sposobów jego rozwiązania. Wyzwanie jest poważne, ponieważ dyrektywy unijne nakładają na Polskę wymogi dotyczące recyklingu, które trudno osiągnąć bez systemu kaucyjnego.

-    Nasze działania objęły consulting w zakresie social media oraz audyt aktualnych działań, po którym przekazaliśmy rekomendacje działań na platformach społecznościowych, koncepcję kampanii Facebook Ads, koncept kreatywny oraz propozycję pomocy w wyszukaniu i dotarciu do influencerów - wylicza Ania Ledwoń-Blacha, creative owner More Bananas.

Celem kampanii było dotarcie do osób zainteresowanych ekologią na Facebooku. To grupa około 1,5 mln - 2 mln aktywnych osób miesięcznie. Głównie kobiety w wieku 24 - 44, wykształcone, w związku małżeńskim. Wykorzystano między innymi:

  • reklamy tekstowe, wyświetlane w wyszukiwarce Google przy wybranych słowach kluczowych
  • posty zawierające dokładne dane dotyczące problemu i rozwiązań oraz promujące petycję Stowarzyszenia i udostępnianie treści w grupach rodziców, właścicieli czworonogów itp.,
  • grupę na Facebooku, stanowiącą bibliotekę zdjęć przesyłanych przez fanów, a także jej promowanie na stronach FB oraz w miejskich grupach Zero Waste i #KaucjaWraca,
  • współpracę z Ambasadorami akcji oraz organizacjami NGO,
  • treść strony kaucyjny.pl, stanowiącą świetną bazę wiedzy o kampanii, dzięki  przekierowaniom ruchu z social mediów i linkom do ciekawych informacji na stronie, zamieszczanym w social mediach.

W efekcie komunikacja PSZW w mediach społecznościowych ma obecnie bardziej uporządkowany charakter, posty są publikowane zgodnie z harmonogramami, a content graficzny (gł.infografiki) jest utrzymany na wysokim poziomie.

-    More Bananas przyglądało się naszym działaniom, słało podpowiedzi, audyty i przemyślenia. My zaś czytaliśmy, dyskutowaliśmy, próbowaliśmy nowych rozwiązań i zrywaliśmy ze starymi nawykami. Dziś nasze zasięgi to nie wynik błądzenia po omacku, ponawiania prób i popełniania błędów. Dziś wiemy, do kogo mówimy, co i po co. To z kolei przekłada się na spójność wizerunku, na rosnące zasięgi postów i reklam. Dzięki naszej wspólnej pracy, Polskie Stowarzyszenie Zero Waste umocniło swoją pozycję jako eksperta w dziedzinie kaucji, co przekłada się na częstszą obecność w mediach. To prowadzi nas do celu, czyli wzrostu rozpoznawalności kampanii społecznej #kaucjawraca - mówi Patrycja Kita, koordynatorka kampanii.

Obsługę PSZW nadzoruje osobiście Anna Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.

Źródło: More Bananas

www.morebananas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Ancymony z nową kampanią dla Rossmanna
Wystartowała kampania „Taki skład to rozumiem” marki enerBIO. Za realizację odpowiada Agencja Ancymony.
Twórca internetowy Andrzej Tucholski ambasadorem Gizmi.io
Psycholog biznesu i twórca internetowy Andrzej Tucholski, który spędził dekadę w Top30 najbardziej wpływowych blogerów w Polsce, został ambasadorem Gizmi.io - pierwszej w Polsce platformy chat-commerce, która zmienia komunikatory internetowe w sklepy. Zapowiada też start pierwszego wspólnego projektu Gizmi Influencer Boot Camp.
Kool Things, zintegrowana agencja marketingowa specjalizująca się w grach wideo, przedłużyła i rozszerzyła umowy z kluczowymi klientami. Wśród nich są Bilibili, Jagex i Private Division. Nowe kontrakty obowiązują od października.
Czy polski e-commerce potknie się tuż przed żniwami?
Na październikowym posiedzeniu Rada Polityki Pieniężnej nieoczekiwanie podwyższyła referencyjną stopę procentową o 40 punktów bazowych – z 0,1 procent do 0,5 procent. Zła wiadomość dla e-handlu nadeszła na samym progu sezonu świątecznego. Firmy, które już zaciągnęły kredyty – czy to bankowe, czy pozabankowe – mogą spodziewać się stopniowego...
Brother rozbudowuje ofertę profesjonalnego druku etykiet dzięki współpracy z Teklynx
Brother rozpoczyna nowe partnerstwo z TEKLYNX, producentem oprogramowania do tworzenia kodów kreskowych. Współpraca obu firm sprawi, że zarówno produkcja, jak i druk etykiet będzie łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki temu partnerstwu Brother wzmocni portfolio oznaczeń do druku i pomoże przedsiębiorstwom w efektywnym tworzeniu etykiet zgodnych ze...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764