logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

More Bananas wsparło kampanię #Kaucjawraca

  PR 12.10.2021, przeczytano 243 razy

Krakowska agencja More Bananas zapewniła wsparcie merytoryczne i komunikacyjne kampanii #KaucjaWraca Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste. To ogólnopolska organizacja, która dąży do ograniczenia produkcji odpadów. W tym celu organizuje szkolenia i prezentacje poświęcone tematyce gospodarki wytwarzającej minimalne ilości odpadów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/more-bananas-wsparlo-kampanie-kaucjawraca,393332,artykul.html

Agencja wykonała audyt komunikacji Stowarzyszenia na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i Twitterze, analizę materiałów komunikacyjnych, zapewniła wsparcie kreatywne, a także pomogła w doborze i dotarciu do influencerów.  Przekazano zalecenia poaudytowe, dotyczące  powyższych kanałów social media oraz wytyczne do kampanii reklamowej na Facebooku dla kampanii „Kaucja wraca” (#KaucjaWraca).

Jej celem jest edukowanie społeczeństwa i nakłonienie go do poparcia idei systemu kaucyjnego oraz reformy Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (czyli przeniesienia odpowiedzialności z obywateli na producentów i konsumentów).

Komunikacja ma na celu naświetlenie problemu opakowań po napojach i przekazanie obywatelom informacji na temat sposobów jego rozwiązania. Wyzwanie jest poważne, ponieważ dyrektywy unijne nakładają na Polskę wymogi dotyczące recyklingu, które trudno osiągnąć bez systemu kaucyjnego.

-    Nasze działania objęły consulting w zakresie social media oraz audyt aktualnych działań, po którym przekazaliśmy rekomendacje działań na platformach społecznościowych, koncepcję kampanii Facebook Ads, koncept kreatywny oraz propozycję pomocy w wyszukaniu i dotarciu do influencerów - wylicza Ania Ledwoń-Blacha, creative owner More Bananas.

Celem kampanii było dotarcie do osób zainteresowanych ekologią na Facebooku. To grupa około 1,5 mln - 2 mln aktywnych osób miesięcznie. Głównie kobiety w wieku 24 - 44, wykształcone, w związku małżeńskim. Wykorzystano między innymi:

  • reklamy tekstowe, wyświetlane w wyszukiwarce Google przy wybranych słowach kluczowych
  • posty zawierające dokładne dane dotyczące problemu i rozwiązań oraz promujące petycję Stowarzyszenia i udostępnianie treści w grupach rodziców, właścicieli czworonogów itp.,
  • grupę na Facebooku, stanowiącą bibliotekę zdjęć przesyłanych przez fanów, a także jej promowanie na stronach FB oraz w miejskich grupach Zero Waste i #KaucjaWraca,
  • współpracę z Ambasadorami akcji oraz organizacjami NGO,
  • treść strony kaucyjny.pl, stanowiącą świetną bazę wiedzy o kampanii, dzięki  przekierowaniom ruchu z social mediów i linkom do ciekawych informacji na stronie, zamieszczanym w social mediach.

W efekcie komunikacja PSZW w mediach społecznościowych ma obecnie bardziej uporządkowany charakter, posty są publikowane zgodnie z harmonogramami, a content graficzny (gł.infografiki) jest utrzymany na wysokim poziomie.

-    More Bananas przyglądało się naszym działaniom, słało podpowiedzi, audyty i przemyślenia. My zaś czytaliśmy, dyskutowaliśmy, próbowaliśmy nowych rozwiązań i zrywaliśmy ze starymi nawykami. Dziś nasze zasięgi to nie wynik błądzenia po omacku, ponawiania prób i popełniania błędów. Dziś wiemy, do kogo mówimy, co i po co. To z kolei przekłada się na spójność wizerunku, na rosnące zasięgi postów i reklam. Dzięki naszej wspólnej pracy, Polskie Stowarzyszenie Zero Waste umocniło swoją pozycję jako eksperta w dziedzinie kaucji, co przekłada się na częstszą obecność w mediach. To prowadzi nas do celu, czyli wzrostu rozpoznawalności kampanii społecznej #kaucjawraca - mówi Patrycja Kita, koordynatorka kampanii.

Obsługę PSZW nadzoruje osobiście Anna Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.

Źródło: More Bananas

www.morebananas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764