MSL zdobyła zwycięską statuetkę SABRE Awards w prestiżowym konkursie branży public relations dla regionu EMEA. Wygraną w kategorii „Chemia i Przemysł” zapewniła agencji kampania CSR „Jutro bez smogu – Drugie życie starych pieców”, zrealizowana dla ArcelorMittal Poland. Wśród 400 finalistów, znalazło się jedynie 8 polskich projektów. Statuetka SABRE przyznana MSL jest jedną z dwóch, które w tym roku trafiły do Polski.
Wśród kilkudziesięciu nagrodzonych w konkursie kampanii wyróżniony został prośrodowiskowy projekt MSL, zrealizowany w Krakowie dla ArcelorMittal Poland, największego producenta stali w Polsce. W ramach antysmogowej kampanii zachęcającej mieszkańców Krakowa do wymiany przestarzałych i wysokoemisyjnych pieców, huta ArcelorMittal w Krakowie przez wiele miesięcy gromadziła likwidowane źródła ciepła, by finalnie przetopić je na stojaki rowerowe, które przysłużyły się rozwojowi ekologicznego transportu rowerowego w mieście.
- Jesteśmy wyjątkowo dumni ze zwycięstwa kampanii „Jutro bez smogu” w tegorocznej edycji SABRE Awards EMEA, ponieważ stanowi ono najwyższą formę potwierdzenia słuszności obranego przez nas kierunku i dobrze wykonanej pracy – wyjaśnia Łukasz Kowalski, zastępca dyrektora zarządzającego MSL w Polsce i szef praktyki przemysłowej w regionie EMEA. - Mamy też wielką nadzieję, że nasza kampania spopularyzuje tego typu projekty, w ramach których spółki z sektora przemysłu ciężkiego, zobowiązane prawnie do przestrzegania rygorystycznych wymogów środowiskowych, są gotowe wykonać dodatkowy imponujący wysiłek organizacyjny i finansowy, wykraczający poza ich formalne zobowiązania, na rzecz walki z wielkimi wyzwaniami środowiskowymi – dodaje.
Kampania „Jutro bez smogu – Drugie życie starych pieców” była realizowana w ścisłej współpracy z krakowskim magistratem i wymagała zaangażowania zróżnicowanych grup odbiorców: od mieszkańców wymieniających stare piece i korzystających z miejskiego dofinansowania, przez urzędników, uczestników konkursów i plebiscytów, internautów biorących udział w głosowaniach na najciekawszy projekt czy miejsce, w którym stojaki zostaną postawione, aż po społeczności szkolne i akademickie.
Trwałym efektem projektu jest 350 stojaków rowerowych, które trafiły do krakowskiej przestrzeni miejskiej. Zostały zaprojektowane w Krakowie, nawiązują kształtem do Sukiennic i wyprodukowano je w krakowskiej hucie ze stali pochodzącej z wyeksploatowanych krakowskich pieców. Stal powstała w wyniku transformacji starych pieców na stojaki rowerowe wróciła, by służyć krakowianom w nowej ekologicznej formie, wspierając rozwój transportu rowerowego.
Kampania „Jutro bez smogu – Drugie życie starych pieców” została zrealizowana przez zespół korporacyjno-energetyczny prowadzony przez Marcina Obersztyna w ramach praktyki korporacyjnej MSL zarządzanej przez Łukasza Kowalskiego.
Źródło: MSLGROUP