logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

MSWiA proponuje nowy wzór dowodu osobistego

   20.12.2010, przeczytano 10751 razy
ilustracjastrzałka
Wzór nowego dowodu osobistego fot. MSWiA

Bardziej bezpieczne, umożliwiające elektroniczny kontakt z urzędami, wzbogacone o elektroniczny nośnik danych (tzw. chip) z miejscem na kwalifikowany e-podpis - takie będą wg MSWiA nowe wielofunkcyjne dowody osobiste. Ministerstwo zaproponowało wzór nowego dokumentu tożsamości. Jednak o jego ostatecznym wyglądzie zadecydują członkowie Rady Ministrów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mswia-proponuje-nowy-wzor-dowodu-osobistego,11786,artykul.html

Zmieni się zawartość dowodu osobistego - oprócz części graficznej zostanie w nim zamieszczona warstwa elektroniczna, która znacznie zwiększy poziom ochrony tego dokumentu przed fałszerstwami i poszerzy jego funkcjonalność.

Wszystkie informacje w warstwie graficznej dowodu osobistego (umieszczone na awersie i rewersie karty) zostaną zapisane również na elektronicznym nośniku danych w dokumencie. Dodatkowo znajdą się tam dane służące do składania podpisu osobistego - podpisu elektronicznego, który w elektronicznych kontaktach z urzędami będzie równoważny ze złożeniem własnoręcznego podpisu.

Wprowadzenie warstwy elektronicznej dowodu osobistego pozwoli również na elektroniczne potwierdzenie autentyczności dokumentu (np. w urzędzie, banku).

W odróżnieniu od obowiązującego obecnie wzoru dowodu osobistego, nowy dokument nie będzie zawierał rysopisu, adresu zameldowania oraz wzoru graficznego podpisu posiadacza dokumentu.

Nowe dowody z mikroprocesorem wydawane będą od 1 lipca 2011 roku. W pierwszej kolejności otrzymają je osoby, którym wydano dokument tożsamości w 2001 roku. W następnych latach wymianie podlegać będą dowody z dobiegającym końca 10-letnim terminem ważności.

No i jak Wam się podoba zielony orzełek na rewersie? ;-)

Źródło: MSWiA


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Jak to gdzieś powiedziano "Twoje własne loveparade w kieszeni"

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764