logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

MSWiA proponuje nowy wzór dowodu osobistego

   20.12.2010, przeczytano 9731 razy
ilustracjastrzałka
Wzór nowego dowodu osobistego fot. MSWiA

Bardziej bezpieczne, umożliwiające elektroniczny kontakt z urzędami, wzbogacone o elektroniczny nośnik danych (tzw. chip) z miejscem na kwalifikowany e-podpis - takie będą wg MSWiA nowe wielofunkcyjne dowody osobiste. Ministerstwo zaproponowało wzór nowego dokumentu tożsamości. Jednak o jego ostatecznym wyglądzie zadecydują członkowie Rady Ministrów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mswia-proponuje-nowy-wzor-dowodu-osobistego,11786,artykul.html

Zmieni się zawartość dowodu osobistego - oprócz części graficznej zostanie w nim zamieszczona warstwa elektroniczna, która znacznie zwiększy poziom ochrony tego dokumentu przed fałszerstwami i poszerzy jego funkcjonalność.

Wszystkie informacje w warstwie graficznej dowodu osobistego (umieszczone na awersie i rewersie karty) zostaną zapisane również na elektronicznym nośniku danych w dokumencie. Dodatkowo znajdą się tam dane służące do składania podpisu osobistego - podpisu elektronicznego, który w elektronicznych kontaktach z urzędami będzie równoważny ze złożeniem własnoręcznego podpisu.

Wprowadzenie warstwy elektronicznej dowodu osobistego pozwoli również na elektroniczne potwierdzenie autentyczności dokumentu (np. w urzędzie, banku).

W odróżnieniu od obowiązującego obecnie wzoru dowodu osobistego, nowy dokument nie będzie zawierał rysopisu, adresu zameldowania oraz wzoru graficznego podpisu posiadacza dokumentu.

Nowe dowody z mikroprocesorem wydawane będą od 1 lipca 2011 roku. W pierwszej kolejności otrzymają je osoby, którym wydano dokument tożsamości w 2001 roku. W następnych latach wymianie podlegać będą dowody z dobiegającym końca 10-letnim terminem ważności.

No i jak Wam się podoba zielony orzełek na rewersie? ;-)

Źródło: MSWiA


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Jak to gdzieś powiedziano "Twoje własne loveparade w kieszeni"

Najnowsze w tym dziale

Pieniądze, seks i władza - co napędza osoby po 50
Wyobraźmy sobie planetę, na której mieszka grupa superbohaterów, którzy zamiast mocy jak postacie z Marvela, mają w sobie coś więcej. Tymi superbohaterami są osoby z pokolenia 50 – 70 latków, którzy są inni niż się wszystkim wydaje.
Warszawa wspiera eko-działania! Multikino zostało jednym z partnerów akcji organizowanej przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, promującej recykling. Każdy mieszkaniec stolicy, który zechce wesprzeć projekt, będzie mógł zbierać punkty podlegające wymianie na specjalne bonusy m.in. od Multikina.
Nowości Jogomi! w kampanii Bobovita
„Odkryj sposób mam na mniam!” to hasło nowej ogólnopolskiej kampanii BoboVita, w której marka prezentuje 4 kremowe nowości w wygodnych tubkach – BoboVita JogoMi! W działaniach o charakterze 360° marka podkreśla, jak ważnym elementem diety niemowląt i małych dzieci jest urozmaicone menu oraz poznawanie różnorodnych smaków.
Selectivv powiększa zespół o nowych specjalistów
Firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i projektów badawczych z wykorzystaniem danych z urządzeń mobilnych, od lipca powiększyła swoje struktury o dwie nowe osoby.  Do zespołu Selectivv dołączyli: Agata Gryziecka, która objęła stanowisko Business Development Managera w dziale Data Tank (Badań i Analiz) oraz Alexander...
Magdalena Tabor wzmacnia dział Social Media w agencji Insignia
Dział mediów społecznościowych agencji Insignia wzmocniła nowa specjalistka. Magdalena Tabor będzie odpowiedzialna za realizację strategii mediów społecznościowych dla klientów agencji z branży FMCG.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764