logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mural i 2,5 tysiąca wystaw plakatowych na rocznicę Bitwy Warszawskiej

  PR 12.08.2020, przeczytano 1187 razy
ilustracjastrzałka
Fot. PAP/S. Leszczyński

Gigantyczny mural w stylu komiksów Marvela i wystawa plakatowa „1920 Wojna Światów” – m.in. tak KGHM Polska Miedź włącza się w obchody setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mural-i-2%2C5-tysiaca-wystaw-plakatowych-na-rocznice-bitwy-warszawskiej,388084,artykul.html

We wtorek przy ul. Prostej 2/4 w Warszawie odbyło się uroczyste odsłonięcie muralu, upamiętniającego setną rocznicę zwycięstwa Polski nad Bolszewikami w 1920 r. Mecenasem malowidła, które powstało na ścianie 10-piętrowego budynku w centrum stolicy, jest KGHM Polska Miedź.

Mural, liczący 360 metrów kwadratowych, w komiksowej stylistyce przedstawia postacie związane z Bitwą Warszawską. Górującą postacią jest marszałek Józef Piłsudski z wzniesionymi w geście superbohatera ramionami. Upamiętniono też m.in. porucznika Jana Kowalewskiego, który jako szef polskich kryptologów rozszyfrował trzy tysiące komunikatów wroga, ks. Ignacego Skorupkę, kapelana Wojska Polskiego, który zginął pod Ossowem, a także Tadeusza Jeziorowskiego, który jako jedenastolatek wziął udział w obronie Płocka, za co został odznaczony Krzyżem Walecznych.

- To była bitwa wielka, spektakularna, mająca znaczenie w historii Europy, historii świata, określana nawet jedną z najważniejszych bitew w historii – podkreślił prezes zarządu KGHM, Marcin Chludziński podczas uroczystości odsłonięcia muralu.

Wśród czynników, które wpłynęły na sukces Polski w 1920 roku, wymienił m.in. strategię militarną i dobrą współpracę dowództwa, ale też „polski spryt”.

- Współpraca elit i społeczeństwa to jedno, ale trzeba pamiętać, że dlatego Polacy byli tak sprawni, bo znaliśmy ruchy wojsk przeciwnika – zaznaczył, nawiązując do historii polskich kryptologów.

Wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Paweł Lewandowski podkreślał z kolei znaczenie kapitału społecznego.

- Udało nam się stworzyć więzi, które pozwoliły – mimo tego, że Polacy to była mozaika różnych narodowości i różnych religii – mieć jeden wspólny cel: przetrwanie państwa i przetrwanie naszego narodu jako wspólnoty politycznej. Udało nam się to dzięki temu kapitałowi - powiedział.

Po odsłonięciu muralu wiceminister kultury oraz prezes KGHM złożyli kwiaty pod znajdującą się kilkanaście metrów dalej tablicą upamiętniającą miejsce urodzenia ks. Skorupki.

Z okazji setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej KGHM przygotował także wystawę plakatową „1920 Wojna Światów”. To kilkanaście komiksowych plansz autorstwa Krzysztofa Kałuckiego, które wraz z krótkim opisem przybliżają historię starcia Wojska Polskiego i Armii Czerwonej na przedpolach Warszawy.

Wystawa w prosty sposób wyjaśnia kontekst historyczny, przebieg i znaczenie bitwy, zwraca uwagę na rolę patriotycznej mobilizacji narodu, a przede wszystkim - przybliża postacie polskich bohaterów. Akcentuje przy tym międzynarodowe wsparcie udzielane Polsce, przypominając m.in., że wśród amerykańskich lotników, którzy zgłosili się jako ochotnicy do Wojska Polskiego, był nagrodzony w późniejszych czasach Oscarem reżyser Merian C. Cooper, twórca filmowego King Konga.

Blisko 2,5 tys. egzemplarzy wystawy zostanie rozesłanych do zainteresowanych ośrodków kultury i placówek oświatowych w całej Polsce, by mogły być eksponowane lokalnie.

ilustracjastrzałka

Źródło: Centrum Prasowe PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764