logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mural i 2,5 tysiąca wystaw plakatowych na rocznicę Bitwy Warszawskiej

  PR 12.08.2020, przeczytano 439 razy
ilustracjastrzałka
Fot. PAP/S. Leszczyński

Gigantyczny mural w stylu komiksów Marvela i wystawa plakatowa „1920 Wojna Światów” – m.in. tak KGHM Polska Miedź włącza się w obchody setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mural-i-2%2C5-tysiaca-wystaw-plakatowych-na-rocznice-bitwy-warszawskiej,388084,artykul.html

We wtorek przy ul. Prostej 2/4 w Warszawie odbyło się uroczyste odsłonięcie muralu, upamiętniającego setną rocznicę zwycięstwa Polski nad Bolszewikami w 1920 r. Mecenasem malowidła, które powstało na ścianie 10-piętrowego budynku w centrum stolicy, jest KGHM Polska Miedź.

Mural, liczący 360 metrów kwadratowych, w komiksowej stylistyce przedstawia postacie związane z Bitwą Warszawską. Górującą postacią jest marszałek Józef Piłsudski z wzniesionymi w geście superbohatera ramionami. Upamiętniono też m.in. porucznika Jana Kowalewskiego, który jako szef polskich kryptologów rozszyfrował trzy tysiące komunikatów wroga, ks. Ignacego Skorupkę, kapelana Wojska Polskiego, który zginął pod Ossowem, a także Tadeusza Jeziorowskiego, który jako jedenastolatek wziął udział w obronie Płocka, za co został odznaczony Krzyżem Walecznych.

- To była bitwa wielka, spektakularna, mająca znaczenie w historii Europy, historii świata, określana nawet jedną z najważniejszych bitew w historii – podkreślił prezes zarządu KGHM, Marcin Chludziński podczas uroczystości odsłonięcia muralu.

Wśród czynników, które wpłynęły na sukces Polski w 1920 roku, wymienił m.in. strategię militarną i dobrą współpracę dowództwa, ale też „polski spryt”.

- Współpraca elit i społeczeństwa to jedno, ale trzeba pamiętać, że dlatego Polacy byli tak sprawni, bo znaliśmy ruchy wojsk przeciwnika – zaznaczył, nawiązując do historii polskich kryptologów.

Wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Paweł Lewandowski podkreślał z kolei znaczenie kapitału społecznego.

- Udało nam się stworzyć więzi, które pozwoliły – mimo tego, że Polacy to była mozaika różnych narodowości i różnych religii – mieć jeden wspólny cel: przetrwanie państwa i przetrwanie naszego narodu jako wspólnoty politycznej. Udało nam się to dzięki temu kapitałowi - powiedział.

Po odsłonięciu muralu wiceminister kultury oraz prezes KGHM złożyli kwiaty pod znajdującą się kilkanaście metrów dalej tablicą upamiętniającą miejsce urodzenia ks. Skorupki.

Z okazji setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej KGHM przygotował także wystawę plakatową „1920 Wojna Światów”. To kilkanaście komiksowych plansz autorstwa Krzysztofa Kałuckiego, które wraz z krótkim opisem przybliżają historię starcia Wojska Polskiego i Armii Czerwonej na przedpolach Warszawy.

Wystawa w prosty sposób wyjaśnia kontekst historyczny, przebieg i znaczenie bitwy, zwraca uwagę na rolę patriotycznej mobilizacji narodu, a przede wszystkim - przybliża postacie polskich bohaterów. Akcentuje przy tym międzynarodowe wsparcie udzielane Polsce, przypominając m.in., że wśród amerykańskich lotników, którzy zgłosili się jako ochotnicy do Wojska Polskiego, był nagrodzony w późniejszych czasach Oscarem reżyser Merian C. Cooper, twórca filmowego King Konga.

Blisko 2,5 tys. egzemplarzy wystawy zostanie rozesłanych do zainteresowanych ośrodków kultury i placówek oświatowych w całej Polsce, by mogły być eksponowane lokalnie.

ilustracjastrzałka

Źródło: Centrum Prasowe PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rozwiązania digital signage od LG na platformie Digital Connect 2020
Wirtualne showroomy to nic nowego, jednak w wyjątkowych okolicznościach, jakie przyniósł rok 2020, ich znaczenie dla przedsiębiorstw, sektora B2B i klientów wzrosło. Pozwalają one firmom w łatwy sposób (bez konieczności odbywania spotkań twarzą w twarz) informować o oferowanych korzyściach, co pomaga klientom podejmować przemyślane decyzje zakupowe.
Sony: korpus α7C i nowy zmiennoogniskowy obiektyw
Firma Sony powiększa swoją imponującą ofertę sprzętu fotograficznego o trzy nowe produkty: pełnoklatkowy korpus α7C (model ILCE-7C), obiektyw zmiennoogniskowy FE 28–60 mm F4–5.6 (model SEL2860) i lampę błyskową HVL-F28RM.
Nowy wyświetlacz Micro LED firmy LG
LG MAGNIT, nowe rozwiązanie Micro LED firmy LG, zapewni przełomową jakość wyświetlania obrazu dzięki zastrzeżonej przez LG technologii Black Coating. Zastosowanie montażu blokowego pozwoli natomiast na niezwykle wygodny i szybki montaż urządzenia. LG MAGNIT już wkrótce zadebiutuje w Polsce.
Nowa marka na rynku kolarstwa ekstremalnego - PRIME Bicycles wybrała agencję Dziadek do orzechów do stworzenia komunikacji oraz pozycjonowania marki.
Kampania marki Flegamax
Wystartowała kolejna odsłona kampanii marki Flegamax przygotowana przez zespół Opus B. Lek na mokry kaszel, oferowany przez Polpharma, tym razem komunikowany jest jako zwycięska odpowiedź na problem. I to dosłownie, bo kreacja oparta została na kanwie telewizyjnego teleturnieju i podchwytliwych pytań prowadzącego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764