logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mural inspirowany fotografiami K. Millera na siedzibie „Wyborczej”

  PR 13.09.2019, przeczytano 1122 razy
ilustracjastrzałka

W poniedziałek, 9 września br. odbyło się oficjalne odsłonięcie muralu nawiązującego do twórczości fotoreportera „Gazety Wyborczej” Krzysztofa Millera. Malowidło ścienne autorstwa Bruna Althamera, powstałe na jednej z bocznych ścian budynku Agory w Warszawie, przedstawia wybrane postacie ze zdjęć Millera dokumentujących wydarzenia historyczne i konflikty zbrojne na świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mural-inspirowany-fotografiami-k.-millera-na-siedzibie-_wyborczej_,383956,artykul.html

Mural namalowany na ścianie budynku Agory upamiętnia Krzysztofa Millera (1962-2016) – legendę fotoreportażu wojennego. W ciągu ponad 25 lat fotografował on niemal wszystkie konflikty zbrojne na świecie oraz przełomowe wydarzenia historyczne. Robił zdjęcia m.in. w Afganistanie, Czeczenii, Rosji, Afryce. Dokumentował przewrót w Rumunii, wojny w Gruzji i Bośni, trzęsienie ziemi w Iranie, a także Aksamitną Rewolucję w Czechosłowacji.

Krzysztof Miller związany był z „Gazetą Wyborczą” od początku jej istnienia, został jednym z pierwszych pięciu fotoreporterów zatrudnionych w redakcji dziennika. Przez wiele lat razem z Wojciechem Jagielskim tworzył relacjonujący konflikty zbrojne reporterski duet.

- Wybór Krzysztofa Millera i jego twórczości na bohatera muralu na ścianie siedziby „Gazety Wyborczej” jest nieprzypadkowy. Jego fotografie towarzyszyły czytelnikom dziennika przez ponad 20 lat, od początku kariery był też inspiracją dla kilku pokoleń fotoreporterów – mówi Beata Łyżwa-Sokół, szefowa działu foto „Gazety Wyborczej".

Malowidło ścienne, które zostało oficjalnie odsłonięte 9 września br., to kompozycja złożona z wybranych postaci uwiecznionych przez Krzysztofa Millera na fotografiach namalowanych w czerni, bieli i szarości. Przedstawia sylwetki bohaterów najbardziej znanych zdjęć artysty, m.in. nastoletniego uchodźcy w Gruzji, rowerzysty walczącego z grawitacją oraz ofiary konfliktu w Rwandzie. Na pierwszym planie muralu widoczna jest zwrócona plecami do odbiorcy postać fotoreportera trzymającego aparat przy twarzy.

Autorem projektu jest artysta Bruno Althamer, który wcześniej stworzył malowidło z wizerunkiem Kory w ramach akcji „Wysokich Obcasów” pt. „Kobiety na mury” (więcej na ten temat na agora.pl/dla-prasy).

- Miller w swoich dziełach często wspominał o pracach malarzy Goi, Bruegla czy Boscha, widząc w swojej pracy kontynuację ich dorobku oraz realizowanie misji pokazywania ludziom prawdziwego życia. Projektując mural, kierowałem się wartością artystyczną, odniesieniem do architektury i funkcji budynku, a także, a może przede wszystkim, najstosowniejszym wykorzystaniem dorobku Krzysztofa i przekazaniem tej właśnie misji odbiorcy – mówi o swoim pomyśle Bruno Althamer.

Relację z odsłonięcia muralu, na którym byli obecni m.in. autor malowidła, dziennikarze, fotoreporterzy i fotoedytorzy „Gazety Wyborczej”, można znaleźć na Wyborcza.pl. Na stronach serwisu ukazał się też wywiad z Brunem Althamerem na temat jego pracy.

Krzysztofa Millera upamiętnia też konkurs fotograficzny organizowany przez „Gazetę Wyborczą” od 2018 r. - Nagroda im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia. Jury konkursu wybiera w nim najlepszy materiał fotograficzny roku. Celem nagrody jest promocja fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i właśnie odważnym spojrzeniem na trudne tematy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe.

W poniedziałek, 9 września br. - w dniu oficjalnego odsłonięcia muralu autorstwa Bruna Althamera - „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła drugą edycję tego konkursu. Od 9 września do 25 października br. profesjonaliści i amatorzy fotografii mogą zgłaszać swoje prace do Konkursu im. Krzysztofa Millera na najlepszy materiał fotograficzny 2019 r. Laureata poznamy na przełomie listopada i grudnia podczas uroczystej gali, a prace wszystkich nagrodzonych opublikują „Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764