logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mural inspirowany fotografiami K. Millera na siedzibie „Wyborczej”

  PR 13.09.2019, przeczytano 311 razy
ilustracjastrzałka

W poniedziałek, 9 września br. odbyło się oficjalne odsłonięcie muralu nawiązującego do twórczości fotoreportera „Gazety Wyborczej” Krzysztofa Millera. Malowidło ścienne autorstwa Bruna Althamera, powstałe na jednej z bocznych ścian budynku Agory w Warszawie, przedstawia wybrane postacie ze zdjęć Millera dokumentujących wydarzenia historyczne i konflikty zbrojne na świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mural-inspirowany-fotografiami-k.-millera-na-siedzibie-_wyborczej_,383956,artykul.html

Mural namalowany na ścianie budynku Agory upamiętnia Krzysztofa Millera (1962-2016) – legendę fotoreportażu wojennego. W ciągu ponad 25 lat fotografował on niemal wszystkie konflikty zbrojne na świecie oraz przełomowe wydarzenia historyczne. Robił zdjęcia m.in. w Afganistanie, Czeczenii, Rosji, Afryce. Dokumentował przewrót w Rumunii, wojny w Gruzji i Bośni, trzęsienie ziemi w Iranie, a także Aksamitną Rewolucję w Czechosłowacji.

Krzysztof Miller związany był z „Gazetą Wyborczą” od początku jej istnienia, został jednym z pierwszych pięciu fotoreporterów zatrudnionych w redakcji dziennika. Przez wiele lat razem z Wojciechem Jagielskim tworzył relacjonujący konflikty zbrojne reporterski duet.

- Wybór Krzysztofa Millera i jego twórczości na bohatera muralu na ścianie siedziby „Gazety Wyborczej” jest nieprzypadkowy. Jego fotografie towarzyszyły czytelnikom dziennika przez ponad 20 lat, od początku kariery był też inspiracją dla kilku pokoleń fotoreporterów – mówi Beata Łyżwa-Sokół, szefowa działu foto „Gazety Wyborczej".

Malowidło ścienne, które zostało oficjalnie odsłonięte 9 września br., to kompozycja złożona z wybranych postaci uwiecznionych przez Krzysztofa Millera na fotografiach namalowanych w czerni, bieli i szarości. Przedstawia sylwetki bohaterów najbardziej znanych zdjęć artysty, m.in. nastoletniego uchodźcy w Gruzji, rowerzysty walczącego z grawitacją oraz ofiary konfliktu w Rwandzie. Na pierwszym planie muralu widoczna jest zwrócona plecami do odbiorcy postać fotoreportera trzymającego aparat przy twarzy.

Autorem projektu jest artysta Bruno Althamer, który wcześniej stworzył malowidło z wizerunkiem Kory w ramach akcji „Wysokich Obcasów” pt. „Kobiety na mury” (więcej na ten temat na agora.pl/dla-prasy).

- Miller w swoich dziełach często wspominał o pracach malarzy Goi, Bruegla czy Boscha, widząc w swojej pracy kontynuację ich dorobku oraz realizowanie misji pokazywania ludziom prawdziwego życia. Projektując mural, kierowałem się wartością artystyczną, odniesieniem do architektury i funkcji budynku, a także, a może przede wszystkim, najstosowniejszym wykorzystaniem dorobku Krzysztofa i przekazaniem tej właśnie misji odbiorcy – mówi o swoim pomyśle Bruno Althamer.

Relację z odsłonięcia muralu, na którym byli obecni m.in. autor malowidła, dziennikarze, fotoreporterzy i fotoedytorzy „Gazety Wyborczej”, można znaleźć na Wyborcza.pl. Na stronach serwisu ukazał się też wywiad z Brunem Althamerem na temat jego pracy.

Krzysztofa Millera upamiętnia też konkurs fotograficzny organizowany przez „Gazetę Wyborczą” od 2018 r. - Nagroda im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia. Jury konkursu wybiera w nim najlepszy materiał fotograficzny roku. Celem nagrody jest promocja fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i właśnie odważnym spojrzeniem na trudne tematy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe.

W poniedziałek, 9 września br. - w dniu oficjalnego odsłonięcia muralu autorstwa Bruna Althamera - „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła drugą edycję tego konkursu. Od 9 września do 25 października br. profesjonaliści i amatorzy fotografii mogą zgłaszać swoje prace do Konkursu im. Krzysztofa Millera na najlepszy materiał fotograficzny 2019 r. Laureata poznamy na przełomie listopada i grudnia podczas uroczystej gali, a prace wszystkich nagrodzonych opublikują „Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Keencut Evolution 3 – nadeszła rewolucja w cięciu
W ofercie API.PL jest już dostępny trymer wielkoformatowy Keencut Evolution 3. To następca popularnego oraz wyjątkowo precyzyjnego trymera Keencut Evolution 2.
Mateusz Gessler w kolejnej odsłonie kampanii marki Hortex
Wystartowała druga odsłona kampanii Hortex, promująca najnowsze warianty smakowe Warzyw na patelnię.
Spotkania Marketingowe w Olkuszu
Do Olkusza zawitają Rycerze Marketingu. Ta inicjatywa ma przybliżyć mieszkańcom Srebrnego Miasta jak działa marketing i w jaki sposób w pełni wykorzystać możliwości Facebooka, by wypromować swoją markę.
Złośliwe oprogramowanie eGobbler powraca, tym razem wykorzystując lukę WebKit wykorzystywaną głównie przez przeglądarkę Safari iPhone'a. Analitycy bezpieczeństwa z Confiant szacują, że od rozpoczęcia najnowszej kampanii eGobbler, 1 sierpnia, doszło do 1,16 miliarda wyświetleń.
Angelini przedstawia logo upamiętniające 100 lat istnienia
W 2019 roku przypada setna rocznica założenia Grupy Angelini, która z tej okazji zaprezentowała specjalne logo. Dokładnie wiek temu, w 1919 roku, trzydziestodwuletni aptekarz Francesco Angelini założył we włoskiej Ankonie firmę zorientowaną na dostarczanie innowacyjnych rozwiązań medycznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764