5 października, od godziny 20:00, mieszkańcy stolicy mogą podziwiać nowy mural Pawła Swanskiego. Dzieło tego znanego artysty powstało przy użyciu farb usuniętych z miejsc naznaczonych słowami nienawiści. Tym samym, Swanski, dołączył do kampanii społecznej Love Over Hate, której inicjatorem jest marka Absolut.
Mieszkańcy Warszawy, a w szczególności miłośnicy sztuki miejskiej mogli zobaczyć animację najnowszego murala autorstwa Pawła Swanskiego. 5 października wieczorem, o godzinie 20:00, jeden z warszawskich budynków – Dom towarowy Braci Jabłkowskich (przy ul. Brackiej 25) rozbłysł symbolem miłości. To kolejny etap akcji zainicjowanej przez markę Absolut i wspieranej przez aktorkę Kasię Warnkę, ambasadorkę kampanii.
Marka Absolut pragnie świata pełnego miłości i tolerancji, świata wolnego od hejtu i krzywdzących przekonań. Wierzymy, że jednym z najlepszych sposobów pokonywania nienawiści jest głośny sprzeciw, ale i pozytywne emocje oraz kreatywność. Ta myśl przyświeca nam od początku pracy nad kampanią Love Over Hate. Dlatego do współpracy zaprosiliśmy Pawła Swanskiego, artystę, którego prace trafiają do naszych serc, a mądre przekazy inspirują. Wykonany przez niego mural to symbol miłości, o którą powinien walczyć każdy z nas – komentuje Arek Dobosz, Brand Director odpowiedzialny za markę Absolut w Wyborowa Pernod Ricard.
W ramach kampanii społecznej Love Over Hate na specjalnie przygotowanej stronie loveoverhate.pl internauci przez kilka tygodni zgłaszali miejsca (bramy, ulice, mury) pełne haseł nienawiści, by wspólnie zmienić je w coś twórczego. Ekipa Love Over Hate oczyściła z hejtu wybrane miejsca z całej Polski, a zdjętą farbę przekazała w ręce Pawła Swanskiego, który m.in. przy jej użyciu stworzył kolejny projekt odzwierciedlający eklektyczny, inspirowany graffiti i hip hopem styl artysty. Co przedstawia mural?
Jego głównym elementem jest serce obrazujące miłość, akceptację i zrozumienie dla samego siebie. Wychodzę z założenia, że samoakceptacja to wewnętrzna siła, która pozwala nam przełamywać negatywne zachowania i mieć więcej pozytywnych uczuć w stosunku do innych. Moim zdaniem brak miłości do samego siebie to najczęstsze źródło nienawiści. Otaczające serce trujące rośliny i wici symbolizujące hejt, tworzą często wykorzystywany przeze mnie wzór, który intryguje, jest dosadny w przekazie, ale zarazem nie jest męczący, ani agresywny. Mam nadzieję, że moja praca pobudzi każdego kto ją zobaczy do walki z hejtem i udowodni, że jednym z najlepszych narzędzi do jego zwalczania jest nasza twórczość – komentuje Paweł Swanski, malarz, grafik, ilustrator, a także dyrektor artystyczny marki streetwearowej.
Mural Swanskiego podziwiać można od 5 października, zaś w godzinach 20:00 – 02:00 jego inauguracji towarzyszyła świetlna animacja. Niezwykłe wrażenia wizualne wzmocniła farba UV, która została używa do stworzenia murala. Dzieło będzie zdobiło centrum Warszawy do końca października.
Kampania Love Over Hate podejmuje walkę z hejtem, by pokazać, że miłość i dobre emocje potrafią zwalczyć nienawiść. W jaki sposób? Zmieniając hejt w coś twórczego! Bo to właśnie kreatywność ma moc wywoływania pozytywnej zmiany. W ramach akcji Love Over Hate, jednym z działań jest zgłaszanie haseł nienawiści wymalowanych na murach lub ścianach budynków. Wybrane miejsca z Polski, spośród tych zgłoszonych przez internautów na stronie loveoverhate.pl zostaną oczyszczone z hejtu, zaś farba z usuniętych haseł posłuży do stworzenia niezwykłego miejskiego dzieła, które będzie niosło mądry i pozytywny przekaz, jakim jest miłość i otwartość na świat. Przesyłając zgłoszenie, absolutnie każdy może wziąć udział w walce z brakiem akceptacji i raniącymi słowami. Każdego z nas, bez względu na płeć, wiek, pochodzenie, czy wyznanie, chociaż raz w życiu dotknął hejt. Łącząc siły i wykazując się pozytywną kreatywnością – pokonamy nienawiść! Ambasadorem kampanii została Kasia Warnke. Aktorka, która nie raz stawiała czoła niesprawiedliwym osądom, zaskakując swoją twórczą energią i pozytywną postawą. Inicjatorem kampanii społecznej Love Over Hate jest Absolut, marka należąca do portfolio Grupy Pernod Ricard.
Źródło: Wyborowa Pernod Ricard