logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mural w podzięce – Alex Maksiov dziękuje Łodzi za pomoc

  PR 25.07.2022, przeczytano 1251 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Magda Ghia

Wyraźna kreska i motyw ludowej lalki motanki – w Łodzi, przy ulicy Wygodnej 20, powstał nowy mural. Jego autorem jest ukraiński artysta Alex Maksiov, który swoją pracą dziękuje łodzianom za wsparcie okazane dzieciom z Ukrainy. Przyjazd artysty był możliwy dzięki staraniom Fundacji Urban Forms.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mural-w-podziece-%E2%80%93-alex-maksiov-dziekuje-lodzi-za-pomoc,396702,artykul.html

Mural stworzony w Łodzi przez Maksiova przedstawia motankę – popularną w Ukrainie lalkę tworzoną z nici i skrawków materiałów, która jest formą talizmanu. Miejsce, w którym powstała praca, nie jest przypadkowe. Przy Wygodnej 20 znajduje się Dom Dziecka nr 13, a mural jest symbolicznym darem artysty dla polskich dzieci i miasta, które pomaga Ukrainie. To także sposób na lepsze poznanie ukraińskiej kultury.

Oleksij Voiskam, bardziej znany jako Alex Maksiov, jest pochodzącym z Ukrainy artystą street artowym, który specjalizuje się w tworzeniu murali 3d, a więc takich, które dają wrażenie trójwymiarowości. Jego prace można zobaczyć w miastach Stanów Zjednoczonych, Turcji, Niemiec, Belgii, Wielkiej Brytanii czy Norwegii. W swoich pracach często nawiązuje do przyrody, tworząc interaktywne murale.

Dzięki staraniom Fundacji Urban Forms do Łodzi przyjechała także żona Alexa Maksiova, której artysta nie widział od początku wojny w Ukrainie. Tania jeszcze w lutym wyjechała do Berlina. W Łodzi podjęła się udekorowania ścian jadalni w Domu Dziecka nr 1, przy Aleksandrowskiej 123, gdzie schronienie znalazły dzieci ewakuowane z ośrodków w Kowlu, Hołownie i Hulajpołu. Inspiracją dla projektu były rozmowy Tani z dziećmi przebywającymi w ośrodku.

– Dzieci, które trafiają do polskich domów dziecka z ukraińskich placówek są szczególnie poszkodowane przez wojnę, a ich trauma zwielokrotniona. By ją przezwyciężyć potrzebują wszelkich form pomocy. Bardzo ważne jest wsparcie psychologiczne, bezpieczne i przyjazne otoczenie, w którym dzieci mogą wyrażać swoje emocje. Wierzymy, że sztuka działa terapeutycznie, oswaja przestrzeń i ułatwia integrację w nowym miejscu – mówi Teresa Latuszewska-Syrda, prezes Fundacji Urban Forms i podkreśla, że mural przygotowany przez Maksiova pomoże skupić uwagę różnych grup odbiorców na  potrzebach ukraińskich, ale też polskich dzieci, i zwiększy szanse na pozyskiwanie dla nich wsparcia.

Zaproszenie Alexa Maksiova i jego żony to inicjatywa w całości sfinansowana ze środków Fundacji Urban Forms, realizowana we współpracy z Fundacją Dziecko i Rodzina i Centrum Administracyjnym Pieczy Zastępczej.

Fundacja Urban Forms w ciągu kilkunastu lat działalności doprowadziła do powstania ponad 150 murali, instalacji i mniejszych obiektów sztuki w przestrzeni publicznej Łodzi, wielu miast w Polsce, a nawet w Limie.

Źródło: Fundacja Urban Forms

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764