logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mural z „Kobietami Wolności” w ramach akcji „Wysokich Obcasów”

  PR 07.06.2019, przeczytano 498 razy
ilustracjastrzałka
Wizualizacja projektu muralu autorstwa Anny Eichler i Sabiny Twardowskiej z agencji RedSheels

W Gdańsku, na przystanku PKM Strzyża powstaje ścienne malowidło z wizerunkiem kobiet, które były zaangażowane w działalność opozycyjną w okresie PRL i walczyły o wolną Polskę. Niezwykły mural zostanie stworzony w ramach akcji „Wysokich Obcasów” pt. „Kobiety na mury”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mural-z-_kobietami-wolnosci_-w-ramach-akcji-_wysokich-obcasow_,382812,artykul.html

Wyjątkowe malowidło ścienne w Gdańsku przedstawi nie jedną, a wiele bohaterek wolnej Polski, które zmieniły bieg naszej historii i udowodniły, że „Solidarność" również była kobietą. Autorkami koncepcji są Anna Eichler z RedSheels – pierwszej w Polsce kobiecej agencji muralowej oraz Sabina Twardowska. Pomysłodawcami projektu są Pomorska Kolej Metropolitalna i Samorząd Województwa Pomorskiego. Powstanie on z okazji „Roku Wolności i Solidarności" ogłoszonego przez pomorski sejmik w związku z przypadającą w tym roku 30. rocznicą częściowo wolnych wyborów w Polsce 4 czerwca 1989 roku.

Prace nad muralem zainaugurowane zostały pod koniec maja br. na przystanku PKM Strzyża przy ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Na jego czterech podporach znaleźć będzie można wizerunki „Kobiet Wolności”, tworzące jeden spójny projekt – Anny Walentynowicz, Joanny Dudy-Gwiazdy, Henryki Krzywonos, Ludwiki Wujec, Oli Krzyżanowskiej, Ewy Milewicz, Heleny Łuczywo, Jadwigi Staniszkis, Zofii Kruszyńskiej i wielu innych. Za wykonanie malowidła odpowiada agencja RedSheels.

Ogólnopolska akcja magazynu „Wysokie Obcasy” pt. „Kobiety na mury" to niezwykły szlak murali portretujących kobiety, które zmieniły historię swojego regionu, Polski, a nawet świata. Redakcje pragną w ten sposób pokazać, że każdy region Polski ma swoją „Kobietę na murze” i zachęcić turystów z całego świata, by poznali Polskę przez pryzmat inspirujących kobiet oraz odkryli piękno regionów, z którymi były związane. Motywem przewodnim jest hasło „Wysokich Obcasów” – „Kobiety wiedzą, co robią”, które można znaleźć wszystkich malowidłach.  

Niezwykłe prace pojawiają się w różnych miastach Polski, z którymi ich bohaterki były związane. W zeszłym roku powstały murale w Katowicach – z podobizną Jolanty Wadowskiej-Król, we Wrocławiu – z wizerunkiem Wandy Rutkiewicz oraz w Warszawie – z podobizną Kory. W tym roku stworzono już dwa malowidła w Rybniku – z wizerunkiem Lidii Grychtołównej oraz Anny Kozub.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764