W ramach kampanii marki Electrolux #gotowaniebezmarnowania promującej ideę less waste oraz zdrowe odżywianie, agencja LiquidThread należąca do Publicis Groupe, przygotowała projekty murali, które powstaną w czterech miastach Polski. W realizację kampanii zaangażowane są też: agencja kreatywna Cut the Mustard oraz Zenith (Publicis Groupe), który odpowiada za strategię, planowanie oraz zakup mediów.
Marnowanie jedzenia jest niestety nadal dość powszechnym zjawiskiem. Electrolux, który od lat wprowadza w swoich sprzętach funkcje i technologie pozwalające na korzystanie z nich w duchu zrównoważonego rozwoju (np. w serii Intuit), inspiruje również do jedzenia w sposób, który jest korzystny zarówno dla ludzi, jak i dla naszej planety.
Chcąc pomóc w ograniczeniu marnowania żywności, zachowaniu jakości składników a także czerpania radości z użytkowania intuicyjnych i energooszczędnych urządzeń, Electrolux przygotował kampanię #gotowaniebezmarnowania, która rozpoczęła się w marcu. Teraz oprócz działań w kanałach digital, social mediach, podcastach, telewizji i prasie tematycznej, idea #gotowaniebezmarnowania będzie widoczna również na muralach, które powstaną w kwietniu i w maju, kolejno w czterech polskich miastach: Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku i w Warszawie. Na każdym z murali umieszczony będzie QR kod, przez który można przenieść się na stronę z prostymi wskazówkami na gotowanie w sposób less waste.
- W obliczu ekologicznych wyzwań stojących przed naszą planetą, staramy się jako marka Electrolux promować zrównoważone podejście do gotowania. Chcemy inspirować do wdrażania idei less waste w naszych domach. A realizować ją można przez proste czynności jak: maksymalne wykorzystywanie produktów spożywczych, kupowanie lokalnych produktów, korzystanie z funkcji regeneracji do odświeżenia np. pieczywa w piekarnikach parowych czy planowanie posiłków 2-3 dni wprzód – komentuje Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux.
- Idee less waste i zrównoważonego rozwoju są nam bardzo bliskie, dlatego przygotowanie ilustracji do murali było czystą przyjemnością. Inspirację do ich projektu czerpaliśmy z sugestywnego stylu street artu, pełnego niejednoznacznych symboli i metafor skłaniających widza do własnych interpretacji i skojarzeń. Mamy nadzieję, że prosta, ale intrygująca forma zmotywuje innych do wprowadzenia nawyków, które sprawią, że gotowanie będzie zdrowsze i przyjazne planecie – powiedziała Agnieszka Soczewka, Senior Art Director w LiquidThread i autorka projektów murali.
W powstanie kampanii zaangażowane są agencje Publicis Groupe: LiquidThread, odpowiada za projekt murali oraz współpracę z podcasterami, Zenith za strategię, planowanie i zakup mediów. Kreację ogólnopolskiej kampanii #gotowaniebezmarnowania przygotowała agencja Cut the Mustard.
Źródło: LiquidThread