Pierwsze wydanie czasopisma Murator ukazało się w styczniu 1983 roku i liczyło 64 strony. Do tej pory wydanych zostało 466 numerów miesięcznika.
- Murator to synonim jakości i kompetencji. Od 40 lat staramy się, aby taka była nasza marka – mówi redaktor naczelny Muratora, Piotr Laskowski.
Wydanie dostępne jest również w wersji cyfrowej. Od ponad 20-tu lat towarzyszą mu największe w Polsce serwisy internetowe o tematyce remontowo-budowlanej: Murator.pl i kierowany do branży budowlanej MuratorPlus.pl, które w listopadzie 2022 r. odwiedziło 5,5 mln realnych użytkowników (źródło: Mediapanel).
Murator to również Murator TV na Youtube z ponad 700 filmami poradnikowymi, które zostały obejrzane do tej pory ponad 43 miliony razy. To także liczna społeczność – na forum i w social media – grupa „Gdybym budował drugi raz” założona pod marką Murator na FB liczy blisko 360 000 członków.
- Podążając za trendami, coraz większą wagę przywiązujemy do obszaru digital, mamy 40 lat, ale absolutnie nie odczuwamy kryzysu 40-latka – przeciwnie, łapiemy coraz silniejszy wiatr w żagle, dużo jeszcze przed nami, nieustannie się rozwijamy – komentuje Piotr Laskowski.
Murator to także projekty gotowe domów, budynków usługowych, gospodarczych i dla rolnictwa, z własną pracownią architektoniczną W.M. Murator Projekt i platformą do ich sprzedaży Murator PROJEKTY (muratorprojekty.pl), oferującą ponad 6000 projektów. Towarzyszy im zespół niezależnych ekspertów kredytowych Murator FINANSE.
Dzięki szeroko zakrojonej tematyce branżowej, eksperckości, jakości treści i multimedialności, Murator dociera do licznej grupy zainteresowanych tematyką remontowo-budowlaną, wyposażenia wnętrz, nieruchomości, finansów i prawa. Są to inwestorzy indywidulani, budujący oraz właściciele domów i mieszkań, a także profesjonaliści - wykonawcy, architekci, projektanci i deweloperzy.
W jubileuszowym numerze Muratora redakcja podsumowuje 40 lat działalności wydawniczej Muratora, prezentuje najciekawsze projekty domów realizowanych w ubiegłym roku, a także przegląd zmieniających się trendów w budownictwie i remontach na przestrzeni lat.
Specjalnie dla Muratora grupa uznanych architektów przeanalizowała zmiany i kierunki, w jakich podążają projektanci domów jednorodzinnych i stworzyła raport o projektowaniu kiedyś, dziś i w nadchodzącej przyszłości.
Wraz z ukazaniem się jubileuszowego numeru Muratora wystartowała Szkoła Budowania – akcja, która trwać będzie przez cały rok. To 12 lekcji ukazujących się w kolejnych numerach miesięcznika oraz platforma online i seria webinarów, które będą umożliwiały zainteresowanym interaktywny udział w szkole budowania, możliwość zadawania pytań kierownikowi budowy i projektantowi (szkolabudowania.murator.pl).
Źródło: Grupa ZPR Media