logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Mutoh 1604 - wypadające kanały K M

Strona 3/3  1 2 3

| 23.08.2022 11:08

Aikon, zgadzam się w 100%.
Zarówno użytkownicy, jak i serwis maja tendencję do zwalania całej winy na części plotera i chaotycznego wymieniania elementów takiego w stylu "już siedem razy wymieniłem subtanki, a ploter dalej źle drukuje".

Nie dziwię się sprzedawcy tuszu, on za żadne skarby nie może się przyznać, ze jego tusz zatyka głowice, bo zaraz będzie miał lawinę pozwów o zwrot kosztów naprawy ploterów. Stąd chyba się biorą te bzdurne "ekspertyzy" w których winne są głowice, subtanki, rurki, dampery itd., WSZYSTKO, BYLE NIE TUSZ.

Przypomina mi się sprawa sprzed wielu lat, gdy kupiłem tusz pigmentowy do Epsona od takiego polskiego producenta. Pierwsza partia była OK, ale druga zatkała głowice, a po dwóch tygodniach stania w butelkach tusz rozwarstwił się na pigment na dole i przezroczysty płyn na górze (!!!). Producent przyjechał, rozłożył ręce i powiedział coś w stylu "no co poradzić, to CHEMIA". Potem zresztą jeszcze przysyłał wezwania do zapłaty za tą partię, bo co z tego że wadliwa i zniszczyła głowice, zapłacić za kupiony tusz trzeba... W końcu to nie wina producenta, tylko CHEMII ;) :-0

brak ikonki
+ + + +

Gdańsk
wiadomości: 225
w Signs.pl od 03.09.2015
IP: 84.10.161.XXX

| 23.08.2022 11:08

mediado, 2022-08-22 10:39
Rozmawiałem z serwisem Atrium, Pan serwisant cierpliwy i miły wysłuchał cała historię. Potwierdził, że nie mają żadnych reklamacji co do tuszu, naprowadził zaś na jeszcze jedną drogę, głowica.


Jasne, przecież nawet Ty nie składasz reklamacji na tusz, tylko jesteś przekonany że to musi być coś innego...
I podobnie pewnie każdy klient rozmawiajacy z tego typu dostawcą i serwisem.

Czyli "głowica nie radzi sobie z naszym tuszem za 300 zł, trzeba wymienić głowicę za 6000 zł, nie ma innej opcji, będzie Pan zadowolony!".

(Wiadomość zmodyfikowana przez: akwilon_pl dnia 23.08.2022 12:54)

brak ikonki
+ + + +

Gdańsk
wiadomości: 225
w Signs.pl od 03.09.2015
IP: 84.10.161.XXX

| 23.08.2022 23:08

akwilon_pl, 2022-08-23 11:38
mediado, 2022-08-22 10:39
Rozmawiałem z serwisem Atrium, Pan serwisant cierpliwy i miły wysłuchał cała historię. Potwierdził, że nie mają żadnych reklamacji co do tuszu, naprowadził zaś na jeszcze jedną drogę, głowica.


Jasne, przecież nawet Ty nie składasz reklamacji na tusz, tylko jesteś przekonany że to musi być coś innego...
I podobnie pewnie każdy klient rozmawiajacy z tego typu dostawcą i serwisem.

Czyli "głowica nie radzi sobie z naszym tuszem za 300 zł, trzeba wymienić głowicę za 6000 zł, nie ma innej opcji, będzie Pan zadowolony!".

(Wiadomość zmodyfikowana przez: akwilon_pl dnia 23.08.2022 12:54)


no w sumie co racja to racja !

akwilon_pl, 2022-08-23 08:58
mieszalność (lub nie) z tuszami oryginalnymi to podstawowa informacja podawana przez producenta i sprzedawcę tuszu.
Zresztą, jesli pamiętam, to nie bałeś się zamienić kanały C i K, a to dopiero jest ryzykowne i nie przewidziane przez producenta (tusze C i K na pewno mocniej różnia się chemicznie niz dwa K), nawet jeśli robisz cleaning.
(Wiadomość zmodyfikowana przez: akwilon_pl dnia 23.08.2022 09:34)

Tak prawda, zamieniałem. Brak strachu był z niewiedzy, uznałem że skoro ten sam producent.....

Aikon faktycznie naprowadził, że po zamianie kanałów, kanał skrajny ale z podpiętym C, nie ma problemów, zaś kanał "środkowy" z podpiętym K ma ten problem ( czyli jednak tusz) Że też to pominąłem i nie wziąłem pod uwagę podczas rozmów z serwisantem.

Akwilon ale teraz dałeś mi trop. Dolewam tusz przez lejek z filtrem ale CMY mam z filtrem, a na kanał K mam bez filtra :-0 . Miałem kiedyś domówić i tak właśnie miałem..... jutro zamawiam.
Dodam, że za każdym razem solwentem płucze te filtry , żeby nie zalepiły się.
Dodam jeszcze, że ogólnie w CMY filtry lejka są czyste bez żadnych bonusów.
Tak samo jak wymieniałem dampery, to czarny sprawdzałem, był czysty bez mułu itp.

Szkoda że ATRIUM się nie wypowie w temacie, bo widziałem, że pisali czasami na forum. OK, ruszam jeszcze raz temat ale teraz oficjalnie meilem.

Dziękuję, koledzy, że gdy ja już przyzwyczajony do problemu, zrezygnowałem. Wy dalej to drążyliście ;) i pobudziliście mnie do dalszego działania :-)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: mediado dnia 23.08.2022 23:29)

brak ikonki
+

wiadomości: 30
w Signs.pl od 24.09.2021
IP: 37.131.162.XXX

| 24.08.2022 09:08

Nawymieniałeś się trójników, subtanków, napowietrzasz atrament lejkami a weź po prostu kup butelkę dobrego czarnego atramentu, przepłucz sam czarny kanał. Wlej przetestuj.
Będzie szansa że kiedyś odkryjesz że ploter służy do drukowania a nie tańczenia przy nim jak przy upośledzonej taczce na budowie.

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4324
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 83.31.208.XXX

| 24.08.2022 11:08

Aikon, 2022-08-24 09:02
Nawymieniałeś się trójników, subtanków, napowietrzasz atrament lejkami a weź po prostu kup butelkę dobrego czarnego atramentu, przepłucz sam czarny kanał. Wlej przetestuj.
Będzie szansa że kiedyś odkryjesz że ploter służy do drukowania a nie tańczenia przy nim jak przy upośledzonej taczce na budowie.


Się uczepiliście tych subtanków :-D bez przesady, zrobiłem renowacje całej lini poprostu. A nawymieniałem się kilka razy damperów tylko.
PS. z tą taczką nieźle sie uśmiałem, przypomniały mi się moje wieczorne tańce po robocie jak miałem wene na sprawdzanie co jest co :-D :-D

Temat zgłoszony do Atrium. Czekam.

brak ikonki
+

wiadomości: 30
w Signs.pl od 24.09.2021
IP: 37.131.162.XXX
Strona 3/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764