Może być po prostu zapowietrzony subtank, będzie tworzył duże podciśnienie i zapowietrzał głowice.
Trzeba przebadać szczelność całego układu. Najprościej na wyłączonej maszynie (zawór jest zamknięty) podepnij się dwoma strzykawkami zamiast dampera i zaciągnij do oporu, aż zaciśniesz subtank, ma ci postawić pełny opór, Musisz mieć kawałek elastycznego przewodu tak abyś mógł podciągnąć strzykawkę, zacisnąć przewód opróżnić strzykawkę podpiąć ponownie i tak aż tłok będzie ci chciał połamać palce. Masz uzyskać pełne podciśnienie, maszyna ma aż zajęczeć. Po początkowym atramencie będziesz ciągnął powietrze i o nie właśnie chodzi. Potrzymaj chwile sprawdź czy podciśnienie się utrzymuje. Jak po minucie czy dwóch podciągniesz tłok i będzie go z powrotem zasysało to znaczy że zawór subtank i rury są szczelne.
Teraz nadal na zatkanych rurach z podciśnieniem włączasz maszynę. Ona wykryje brak atramentu i otworzy zawór zacznie napełniać subtank. Może to trwać z 15 minut, atrament napływa grawitacyjnie. Jest całkowicie pusty więc może jej to chwile zająć może ci wywalić błąd subtank error wówczas ją wyłącz i ponownie włącz aż napełni i zamknie ryja. Teraz mając nadal podpięte strzykwy podciągnij delikatnie atrament po 1 -4 cm3. Jak usłyszysz że otworzył się zawór to przerwij podciąganie aż się zamknie. Aż pojawi ci się atrament w strzykawce. Używaj jednej druga strzykwa niech tylko zatyka rurę tam i tak jest trójnik. Jak pojawi ci się atrament załóż damper zrób little charge i przetestuj. A całą zabawę zacznij od sprawdzenia tych cholernych rurek i złączek, zwłaszcza jeśli sprzedali ci dampery DX5/DX6 ich uszczelki trzymają się na słowo honoru chińskiego skauta.
(Wiadomość zmodyfikowana przez: Aikon dnia 29.04.2019 21:58)