logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: MUTOH Falcon i druk na materiałach typu backlit

   04.10.2001, przeczytano 6228 razy

Mam Mutoha RJ4000 i nie mam pojęcia jak drukować na materiałach do podświetleń (undefined media type), w Atrium powiedzieli mi, że mam zgasić światło w pomieszczeniu plotera żeby czujnik zadziałał jak trzeba :-))))), może pan zna tego Mutoha i wie jak zapodać backlit?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-falcon-i-druk-na-materialach-typu-backlit,515,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
„Undefined media type” może oznaczać:
1) jak sama nazwa wskazuje - media niezdefiniowane, czyli kalibracja koloru „bez kalibracji” :-) Jednak jeżeli kolory wydruku są właściwe (lub zadowalające) nic nie stoi na przeszkodzie, aby stosować takie ustawienie,
2) komunikat na wyświetlaczu plotera, kiedy źle założony papier uniemożliwia właściwe zmierzenie strony.

Do podświetleń najczęściej stosuje się materiał zwany Backlit. Jest to folia półprzeźroczysta o mlecznobiałym kolorze. Druk z reguły odbywa się na lewej stronie (odbicie lustrzane), choć są również folie do druku prawoczytelnego.

Można również stosować samoprzylepne folie winylowe, jednak wtedy wymagane jest silniejsze źródło światła. Są też folie przeźroczyste, ale należy wówczas pamiętać, że ploter nie drukuje koloru białego, więc zastosowanie takiego materiału można określić jako witrażowe (przy projektowaniu grafiki najlepiej zastosować pełne krycie całej powierzchni zadruku).

Odpowiadając na Pana pytanie: ploter mierzy założone media z wykorzystaniem fotoczujników, więc nie powinien mieć problemu z odczytywaniem backlitu. Słyszałem jednak o przypadkach przy zakładaniu cieńszych mediów, że czujniki „głupiały”, kiedy padało na nie ostre, bezpośrednie światło (np. z halogenu umieszczonego ponad ploterem). Natomiast folie przeźroczyste, jeżeli nie mają podkładu, niestety nie są „widziane” przez czujniki ploterów. I trzeba się uciekać do stosowania różnych wybiegów. Moim zdaniem najprostsza metoda to nakleić pasek papieru na początku rolki folii przeźroczystej (po to, by zadziałał czujnik z przodu plotera i, aby głowica zmierzyła szerokość mediów) i zasłonić na stałe czujnik z tyłu plotera. Nie wolno zapomnieć o ustawieniu źródła mediów jako rolka, bo przy ustawieniu arkusz ploter odwinie całą rolkę ponieważ zasłonięty czujnik nie zasygnalizuje końca roli. Po zmierzeniu mediów trzeba zasłonić obydwa czujniki i w czasie druku od czasu do czasu sprawdzać, czy folia podawana jest równo. Przy okazji - proszę sprawdzić na stronie Atrium tekst o możliwościach unowocześnienia plotera Mutoh RJ-4000 Falcon.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Paweł Szambelan

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764