logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh na Fasttextile: przemysłowy druk bezpośredni i sublimacyjny

  PR 19.12.2018, przeczytano 2503 razy
ilustracjastrzałka

Atrium Centrum Ploterowe podczas targów FastTextile zaprezentowała 3 sztandarowe urządzenia japońskiego producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-na-fasttextile%3A-przemyslowy-druk-bezposredni-i-sublimacyjny,380578,artykul.html

Na stoisku Atrium, liczni odwiedzający targi tekstylne, mogli zobaczyć urządzenia do wielkoformatowego druku, reprezentujące 2 technologie druku. Nowość w Polsce, Mutoh ValueJet 1938 TX to drukarka do zadruku bezpośredniego na tkaninach, z kolei Mutoh ValueJet 1638 WX oraz Mutoh RJ-900 XG to przedstawiciele maszyn do druku termotransferowego druku pośredniego, czyli sublimacji.

- Nie tylko przedsiębiorstwa zajmujące się stricte odzieżą i tkaninami korzystają z technologii cyfrowego zdobienia materiałów. Co raz częściej po te urządzenia sięgają agencje reklamowe i drukarnie wielkoformatowe. I o ile sublimacja jest już w rynku reklamowym, dosyć mocno zakorzeniona np. przy produkcji smyczy czy znakowaniu gadżetów, tak zadruk bezpośredni i pośredni tkanin dopiero zaczyna być doceniany. Zaważmy choćby, że zwykłe „banery” mogą być z powodzeniem zastępowane przez flagi, które są lżejsze, trwalsze i wielokrotnego użytku. Same oszczędności o ekologii nie wspominając. Druga cześć możliwości to aplikacje wewnętrzne i dekoracje – rynek o równie ogromnym potencjale. - mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium Centrum Ploterowe.

ilustracjastrzałka

Druk bezpośredni – Mutoh ValueJet 1938 TX

Dwugłowicowy Mutoh ValueJet 1938 TX to zaawansowany ploter do druku bezpośredniego na tekstyliach (direct-to-textile). Przeznaczony jest do produkcji: odzieży, tapicerek, odzieży kąpielowej, elementów wystroju wnętrz, tkanin i tekstyliów domowych, flag, reklam, itd. Jego produktywność umożliwi zarówno druk wzorów testowych, indywidualnych jak i nisko i średnio-nakładowej cyfrowej produkcji tekstylnej.

„TX” posiada możliwość zadruku materiałów o szerokości „tekstylnej” do 1910 mm (75 cali). Mogą to być tkaniny o otwartej jak i zamkniętej strukturze. Atrament przechodząc przez te pierwsze spływa do specjalnie zaprojektowanej do tego celu rynny odprowadzającej atrament.

- Na targach zaprezentowaliśmy nowatorski atrament polimerowy UltraVision TX. Farby te posiadające paszport Oeko-Tex i Reach, pozwalają na bezpośredni druk na różnych materiałach, takich jak bawełna, len, wiskoza, czy… poliester! Oznacza to, że jeden atrament może być wykorzystywany do wielu celów. Warto zauważyć, że te nowatorskie atramenty są w 100% kompatybilne z aktualnym sprzętem pracującym i dostępnym na rynku. Uproszczona produkcja cechuje się brakiem potrzeby prania, suszenia, itd.

ilustracjastrzałka

Tkaniny cechują się „swoją wagą” i specyficznym sposobem prowadzenia gdzie bardzo ważny jest odpowiedni naciąg i równe prowadzenie. Inżynierowie z fabryki Mutoh, bardzo dobrze o tym wiedząc zaprojektowali specjalny, ciężki system do prowadzenia tkanin. System ten umożliwia załadunek beli o wadze do 100 kg i pozwala na zadruk zarówno po stronie wewnętrznej jak i zewnętrznej nawiniętej tkaniny.

Na pokładzie tekstylnego Mutoh znalazły się wszystkie technologie stosowane w ploterach żywicznych serii „X” przeznaczonych do produkcji reklamowej. Oznacza to, że ploter będzie drukował wydajnie i ładnie, jednocześnie będąc łatwym w obsłudze.

Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1938 TX sięga aż 73 metrów kwadratowych na godzinę. Typowa prędkość produkcyjna (komercyjna) kształtuje się na poziomie około 40 m2/h. Ploter więc może zaspokoić potrzeby produkcyjne wielu firm, wzmocnić wydajność istniejących parków maszynowych a nawet zastąpić kilka mniejszych maszyn.

Druk pośredni (sublimacyjny) – Mutoh ValueJet 1638 WX i RJ-900 XG

Seria urządzeń Mutoh ValueJet „WX” oraz Mutoh RJ-900 XG to specjalnie opracowane drukarki wielkoformatowe do zadruku papieru termotransferowego. Ten, po wydrukowaniu przenoszony jest na docelowe podłoże np. tkaninę a nawet drewno czy metal w procesie sublimacji, tworząc trwały i atrakcyjny kolorystycznie nadruk.

- Na targach pokazaliśmy 2 urządzenia sublimacyjne. 2-głowicowy Mutoh ValueJet WX, współpracował w tandemie z kalandrem Artemis PX-180 tworząc wydajny system do sublimacji tkanin.

„WX” to urządzenie o szerokości roboczej 1.62 metra (65 cali). Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1638 WX to aż 65 m2/h (w rozdzielczości 360x360 dpi). Typowa jego prędkość produkcyjna (360 x 720 dpi) to aż 42 m2/h. W trybie wysokiej jakości (720 x 720 dpi) ploter drukuje nadal bardzo szybko, bo aż 25 m2/h. Dzięki takiej wydajności ploter może zastąpić kilka urządzeń konkurencyjnych.

- Na targach tekstylnych nie mogło zabraknąć także, perełki w portfolio japońskiego producenta – Mutoh RJ-900 XG. Ten bestsellerowy ploter, którego liczba instalacji w Polsce przekroczyła 500+ egzemplarzy to „must have” rynku tekstylnego i sublimacyjnego. Niska cena pozwoli wejść w biznes firmom w fazie startu, a kilka egzemplarzy pozwoli na produkcję „pełną parą” dużym przedsiębiorstwom. Mamy klientów, którzy posiadają ponad 10 egzemplarzy w swoich parkach maszynowych

Mutoh RJ-900 XG charakteryzuje się szerokością zadruku 107 cm. Ploter ten posiada, stałą,  1440-dyszową głowicę piezoelektryczną. Jej konstrukcja pozwala na osiągnięcie rozdzielczości druku od 360 do 2880 dpi. Głowica drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Ich wielkość  mieści się w zakresie od 3,4 do 49,5 pikolitra. Ploter osiąga maksymalną prędkość zadruku do 39,6 m2/h. Tak więc format A0 zadrukowywany jest w 91 sekund (360 dpi).

Mutoh RJ-900 XG umożliwia więc znakowanie flag, odzieży sportowej, t-shirtów, kubków, gadżetów, kasków, desek, dekoracji, itd. W przypadku użycia atramentów wodnych, można go zastosować do produkcji fotografii, obrazów, map, schematów, plakatów, itd. Czyli wszędzie tam gdzie wymagana jest precyzyjna dokładność wydruku w połączeniu z pełno-kolorową grafiką o foto-realistycznej jakości.

ilustracjastrzałka

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764