logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh RJ-900 XG: Ploter sublimacyjny w niewygórowanej cenie

  PR 20.12.2017, przeczytano 2536 razy
ilustracjastrzałka

„Dobre i tanie” w teorii nie istnieje, a jednak inżynierom japońskiej firmy Mutoh udało się zaprojektować niedrogie urządzenie, które znajdzie swoje zastosowanie w małych agencjach i potężnych fabrykach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-rj-900-xg%3A-ploter-sublimacyjny-w-niewygorowanej-cenie,34924,artykul.html

Mutoh RJ-900 XG, to następca znanego i popularnego w Polsce plotera RJ-900. Obie jednostki można liczyć w setkach instalacji w kraju. Cena na poziomie 3.990 euro powoduje, że mogą sobie na niego pozwolić zarówno małe firmy i agencje reklamowe, jak i duże drukarnie-fabryki instalujące „farmy” tych ploterów.

Nie musisz być poligrafem aby w pełni wykorzystać możliwości tego plotera. Mutoh RJ-900 XG jest bardzo łatwy w obsłudze i codziennym użytkowaniu. Mówi Paweł Stania z dz. marketingu polskiego dystrybutora.

Mutoh RJ-900 XG daje szerokie możliwości zastosowania w wielu branżach: reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Posłuży więc do produkcji koszulek, odzieży sportowej, smyczy, tkanin dekoracyjnych i reklamowych. W procesie termo-sublimacji grafikę można przenosić także na kubki, sprzęt sportowy, płyty, szkło, drewno, metal, tworzywa, gadżety i wiele, wiele innych.

Technologia sublimacji cyfrowej pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Ploter idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na ekologicznych nośnikach (np. tkaninach) a potrzeby są coraz częściej spersonalizowane.

Stabilna i przemyślana konstrukcja

Mutoh RJ-900 XG charakteryzuje się szerokością zadruku 107,4 cm. Na system rolowy możemy założyć materiały rolowe jak i docięte już arkusze o szerokości 108 cm. Odległość karetki z głowicą od powierzchni druku możemy ustawić na 2 poziomach. Dzięki temu maksymalna grubość materiału może mieścić się w dwóch zakresach do 1,2 mm lub do 2 mm. Na system rolowy możemy założyć media na gilzie 2-calowej lub po zastosowaniu adaptera, na 3-calowej.

Model XG posiada 1440-dyszową głowicę piezoelektryczną. Jej konstrukcja pozwala na osiągnięcie rozdzielczości druku od super-szybkiej 360 dpi do ultra-precyzyjnej 2880 dpi.

Głowica drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Ich wielkość  mieści się w zakresie od 3,4 do 49,5 pikolitra. Jest to proces zautomatyzowany a jej efektem są ostre detale, subtelne gradienty i gładkie aple.

Drugą technologią na pokładzie RJ-900 XG jest Intelligent Interweaving. Jest to technologia druku atramentowego stworzona w laboratoriach firmy Mutoh. Umożliwia ona nanoszenie rastra przypominającego rozmytą „chmurę”, „mgłę” lub „falę”. Przeplot kolejnych warstw eliminuje paskowanie atramentu i różnice kolorystyczne. W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Ploter osiąga maksymalną prędkość zadruku do 39,6 m2/h. Tak, więc format A0 zadrukowywany jest w 91 sekund (360 dpi) a format A1 w niespełna 44 sekundy. W zależności od typu aplikacji i parametrów druku, produktywność urządzenia sięga 18,5 m2/h.

Mutoh RJ-900 XG oprócz osiągów odróżnia się od konkurencyjnych rozwiązań, tym że głowica piezo jest na stałe zamontowana w karetce. Każdy z kolorów CMYK dostarczany jest w litrowych opakowaniach. Zużycie atramentu kształtuje się na dobrym poziomie 8,5 ml/m2. Przy założeniu, pokrycia powierzchni w 67% w rozdzielczości 720 dpi.

Atramenty sublimacyjne

Ploter korzysta z wodnych atramentów sublimacyjnych. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są dr druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 8.5 ml/m2 na papierze sublimacyjnym.

Alternatywnie, oprócz atramentów Mutoh, można zastosować inne rozwiązanie premium - UltraVision. Sublimacyjne atramenty UltraVision cechują się bardzo głębokim kolorem czarnym. Wykraczają one także poza standardową paletę kolorów CMYK. Ikonos proponuje 19 gotowych kolorów takich jak: fluorescencyjny żółty, fioletowy, różowy, niebieski i czerwony. Dostępny jest też dowolny kolor SPOT’owy. Atramenty sublimacyjne UltraVision są ekologiczne, gdyż cechuje je brak VOC (Lotnych Związków Organicznych). Są także odporne na promienie UV, przez co trwałość wydruków w okresie czasu jest bardzo wysoka. Sam atrament także nie pieni się, przez co wyeliminowano efektu wypadania dysz. Tusze posiadają certyfikat G7.

Obsługa

Obsługa plotera nie sprawia problemów nawet mniej doświadczonym użytkownikom. Media są ładowane od góry, przez co RJ-900 XG nie zajmuje dużo miejsca. Wyposażony jest on w systemy wciągające materiał, przez co nie ma potrzeby ich ręcznej korekcji. Zadrukowane medium jest odbierane przez bezobsługowy, automatyczny system nawijający.

Ploter jest gotowy do użycia praktycznie po rozpakowaniu i podłączeniu poprzez interfejs USB 2.0 lub Ethernet. Ploter korzysta z rozbudowanego sterownika, przez druk może się odbywać z dowolnego oprogramowania pracującego pod kontrolą systemu Windows. Można także skorzystać z dedykowanego sterownika lub oprogramowania RIP.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Wyłącznym dystrybutorem urządzeń firmy Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764