logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh RJ-900 XG – nowy ploter sublimacyjny

  PR 27.04.2015, przeczytano 2614 razy
ilustracjastrzałka

Kompaktowy ploter Mutoh DrafStation RJ-900 XG przeznaczony jest do precyzyjnego druku sublimacyjnego i wodno-pigmentowego. To idealne urządzenie dla małych zakładów produkcyjnych, działów marketingu, agencji reklamowych, startupów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-rj-900-xg--nowy-ploter-sublimacyjny,24690,artykul.html

„Nie musisz być poligrafem aby w pełni wykorzystać możliwości tego plotera. Mutoh RJ-900 XG jest bardzo łatwy w obsłudze i codziennym użytkowaniu. Idealnie się sprawdzi w druku jednorazowych wydruków, np. reprodukcji obrazów, spersonalizowanych koszulek.  Poradzi sobie także z ciągłym drukiem produkcyjnym. Przykładowo mogą to być smycze reklamowe, podkładki pod myszki, chusty”. Mówi Wojciech Milewski, product manager urządzeń Mutoh w Polsce.

Konstrukcja

Mutoh RJ-900 XG charakteryzuje się szerokością zadruku 107,4 cm. Na system rolowy możemy założyć materiały rolowe jak i docięte już arkusze o szerokości 108 cm. Odległość karetki z głowicą od powierzchni druku możemy ustawić na 2 poziomach. Dzięki temu maksymalna grubość materiału może mieścić się w dwóch zakresach do 1,2 mm lub do 2 mm. Na system rolowy możemy założyć media na gilzie 2-calowej lub po zastosowaniu adaptera, na 3-calowej.

Nowy XG posiada 1440-dyszową głowicę piezoelektryczną. Jej konstrukcja pozwala na osiągnięcie rozdzielczości druku od 360 do 2880 dpi. Głowica drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Ich wielkość  mieści się w zakresie od 3,4 do 49,5 pikolitra. Jest to proces zautomatyzowany a jej efektem są ostre detale, subtelne gradienty i gładkie aple.

Drugą technologią na pokładzie RJ-900 XG jest Intelligent Interweaving. Jest to technologia druku atramentowwego stworzona w laboratoriach firmy Mutoh. Umożliwia ona nanoszenie rastra przypominającego rozmytą mgłę lub falę. Przeplot kolejnych warstw eliminuje paskowanie atramentu i różnice kolorystyczne.

Ploter osiąga maksymalną prędkość zadruku do 39,6 m2/h. Tak więc format A0 zadrukowywany jest w 91 sekund (360 dpi) a format A1 w niespełna 44 sekundy. W zależności od typu aplikacji i parametrów druku, produktywność urządzenia sięga 18,5 m2/h.

Mutoh RJ-900 XG oprócz osiągów odróżnia się od konkurencyjnych rozwiązań, tym że głowica piezo jest na stałe zamontowana w karetce. Każdy z kolorów CMYK dostarczany jest w litrowych opakowaniach. Zużycie atramentu kształtuje się na dobrym poziomie 8,5 ml/m2. Przy założeniu, pokrycia powierzchni w 67% w rozdzielczości 720 dpi.

Obsługa

Obsługa plotera nie sprawia problemów nawet mniej doświadczonym użytkownikom. Media są ładowane od góry, przez co Drafstation Pro nie zajmuje dużo miejsca. Wyposażony jest on w systemy wciągające materiał, przez co nie ma potrzeby ich ręcznej korekcji. Zadrukowane medium jest odbierane przez bezobsługowy, automatyczny system nawijający.

Ploter jest gotowy do użycia praktycznie po rozpakowaniu i podłączeniu poprzez interfejs USB 2.0 lub Ethernet. Ploter korzysta z rozbudowanego sterownika, przez druk może się odbywać z dowolnego oprogramowania pracującego pod kontrolą systemu Windows. Można także skorzystać z dedykowanego sterownika lub oprogramowania RIP. 

Rynek

Mutoh RJ-900 XG to ploter najwyższej, japońskiej jakości w niewygórowanej cenie. Przeznaczony jest do druku na typowym papierze do sublimacji (95 g/m2). Umożliwia więc znakowanie flag, odzieży sportowej, t-shirtów, kubków, gadżetów, kasków, desek, dekoracji, itd. W przypadku użycia atramentów wodnych, można go zastosować do produkcji fotografii, obrazów, map, schematów, plakatów, itd. Czyli wszędzie tam gdzie wymagana jest precyzyjna dokładność wydruku w połączeniu z pełno-kolorową grafiką o fotorealistycznej jakości.

Wyłącznym dystrybutorem urządzeń firmy Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764