logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh RJ-900 XG – nowy ploter sublimacyjny

  PR 27.04.2015, przeczytano 1753 razy
ilustracjastrzałka

Kompaktowy ploter Mutoh DrafStation RJ-900 XG przeznaczony jest do precyzyjnego druku sublimacyjnego i wodno-pigmentowego. To idealne urządzenie dla małych zakładów produkcyjnych, działów marketingu, agencji reklamowych, startupów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-rj-900-xg--nowy-ploter-sublimacyjny,24690,artykul.html

„Nie musisz być poligrafem aby w pełni wykorzystać możliwości tego plotera. Mutoh RJ-900 XG jest bardzo łatwy w obsłudze i codziennym użytkowaniu. Idealnie się sprawdzi w druku jednorazowych wydruków, np. reprodukcji obrazów, spersonalizowanych koszulek.  Poradzi sobie także z ciągłym drukiem produkcyjnym. Przykładowo mogą to być smycze reklamowe, podkładki pod myszki, chusty”. Mówi Wojciech Milewski, product manager urządzeń Mutoh w Polsce.

Konstrukcja

Mutoh RJ-900 XG charakteryzuje się szerokością zadruku 107,4 cm. Na system rolowy możemy założyć materiały rolowe jak i docięte już arkusze o szerokości 108 cm. Odległość karetki z głowicą od powierzchni druku możemy ustawić na 2 poziomach. Dzięki temu maksymalna grubość materiału może mieścić się w dwóch zakresach do 1,2 mm lub do 2 mm. Na system rolowy możemy założyć media na gilzie 2-calowej lub po zastosowaniu adaptera, na 3-calowej.

Nowy XG posiada 1440-dyszową głowicę piezoelektryczną. Jej konstrukcja pozwala na osiągnięcie rozdzielczości druku od 360 do 2880 dpi. Głowica drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Ich wielkość  mieści się w zakresie od 3,4 do 49,5 pikolitra. Jest to proces zautomatyzowany a jej efektem są ostre detale, subtelne gradienty i gładkie aple.

Drugą technologią na pokładzie RJ-900 XG jest Intelligent Interweaving. Jest to technologia druku atramentowwego stworzona w laboratoriach firmy Mutoh. Umożliwia ona nanoszenie rastra przypominającego rozmytą mgłę lub falę. Przeplot kolejnych warstw eliminuje paskowanie atramentu i różnice kolorystyczne.

Ploter osiąga maksymalną prędkość zadruku do 39,6 m2/h. Tak więc format A0 zadrukowywany jest w 91 sekund (360 dpi) a format A1 w niespełna 44 sekundy. W zależności od typu aplikacji i parametrów druku, produktywność urządzenia sięga 18,5 m2/h.

Mutoh RJ-900 XG oprócz osiągów odróżnia się od konkurencyjnych rozwiązań, tym że głowica piezo jest na stałe zamontowana w karetce. Każdy z kolorów CMYK dostarczany jest w litrowych opakowaniach. Zużycie atramentu kształtuje się na dobrym poziomie 8,5 ml/m2. Przy założeniu, pokrycia powierzchni w 67% w rozdzielczości 720 dpi.

Obsługa

Obsługa plotera nie sprawia problemów nawet mniej doświadczonym użytkownikom. Media są ładowane od góry, przez co Drafstation Pro nie zajmuje dużo miejsca. Wyposażony jest on w systemy wciągające materiał, przez co nie ma potrzeby ich ręcznej korekcji. Zadrukowane medium jest odbierane przez bezobsługowy, automatyczny system nawijający.

Ploter jest gotowy do użycia praktycznie po rozpakowaniu i podłączeniu poprzez interfejs USB 2.0 lub Ethernet. Ploter korzysta z rozbudowanego sterownika, przez druk może się odbywać z dowolnego oprogramowania pracującego pod kontrolą systemu Windows. Można także skorzystać z dedykowanego sterownika lub oprogramowania RIP. 

Rynek

Mutoh RJ-900 XG to ploter najwyższej, japońskiej jakości w niewygórowanej cenie. Przeznaczony jest do druku na typowym papierze do sublimacji (95 g/m2). Umożliwia więc znakowanie flag, odzieży sportowej, t-shirtów, kubków, gadżetów, kasków, desek, dekoracji, itd. W przypadku użycia atramentów wodnych, można go zastosować do produkcji fotografii, obrazów, map, schematów, plakatów, itd. Czyli wszędzie tam gdzie wymagana jest precyzyjna dokładność wydruku w połączeniu z pełno-kolorową grafiką o fotorealistycznej jakości.

Wyłącznym dystrybutorem urządzeń firmy Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Empik: nowa kampania, pozycjonowanie i magazyn online marki
Empik zaprezentował spot wprowadzający nowe pozycjonowanie marki. Jego esencją jest inspirowanie do życia pełnego pasji i realizacji wszystkich zainteresowań – od tych codziennych po te niezwykłe. Jednocześnie zmieniła się strona internetowa, na której oferta została wyraźnie podzielona wizualnie na wybrane obszary, aby ułatwić poruszanie się po różnych kategoriach Empiku....
Sławomir bohaterem kampanii reklamowej platformy Bancovo
Bancovo – nowatorska platforma kredytowa online startuje z kampanią telewizyjną - której głównym bohaterem jest Sławomir Zapała – niezwykle popularna gwiazda piosenki, aktor i showman. Strategię i kreację kampanii, przygotowała agencja Start Something.
Ricoh na Fespa 2019
Ricoh będzie jednym z wystawców na targach FESPA 2019. W swojej strefie (hala B4, stanowisko K31) firma zaprezentuje m.in. nowy ploter lateksowy Pro L5160, system do druku na tekstyliach Ri 6000 oraz system produkcyjny z piątą stacją na toner specjalny Pro C7200x.
Produkty Canon po raz 25. z rzędu wyróżnione międzynarodowymi nagrodami If Design Award 2019
Aż dziewięć produktów Canon zostało nagrodzonych przez iF International Forum Design GmbH prestiżowymi wyróżnieniami iF Design Award 2019. Firma Canon już po raz 25. z rzędu znalazła się wśród laureatów iF Design Award. Cykliczne wyróżnienia dla produktów i technologii Canon sprawiają, że firma nie ustaje w wysiłkach tworzenia...
Zakończenie kampanii „Wolność liczy się w każdym wieku” [INFOGRAFIKA]
16 lutego 1919 roku zawarciem rozejmu w Trewirze zakończyła się największa zwycięska insurekcja w naszej historii – Powstanie Wielkopolskie. Walki rozpoczęły się 27 grudnia 1918 roku w Poznaniu i były wyrazem nastrojów patriotycznych związanych z możliwością odrodzenia państwa polskiego po I wojnie światowej.100. rocznicę tych wydarzeń, Samorząd...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764