logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh RJ-900 XG – nowy ploter sublimacyjny

  PR 27.04.2015, przeczytano 2415 razy
ilustracjastrzałka

Kompaktowy ploter Mutoh DrafStation RJ-900 XG przeznaczony jest do precyzyjnego druku sublimacyjnego i wodno-pigmentowego. To idealne urządzenie dla małych zakładów produkcyjnych, działów marketingu, agencji reklamowych, startupów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-rj-900-xg--nowy-ploter-sublimacyjny,24690,artykul.html

„Nie musisz być poligrafem aby w pełni wykorzystać możliwości tego plotera. Mutoh RJ-900 XG jest bardzo łatwy w obsłudze i codziennym użytkowaniu. Idealnie się sprawdzi w druku jednorazowych wydruków, np. reprodukcji obrazów, spersonalizowanych koszulek.  Poradzi sobie także z ciągłym drukiem produkcyjnym. Przykładowo mogą to być smycze reklamowe, podkładki pod myszki, chusty”. Mówi Wojciech Milewski, product manager urządzeń Mutoh w Polsce.

Konstrukcja

Mutoh RJ-900 XG charakteryzuje się szerokością zadruku 107,4 cm. Na system rolowy możemy założyć materiały rolowe jak i docięte już arkusze o szerokości 108 cm. Odległość karetki z głowicą od powierzchni druku możemy ustawić na 2 poziomach. Dzięki temu maksymalna grubość materiału może mieścić się w dwóch zakresach do 1,2 mm lub do 2 mm. Na system rolowy możemy założyć media na gilzie 2-calowej lub po zastosowaniu adaptera, na 3-calowej.

Nowy XG posiada 1440-dyszową głowicę piezoelektryczną. Jej konstrukcja pozwala na osiągnięcie rozdzielczości druku od 360 do 2880 dpi. Głowica drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Ich wielkość  mieści się w zakresie od 3,4 do 49,5 pikolitra. Jest to proces zautomatyzowany a jej efektem są ostre detale, subtelne gradienty i gładkie aple.

Drugą technologią na pokładzie RJ-900 XG jest Intelligent Interweaving. Jest to technologia druku atramentowwego stworzona w laboratoriach firmy Mutoh. Umożliwia ona nanoszenie rastra przypominającego rozmytą mgłę lub falę. Przeplot kolejnych warstw eliminuje paskowanie atramentu i różnice kolorystyczne.

Ploter osiąga maksymalną prędkość zadruku do 39,6 m2/h. Tak więc format A0 zadrukowywany jest w 91 sekund (360 dpi) a format A1 w niespełna 44 sekundy. W zależności od typu aplikacji i parametrów druku, produktywność urządzenia sięga 18,5 m2/h.

Mutoh RJ-900 XG oprócz osiągów odróżnia się od konkurencyjnych rozwiązań, tym że głowica piezo jest na stałe zamontowana w karetce. Każdy z kolorów CMYK dostarczany jest w litrowych opakowaniach. Zużycie atramentu kształtuje się na dobrym poziomie 8,5 ml/m2. Przy założeniu, pokrycia powierzchni w 67% w rozdzielczości 720 dpi.

Obsługa

Obsługa plotera nie sprawia problemów nawet mniej doświadczonym użytkownikom. Media są ładowane od góry, przez co Drafstation Pro nie zajmuje dużo miejsca. Wyposażony jest on w systemy wciągające materiał, przez co nie ma potrzeby ich ręcznej korekcji. Zadrukowane medium jest odbierane przez bezobsługowy, automatyczny system nawijający.

Ploter jest gotowy do użycia praktycznie po rozpakowaniu i podłączeniu poprzez interfejs USB 2.0 lub Ethernet. Ploter korzysta z rozbudowanego sterownika, przez druk może się odbywać z dowolnego oprogramowania pracującego pod kontrolą systemu Windows. Można także skorzystać z dedykowanego sterownika lub oprogramowania RIP. 

Rynek

Mutoh RJ-900 XG to ploter najwyższej, japońskiej jakości w niewygórowanej cenie. Przeznaczony jest do druku na typowym papierze do sublimacji (95 g/m2). Umożliwia więc znakowanie flag, odzieży sportowej, t-shirtów, kubków, gadżetów, kasków, desek, dekoracji, itd. W przypadku użycia atramentów wodnych, można go zastosować do produkcji fotografii, obrazów, map, schematów, plakatów, itd. Czyli wszędzie tam gdzie wymagana jest precyzyjna dokładność wydruku w połączeniu z pełno-kolorową grafiką o fotorealistycznej jakości.

Wyłącznym dystrybutorem urządzeń firmy Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Value Media i Getlouder! wspólnie z Dobrą Kalorią obecne na największych festiwalach muzycznych w Polsce
Food truck marki Dobra Kaloria pojawił się na Open’er Festival oraz stacjonuje na koncertach Męskiego Grania. Klienci mogą spróbować roślinnych burgerów i hot dogów oraz odpocząć w specjalnej strefie chillout. Projekt został zrealizowany wspólnie z zespołem Dobrej Kalorii przez agencje Value Media (Group One) i GetLouder! (Group One).
Oto Manuba kolekcja GDD 2022
Już od 2 lipca dostępna będzie w sprzedaży MANUBA kolekcja GDD. Można ją zakupić stacjonarnie oraz online: dniach 2 – 10 lipca w foyer Muzeum Miasta Gdynia (w godzinach otwarcia placówki)  oraz w dniach 2 – 31 lipca w sklepie internetowym. Jaka jest idea tegorocznej kolekcji? Jakie produkty się w niej znalazły?
W maju br. grono Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych powiększyło się – nowym Członkiem Izby została firma Decard Sp.z o.o..
Najważniejszą informacją po spotkaniu Executive Committee IAA, które odbyło się podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions , jest decyzja o utworzeniu oddziału IAA w Ukrainie. Odbędzie się to przy wsparciu IAA Polska, innych europejskich oddziałów IAA oraz IAA Global. ExCo podjęło również decyzję o zawieszeniu działalności...
Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764