logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Mutoh Spitfire 65 Extreme ledwo dyszy.

Strona 1/2  1 2

| 31.05.2017 14:05

Cześć wszystkim,

Jest problem z maszyną z tematu. Od około pół roku zaczęła dawać w kość magenta (już na wymienionej głowicy), która codziennie przed drukiem wymagała krótkiego odessania strzykawą by wyszła idealnie na test princie. Później druk leciał cały dzień bez zastrzeżeń. Niedawno wezwaliśmy serwis do zerknięcia na maszynę, zwłaszcza na feralną magentę, która robiła się coraz bardziej kapryśna. Reszta kolorów bez zarzutu.

Przy okazji wybór padł na zmianę tuszy, tych z literki "I" na tusze eco. Serwis przyjechał, pozbył się starych tuszy, przepłukał układ, wyczyścił kartridże, zassał nowe atramenty, sprofilował etc, podrukowaliśmy próbnie - wszystko super. Do zalecanej wymiany poszły jedynie cap-topy, ewentualnie dumpery (czasami test print nie wychodził "żyletowo"). Obecnie problem polega na tym, że COŚ/GDZIEŚ się wykaszania i ploter gubi kolor (magenta oraz black) w trakcie druku, a doprowadzenie jej do stanu by test print wyszedł jako tako rozsądny graniczy z cudem pańskim.

Wygląda to tak:

>czyszczenie, zalewanie, odsysanie by jako doprowadzić ją do porządku
>test print - dobra, jest w miarę.
>puszczenie druku - może pójdzie całe
>no nie tym razem
>po kilkudziesięciu centymetrach zaczyna niemiłosiernie paskować magenta (mimo druku puszczonego na 4 pasach), po dłuższym czasie lekko gubi się czarny. Coś, co ma być szarawopodobne robi się zielonkawe. Niebieski i żółty cacy.
>przerwanie druku
>test print na czarnym i magencie wychodzi fatalny.

I koło się zamyka. Obecnie druk jest niemożliwy, strata czasu, materiałów i tuszu. Wymienione zostały wszystkie captopy oraz dampery magentowy i żółty ( dampery CHYBA ryżowe, nie ja dokonuję głównych napraw w jej bebechach, jeśli to istotne, to się dowiem ich pochodzenia).
Głowice są raczej na pewno sprawne, rok temu z hakiem zostały wymienione, poza tym po reanimowaniu maszyny (cleaning etc etc) test wychodzi naprawdę ok. Wystarczy kilka/kilkanaście minut, by ponowny test wyszedł po prostu do ****.

Acha, po pierwszym "komplecie" testu probnego zaczyna wywalać puste pola, które zaczynają się jakoś mniej więcej od połowy szerokości folii). Serwis stwierdził, że to już wina elektroniki/taśm sygnałowych.

PS: Godzinę temu przestała dolatywać magenta do dumpera. Smętnie sobie stoi pusty.

Kilka fotek. Ktoś/coś?

Miniaturka

Tutaj test wyszedł naprawdę dobry :E
Miniaturka

Miniaturka

brak ikonki
?

wiadomości: 2
w Signs.pl od 31.05.2017
IP: 83.4.141.XXX

| 31.05.2017 15:05

PiterKudlaty, 2017-05-31 14:57
przestała dolatywać magenta do dumpera.

Nieszczelność w układzie atramentowym.
Ryżowy damper, captop, wygnieciony oring, ułamany trzpień adaptera, itd.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1300
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 81.6.137.XXX

| 31.05.2017 15:05

Proponuję serwis ploterów, a nie kowala wzywać. To na wstępie. Szczególnie jeśli sugeruje ze uszkodzenie taśm sygnałowych ma wpływ na brak magenty w damperze.
Jeśli dzieje sie tak ze cofa się tusz w układzie to albo jest gdzieś ponad głowicą rozszczelnienie, albo wężyk zagiety ew. jeśli zasilanie masz z kaset napełnialnych, to są już one zasyfione i ograniczają przepływ do kanału w który wchodzi igła. Sprawdziłbym takze odpowietrzenie kasety - moze jest zaklejone tuszem i nie odpowietrza kasety.
Jeśli to nie kaseta, to albo damper do **** albo jakieś złącze ponad nim.
Jest nikła szansa ze głowica siada i tak sie specyficznie rozszczelniła że przy podciśnieniu z pompki daje radę zassać do niej tusz (ale nie zawsze wypełnia się w całości - stąd te paskowanie i wypadniete dysze) ale już podczas druku zasysa lewe powietrze i po opróżnieniu się jej zbiorniczka nie zaciaga tuszu. Co prawda - damper raczej by się nie opróżniał (W sensie ze tusz nie cofał), a jeśłi tak się dzieje to a) jest gdzieś przytkany układ miedzy damperem a odpowietrznikiem kasety, b) głowica rozszczelniła się gdzies u góry i lewe powietrze rozszczelnia układ zaraz pod damperem i z jednej strony uniemożliwia zassanie tuszu na czoło głowicy, a z drugiej umożliwia cofanie się tuszu z dampera do kasety.

Miłych poszukiwań

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 95.40.214.XXX

| 31.05.2017 15:05

Spitfire to piękna maszyna, tylko potrzeba do niej kogoś kto ją zna i garść oryginalnych części. Z ****** bicza nie ukręcisz.

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4434
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 178.42.99.XXX

| 31.05.2017 15:05

Szczególnie jeśli sugeruje ze uszkodzenie taśm sygnałowych ma wpływ na brak magenty w damperze.


Nie na brak magenty w dumperze - miałem na myśli, że na te "puste pola" w teście. Może ja się źle wyraziłem. Tak czy siak gość naprawdę wie co robi. Dzięki za wskazówki.

brak ikonki
?

wiadomości: 2
w Signs.pl od 31.05.2017
IP: 83.4.141.XXX

| 31.05.2017 15:05

Tak czy siak gość naprawdę wie co robi.


Jak by wiedział to nie musiał byś się tu pytać

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4434
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 178.42.99.XXX

| 31.05.2017 20:05

Ament

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 95.40.214.XXX

| 31.05.2017 23:05

U mojego kolegi to samo mial ma identyczna maszyne

brak ikonki
+

wiadomości: 18
w Signs.pl od 26.05.2017
IP: 188.146.134.XXX

| 01.06.2017 09:06

spróbuj temperatury obniżyć pod glowicą o 2-3 stopnie mi w przypadku czarnego przy tych upałach pomogło

brak ikonki
+ +

wiadomości: 19
w Signs.pl od 03.07.2015
IP: 185.11.108.XXX

| 01.06.2017 21:06

szycha16, 2017-06-01 09:22
spróbuj temperatury obniżyć pod glowicą o 2-3 stopnie mi w przypadku czarnego przy tych upałach pomogło


i co to ma odpowietrzyc układ?

avatar użytkownika
+ + + +

Inowrocław
wiadomości: 279
w Signs.pl od 15.03.2005
IP: 87.204.153.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764