logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1604 WX – ekonomiczny, markowy ploter sublimacyjny

  PR 06.04.2017, przeczytano 724 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh wprowadził na rynek nowy, ekonomiczny ploter sublimacyjny serii WX. Tak samo jak pozostałe urządzenia tej serii wyposażony jest w topowe technologie japońskiego producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1604-wx-%E2%80%93-ekonomiczny%2C-markowy-ploter-sublimacyjny,32071,artykul.html

Najnowsze urządzenie, firmy Mutoh, zadebiutowało na rynku wiosną 2017. Adresowane jest do mniej wymagających producentów jak i poszukujących najlepszych technologii w dobrej cenie. Cena modelu VJ-1604WX o szerokości 1.62 m, ustalona została na 9.995 euro.

- Ten 64-calowy, premierowy ploter japońskiego producenta przeznaczony jest do zadruku papierów sublimacyjnych. Dzięki innowacyjnym technologiom dedykowany jest do produkcji w realnej prędkości 22 m2/h (tryb 360 x 1080 dpi, 3 pasy).

Mutoh ValueJet 1604WX to drukarka jednogłowicowa. Pracuje w technologii zmiennej wielkości  (ang. Variable Dot, VarDot) kropli atramentu. Zakres generowanych przez dysze kropel wynosi począwszy od 3.5 pl, poprzez 7, 12.5, 14 na 21 pikolitrach skończywszy. Dzięki, tej technologii ploter ma możliwość w sposób optymalny drukować zarówno gładkie aple, łagodne przejścia tonalne jak i wymagające detale.

Solidna wydajność

Ten „ekonomiczny” ploter poradzi sobie w konfrontacji z urządzeniami innych producentów. VJ 1604WX w szybkim trybie produkcyjnym potrafi zadrukować, 22 metry kwadratowe na godzinę, przy maksymalnej prędkości ok. 30 m2/h. Grafiki wymagający wyższych rozdzielczości (720x720 dpi) nowy ValueJet wydrukuje z prędkością 14-16 m2/h.

Japońskie technologie na pokładzie

Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania. Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Drugą technologią zastosowaną w ValueJet 1604WX jest Mutoh DropMaster. Jest to technolgia, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. W momencie, gdy drukujemy na cienkim papierze sublimacyjnym, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym materiale. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu, aby trafiały w wyznaczony cel zarówno podczas druku jedno- jak i dwu-kierunkowego niezależnie od materiału, rozdzielczości i prędkości. Dodatkowo ploter umożliwia ręczne ustawienie wysokości głowicy od powierzchni materiału. Można ją ustawić na wysokości 1.5 i 2.5 mm.

Atramenty sublimacyjne z certyfikatem Oeko-Tex

Ploter korzysta z atramentów sublimacyjnych, takich jak Mutoh DS2. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są dr druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 5 ml/m2 na papierze sublimacyjnym. Mutoh DS-2 oferowane są w zbiornikach o pojemności 1000 ml.

Alternatywnie, oprócz atramentów Mutoh, można zastosować inne rozwiązanie premium - IKONOS UltraVision. Sublimacyjne atramenty Ikonos UltraVision cechują się bardzo głębokim kolorem czarnym. Wykraczają one także poza standardową paletę kolorów CMYK. Ikonos proponuje 19 gotowych kolorów takich jak: fluorescencyjny żółty, fioletowy, różowy, niebieski i czerwony. Dostępny jest też dowolny kolor SPOT’owy.

Atramenty sublimacyjne Ikonos UltraVision są ekologiczne, gdyż cechuje je brak VOC (Lotnych Związków Organicznych). Są także odporne na promienie UV, przez co trwałość wydruków w okresie czasu jest bardzo wysoka. Sam atrament także nie pieni się, przez co wyeliminowano efektu wypadania dysz. Tusze posiadają certyfikat G7.

Nieograniczone możliwości

Nowy ploter Mutoh ValueJet 1604 WX daje szerokie możliwości w wielu branżach. Reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Posłuży więc do produkcji koszulek, odzieży sportowej, smyczy, tkanin dekoracyjnych i reklamowych. W procesie termo-sublimacji grafikę można przenosić także na kubki, sprzęt sportowy, płyty, szkło, drewno, metal, tworzywa, gadżety i wiele wiele innych.

Technologia sublimacji cyfrowej pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Ploter idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na ekologicznych nośnikach (np. tkaninach) a potrzeby są coraz częściej spersonalizowane.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding: Publicumpr zmienia się w Opublikowani
Publicum PR Pracownia Dobrych Relacji jest obecna na rynku nieprzerwanie od 2010 roku. Dynamika i rozwój sprawiły, że w najbliższym czasie marka przejdzie gruntowną przemianę.
#Wybieramyprawdę – Onet z nową kampanią wizerunkową
24 czerwca rusza kampania wizerunkowa portalu Onet. Tematem wiodącym akcji są wartości i siła sprawcza prawdy w życiu każdego z nas. W kampanii Onet będzie podkreślał m.in. zagrożenia związane z kreowaniem sztucznej rzeczywistości w wirtualnym świecie, fake newsami, uzależnieniem od wszelkiego typu ekranów, czy przebywaniem w bańce informacyjnej.
Castorama: Nowa marka własna i katalog Projekt łazienka 2019
W katalogu „Projekt łazienka 2019” znajdziemy szeroki wachlarz produktów i gotowych rozwiązań, pozwalających na dostosowanie łazienki do indywidualnych potrzeb. To także pierwszy katalog sieci, w którym zaprezentowano asortyment nowej marki GoodHome. Oferta została przygotowana w oparciu o badania przeprowadzone na kilkutysięcznej grupie osób z różnych krajów, w tym 1000...
Play i zespół Mediacom dla Illuminar Gaming
Operator sieci komórkowej Play został partnerem Illuminar Gaming i rozpoczyna współpracę z zawodnikami, twórcami oraz streamerami zrzeszonymi w tej esportowej organizacji. Za wsparcie strategiczne oraz egzekucyjne projektu odpowiada zespół MediaCom Beyond Advertising.
Grupa Murapol ma nowego Ambasadora – Andrzeja Bargiela
MURAPOL, NAJLEPSZE MIEJSCA NA ŚWIECIE - to hasło przewodnie rozpoczynającej się kampanii marketingowej, podkreślające otwarcie w działalności operacyjnej dewelopera w kierunku tzw. Affordable Premium, czyli atrakcyjnej oferty osiągalnej w przystępnej cenie. To jednocześnie początek współpracy wizerunkowej i sponsorskiej z nowym Ambasadorem, bliskim ideałom GK Murapol...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764