logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1604 WX – ekonomiczny, markowy ploter sublimacyjny

  PR 06.04.2017, przeczytano 879 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh wprowadził na rynek nowy, ekonomiczny ploter sublimacyjny serii WX. Tak samo jak pozostałe urządzenia tej serii wyposażony jest w topowe technologie japońskiego producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1604-wx-%E2%80%93-ekonomiczny%2C-markowy-ploter-sublimacyjny,32071,artykul.html

Najnowsze urządzenie, firmy Mutoh, zadebiutowało na rynku wiosną 2017. Adresowane jest do mniej wymagających producentów jak i poszukujących najlepszych technologii w dobrej cenie. Cena modelu VJ-1604WX o szerokości 1.62 m, ustalona została na 9.995 euro.

- Ten 64-calowy, premierowy ploter japońskiego producenta przeznaczony jest do zadruku papierów sublimacyjnych. Dzięki innowacyjnym technologiom dedykowany jest do produkcji w realnej prędkości 22 m2/h (tryb 360 x 1080 dpi, 3 pasy).

Mutoh ValueJet 1604WX to drukarka jednogłowicowa. Pracuje w technologii zmiennej wielkości  (ang. Variable Dot, VarDot) kropli atramentu. Zakres generowanych przez dysze kropel wynosi począwszy od 3.5 pl, poprzez 7, 12.5, 14 na 21 pikolitrach skończywszy. Dzięki, tej technologii ploter ma możliwość w sposób optymalny drukować zarówno gładkie aple, łagodne przejścia tonalne jak i wymagające detale.

Solidna wydajność

Ten „ekonomiczny” ploter poradzi sobie w konfrontacji z urządzeniami innych producentów. VJ 1604WX w szybkim trybie produkcyjnym potrafi zadrukować, 22 metry kwadratowe na godzinę, przy maksymalnej prędkości ok. 30 m2/h. Grafiki wymagający wyższych rozdzielczości (720x720 dpi) nowy ValueJet wydrukuje z prędkością 14-16 m2/h.

Japońskie technologie na pokładzie

Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania. Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Drugą technologią zastosowaną w ValueJet 1604WX jest Mutoh DropMaster. Jest to technolgia, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. W momencie, gdy drukujemy na cienkim papierze sublimacyjnym, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym materiale. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu, aby trafiały w wyznaczony cel zarówno podczas druku jedno- jak i dwu-kierunkowego niezależnie od materiału, rozdzielczości i prędkości. Dodatkowo ploter umożliwia ręczne ustawienie wysokości głowicy od powierzchni materiału. Można ją ustawić na wysokości 1.5 i 2.5 mm.

Atramenty sublimacyjne z certyfikatem Oeko-Tex

Ploter korzysta z atramentów sublimacyjnych, takich jak Mutoh DS2. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są dr druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 5 ml/m2 na papierze sublimacyjnym. Mutoh DS-2 oferowane są w zbiornikach o pojemności 1000 ml.

Alternatywnie, oprócz atramentów Mutoh, można zastosować inne rozwiązanie premium - IKONOS UltraVision. Sublimacyjne atramenty Ikonos UltraVision cechują się bardzo głębokim kolorem czarnym. Wykraczają one także poza standardową paletę kolorów CMYK. Ikonos proponuje 19 gotowych kolorów takich jak: fluorescencyjny żółty, fioletowy, różowy, niebieski i czerwony. Dostępny jest też dowolny kolor SPOT’owy.

Atramenty sublimacyjne Ikonos UltraVision są ekologiczne, gdyż cechuje je brak VOC (Lotnych Związków Organicznych). Są także odporne na promienie UV, przez co trwałość wydruków w okresie czasu jest bardzo wysoka. Sam atrament także nie pieni się, przez co wyeliminowano efektu wypadania dysz. Tusze posiadają certyfikat G7.

Nieograniczone możliwości

Nowy ploter Mutoh ValueJet 1604 WX daje szerokie możliwości w wielu branżach. Reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Posłuży więc do produkcji koszulek, odzieży sportowej, smyczy, tkanin dekoracyjnych i reklamowych. W procesie termo-sublimacji grafikę można przenosić także na kubki, sprzęt sportowy, płyty, szkło, drewno, metal, tworzywa, gadżety i wiele wiele innych.

Technologia sublimacji cyfrowej pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Ploter idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na ekologicznych nośnikach (np. tkaninach) a potrzeby są coraz częściej spersonalizowane.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Relacja PIAP z Remadays 2020
XVI-sta edycji targów RemaDays 2020 już za nami. Jedne z największych targów branży reklamowej odbyły się w dniach 12-14 lutego br. w Centrum Wystawienniczym PTAK Warsaw Expo w Nadarzynie.
Provident z nową, rodzinną reklamą „Pożyczki wynajmowanej”
Provident Polska wraca z kolejną odsłoną kampanii w rytm przeboju „Mam plan” i promuje „Pożyczkę wynajmowaną”. Każde pożyczone 1000 zł kosztuje 50 zł miesięcznie.
Dużo dobrego w małym formacie – czyli nowe Miniczekolady z Wawelu
Marka Wawel do swojego portfolio wprowadza nową kategorię słodkości. Na rynku pojawią się MINIczekolady w kieszonkowych opakowaniach idealnych do delektowania się. Atrakcyjny design podkreśla ich najwyższą jakość oraz eksponuje najważniejsze cechy produktu, czyli wyjątkowe połączenie czekolady i wyśmienitego nadzienia, nawiązując do postrzegania tej kategorii przez...
Hand Made z nowym spotem dla D-Vitum z udziałem Magdaleny Różczki
W lutym ruszyła kampania reklamowa marki D-Vitum (Oleofarm), której  ambasadorką została Magdalena Różczka — znana aktorka, od lat wspierająca działania na rzecz Interwencyjnych Ośrodków Preadopcyjnych. Hand Made odpowiada za koncept kreatywny i realizację spotu reklamowego.
Agencja Bluerank wzmacnia Marketing i PR
Bluerank, wiodąca agencja marketingu internetowego, wzmacnia siły w obszarze Marketingu i PR. Do zespołu dołączyły Marta Markowska, która została Marketing Managerem oraz Joanna Blewąska, która rozpoczęła pracę na stanowisku PR Specialist.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764