logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1624 UV – rolowy ploter UV

  PR 24.07.2015, przeczytano 2432 razy
ilustracjastrzałka

ValueJet 1624 UV to wariant znanego i sprawdzonego plotera wielkoformatowego. W tym modelu eko-solwentową technologię druku zastąpiono techniką UV.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1624-uv--rolowy-ploter-uv,25509,artykul.html

Plotery UV kojarzone są z potężnymi, drogimi urządzeniami. Warto zauważyć, że technologia druku za pomocą utwardzania atramenty na powierzchni medium sprawdza się także w druku rolowym. Opolski dystrybutor proponuje w cenie niewiele większej od „klasycznego” plotera eko-solwentową, kompletny, nowoczesny rolowy ploter UV.

Mutoh ValueJet 1624 UV to wydajny ploter eko-solwentowy z zainstalowanym nowoczesnym, kompletnym systemem LED-UV. Mutoh ValueJet 1624 UV jest wielokrotnie tańszy od „klasycznego” plotera UV co daje możliwość wejścia na nowe rynki niskim kosztem. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Po pierwsze druk bez potrzeby laminacji. Po drugie suchy wydruk bezpośrednio po zdjęciu z plotera. Kolejnym atutem są ekologiczne atramenty UV o wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne i mechaniczne. Mówi Katarzyna Juchkiewicz z firmy Atrium Centrum Ploterowe, dystrybutora ploterów Mutoh w Polsce.

Technologia LED-UV zastosowana w ploterze Mutoh ValueJet 1624 UV umożliwia zadruk wszelkich materiałów elastycznych powlekanych i niepowlekanych, także wrażliwych na temperaturę. Atramenty UV pozwalają na przyspieszenie procesu produkcji, gdyż wydruk jest gotowy do obróbki lub wysłania zaraz po wydrukowaniu. Podwyższona odporność atramentów UV w stosunku do eko-solwentowych, pozwala na wyeliminowanie w wielu przypadkach laminacji. Za opłacalnością tego rozwiązania przemawia także mniejsza agresywność atramentów, co przekłada się na wydłużoną żywotność głowic. Kontynuuje Katarzyna Juchkiewicz. 

Bez czipów

Ploter ValueJet 1624 UV może korzystać z dowolnych atramentów UV. Wyeliminowanie potrzeby korzystania z chipów zabezpieczających otworzyło przed użytkownikami ploterów ValueJet nowe możliwości. Wyłączenie potrzeby kontrolowania chipów, spowodowało, że operator może drukować bez przerwy. Jego (operatora) zadaniem od teraz będzie tylko uzupełnianie atramentu. Brak potrzeby zaopatrywania się w chipy do atramentów ma wymiar ekonomiczny. Przekłada się to na obniżenie kosztów druku.

„Czarny” układ atramentowy

Na system druku UV składa się kompletny, tak zwany „czarny” układ atramentowy. Ploter posiada lampę LED-UV, która zamontowana jest w klasyczny sposób na karetce głowicy drukującej. Na obudowie plotera znajduje się z kolei „czarna skrzynka”. Jej zadaniem jest elektroniczne sterowanie lampami UV. Wężyki, którymi płynie atrament są koloru czarnego. Ich kolor ma za zadanie blokować światło aby nie nastąpiło utwardzenie atramentu. W tym samym kolorze są zbiorniki w których magazynowany jest atrament, ich kolor spełnia to samo zadanie co w przypadku wężyków. 

Technologie Mutoh

ValueJet 1624 UV podobnie jak klasyczny model, wyposażony jest w nowoczesną, 1440-dyszową głowicę serii DX6. Głowica ta umożliwia druk zmienną kroplą (Vardot). Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest także zmieniana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych. 

Ploter Mutoh ValueJet 1624 UV wyposażony jest także w sprawdzony i opatentowany system druku falą / mgłą z przeplotem (ang. Intelligent Interweaving). Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma wadę. W momencie gdy ploter pozbawiony Intelligent Interweaving jest niedokładnie skalibrowany, często uzyskujemy efekt paskowania. Dlatego też Mutoh zastosował tę metodę druku we wszystkich swoich ploterach. Dzięki temu, w porównaniu do urządzeń innych producentów wyeliminowano paskowanie a także inne niepożądane efekty występujące podczas nakładania pasów. W momencie użycia profili kolorystycznych przygotowanych dla nowej metody zwiększamy osiągalny gamut kolorów a także ich intensywność. 

Ploter posiada kilkanaście przedefiniowanych trybów druku. Umożliwiają one szybką zmianą parametrów pracy, bez potrzeby wyboru rozdzielczości. A także martwienia się o paskowanie czy potrzebę innych manualnych ustawień.

Rozdzielczość

Mutoh ValueJet 1624 UV, podobnie jak jego „eko-solwentowy brat” to ploter 64-calowy. Przyjmuje on materiały o szerokości do 1625 mm. Szerokość robocza (zadruku) wynosi przy druku 2-kierunkowym 1615 mm. Urządzenie drukuje z maksymalną rozdzielczością 1440 x 1440 dpi, jednakże rozdzielczość 540 x 720 dpi daje już bardzo zadowalające efekty i wyśmienitą jakość. Nowością jest rozdzielczość 1080 dpi. 

Gotowy „na już”

Ploterów Mutoh ValueJet 1624 UV daje szersze niż w druku eko-solwentowym możliwości produkcji. Za jego pomocą można drukować grafiki samochodowe, banery reklamowe i wyborcze, plakaty, etykiety, rollupy, backlity, fototapety, obrazy, reprodukcje i fotografie. Nie zapominajmy, że wydruk jest gotowy bezpośrednio po wydrukowaniu. Co więcej, można zadrukować na nim nietypowe nośniki elastyczne, po których normalny atrament by spłynął. 

Mutoh VJ-1624  to łatwość użytkowania przez początkujących użytkowników i zaawansowanych drukarzy. Cechuje się także brakiem potrzeby stałej konserwacji oraz niskim zużyciem atramentu (8 ml/m2 na niepowlekanym PVC). W połączeniu z najnowocześniejszymi technologiami na rynku, ploter daje gwarancję szybkiego zwrotu inwestycji i innowacyjnych możliwości druku w technologii UV.

Wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764