logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1628 TD – tekstylna rewolucja

  PR 14.11.2011, przeczytano 1672 razy
ilustracjastrzałka

Firma Mutoh zaprezentowała nową serię specjalistycznych ploterów do druku na tekstyliach. Drukarka ValueJet 1628TD przeznaczona jest do druku bezpośredniego jak i transferowego!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1628-td--tekstylna-rewolucja,13922,artykul.html

Rynek druku na tekstyliach rośnie w siłę. Wg szacunków, w przyszłym roku rynek maszyn soft-signage wzrośnie 44 tysiące zainstalowanych maszyn! Dzieje się dlatego, iż coraz częściej tkaniny wypierają tradycyjne nośniki reklamowe i wystawiennicze jak i dekoratorskie. Zaletą tekstyliów jest równie wysoka odporność na czynniki zewnętrzne, czy też możliwość wielokrotnego użycia. Przemawia za nimi czynnik ekologiczny jak i ekonomiczny - materiał jest lżejszy i łatwiejszy w transporcie i montażu.

Rewolucja: specjalistyczny ValueJet do tekstyliów

ValueJet to uznana marka ploterów eko-solwentowych, znana na rynku od kilku lat. Inżynierowie firmy Mutoh, bazując na najlepszych doświadczeniach, zaprojektowali od podstaw nowy ploter tekstylny. Należy zaznaczyć, że nowa seria VJ xx26 TD, mimo iż bliźniaczo podobna do znanych nam ValueJetów, nie jest zaadaptowanym do druku sublimacyjnego czy transferowego urządzeniem solwentowym, lecz jest całkowicie nową, dedykowaną dla tkanin i papierów konstrukcją.

Nowy Mutoh ValueJet 1628TD to 64 calowy ploter do druku na tkaninach o otwartej strukturze (bez podkładu papierowego), materiałach o zamkniętej strukturze jak i na papierach termotransferowych. VJ 1628TD jest wyposażony w 2 najnowsze, 8-kanałowe, 1440 dyszowe głowice piezo. Urządzenie wyposażone jest w opatentowaną przez firmę Mutoh, technologię druku Intelligent Interweaving, która przeplatając specjalne typy rozmytych rastrów pozwala wyeliminować paskowanie – efekt nieakceptowalny na rynku!

Dzięki zastosowanym technologiom, typowa prędkość produkcyjna tego modelu wynosi aż 24 m2/h! Pozwoli to zarówno szybko drukować produkcyjne nakłady jak i jednorazowe, indywidualne egzemplarze. Jakość druku będzie jednakowa. Maksymalna prędkość robocza tego modelu to 41 m2/h. Zakres rozdzielczości w jakich drukuje ploter rozpoczyna się 360x360 dpi na wysokojakościowym 720x720 dpi skończywszy. Wysokość karetki regulujemy w 3 poziomach: 1.5, 2.5 i 4.0 mm (akceptowana grubość materiału to od 0.3 do 2.8 mm). Daje nam to możliwość bezpiecznego druku na czułych materiałach, gdzie zachodzi możliwość zaczepienia czy podwinięcia.

Aby drukować na materiałach o otwartej strukturze, ploter musiał zostać wyposażony w rynnę zbierającą przenikający przez medium atrament. Druk na tekstyliach charakteryzuję się też potrzebą bardzo dobrego naprężenia i prowadzenia medium. W tym zakresie japońscy inżynierowie zaprojektowali specjalny system rolowy zapobiegający podwijaniu się medium. Może on prowadzić materiału o ciężarze roli do 100 kg.

Mutoh ValueJet 1628TD ma możliwość druku zarówno atramentami dyspersyjnymi (do druku bezpośredniego na materiale) jak i atramentami sublimacyjnymi do druku na papierze termo-transferowym. Co więcej, ploter może zostać „zalany” jednocześnie dwoma typami atramentów! Z uwagi na 8 kanałów atramentów, ploter można skonfigurować w kilku wariantach: 8 kolorwym (CMYK + 4 kolory spotowe), 6 kolorowym (CMYK + 2 kolory spotowe), 2 x CMYK (druk wysokonakładowy, produkcyjny) i na koniec wspomniany CMYK + CMYK (2 rodzaje atramentów) do różnych zastosowań. Producent może doposażyć maszynę w zewnętrzny system stałego zasilania w atrament tzw. BIS. Stosowane atramenty są ekologiczne i przyjazne środowisku.

Podsumowując, nowy ploter Mutoh ValueJet 1628TD daje nam szerokie możliwości w wielu branżach: reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Pozowli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne aktualnych parków maszynowych.

Wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764