logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1638 UH ploterem roku SGIA w dwóch kategoriach

  PR 25.08.2017, przeczytano 509 razy
ilustracjastrzałka

Aż 4 plotery marki MUTOH zdobyły w swoich kategoriach tytuł plotera roku. Prawdziwym łowcą nagród okazał się MUTOH ValueJet 1638 UH, który został uhonorowany aż w 2 kategoriach jednocześnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1638-uh-ploterem-roku-sgia-w-dwoch-kategoriach,33507,artykul.html

Prężnie działające za Oceanem stowarzyszenie SGIA (Specialty Graphic Imaging Association) co roku przyznaje tytuły urządzenia roku. Tegoroczny konkurs, w którym brało w tym roku aż 222 produktów, ma na celu nagrodzenie najnowocześniejszych urządzeń dostępnych aktualnie na rynku, które mają bezprecedensowy wpływ na rozwój i możliwości m.in. druku.

Ploter Mutoh ValueJet 1638UH został nagrodzony w kategoriach: „Ploter stołowy / hybrydowy poniżej 100 tys. USD” oraz „Ploter rolowy poniżej 80 cali szerokości”.

Ta podwójna nagroda to podwójny dowód, że wybór w dzisiejszych czasach technologii LED-UV jest jak najbardziej biznesowo uzasadnione. Dodatkowo, dublet ten potwierdza fakt wysokiego stopnia innowacyjności drukarek japońskiego producenta. Ważne jest to, że o tej nagrodzie decydują branżowi eksperci i praktycy. Cieszymy się, że jesteśmy dystrybutorem maszyn Mutoh w Polsce i możemy dostarczać na rodzimy rynek najwyższej klasy rozwiązania - mówi Paweł Stania z Atrium Centrum Ploterowe.

Przypomnijmy, że wiosną tego roku ploter ten zdobył także europejski tytuł plotera roku przyznawany przez EDP (European Digital Press Association).

Mutoh ValueJet 1638 UH – druk LED-UV na materiałach sztywnych i elastycznych

Mutoh ValueJet 1638 UH umożliwia druk zarówno na materiałach sztywnych, jak i elastycznych. Do tego celu producent przygotował 2 rodzaje atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych.

Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

Urządzenie oferują najwyższą jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC, szkło. Dzięki zastosowaniu lakieru można dodatkowo uzyskać efekt uszlachetniający lub 3D (pismo Braille, wyczuwalna w dotyku faktura np. drewna).

VJ-1638 UH to ploter 6-kolorowy. Oprócz wspomnianego już lakieru, dochodzą standardowe kolory CMYK oraz BIAŁY. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond.

W trybie druku z roli maksymalna szerokość materiału wynosi 1625 mm. W zależności od wybranej nawijarki, można założyć role o ciężarze do 30, 80 lub 100 kg.

W stołowym trybie „flatbed” ploter może zadrukować płytę o maksymalnej szerokości 1625 mm i długości 1200 mm, przy ciężarze nie przekraczającym 15 kg. Grubość materiału w obu trybach może wynosić aż 15 mm.

Ekologia i ekonomia

Koszt wydruku LED-UV jest już porównywalny z drukiem eko-solwentowym. Jeżeli do tego uwzględnimy niski pobór prądu przez urządzenie (< 700 W) – rachunek ekonomiczny staje się jeszcze bardziej korzystny.

Zastosowane w ValueJet 1638 UH dwie lampy LED charakteryzują się długowiecznością (czas pracy to ok 14.250 roboczogodzin). Ich zadaniem wcześniej wspomniane światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem użycia technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę.

Jeżeli chodzi o ekologię to proces druku cechuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem rtęci, ołowiu, oparów oraz brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP).

Japońskie technologie druku

Mutoh wyposażył ploter w wielokrotnie nagradzaną technologię druku Intelligent Interweaving. Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania.

Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Technologia Intelligent Interweaving umożliwia ona ultra-dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości i jakości bez tzw. efektu paskowania.

Drugą technologią zastosowaną w tym ploterze jest VarDot (Variable Dot), czyli zmienna wielkość kropli atramentu. Głowice piezo, które zostały zaprojektowane specjalnie dla firmy Mutoh, mogą generować krople w wielkości od 3.8 do 28 pl. Obie głowice posiadają 8 sekcji  po 360 dysz co pozwala osiągnąć rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi.

Produktywność tego 2-głowicego plotera sięga 22 m2/h (w trybie CMYK, 720x720 dpi) i odpowiednio 5.5 m2/h (w trybie CMYK+ lakier + biały, 720x720 dpi).

Oprogramowanie

Mutoh ValueJet 1636 UH został wyposażony w autorskie, dedykowane oprogramowanie wykorzystujące pełne możliwości urządzenia, m.in. druk wielowarstwowy, druk kolorami CMYK, białym, lakierem i wiele innych.

Oczywiście, ploter może pracować także pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania rip ONYX.

Szerokie zastosowanie

Mutoh ValueJet 1636 UH dzięki możliwości zadruku materiałów płaskich posłuży do produkcji wszelkiego rodzaju szyldów, znaków, grafik sklepowych POP / POS, opakowań i ich prototypów, puzzli, map, tablic informacyjnych, elementów budowy maszyn, dekoracji, grafik targowych i wielu innych.

Dzięki możliwości zadruku z roli daje możliwość gotowych do użycia naklejek, plakatów, banerów, grafik podświetlanych, grafik samochodowych, obrazów i wielu innych.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Polskim dystrybutorem ploterów Mutoh jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764