logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1638 UH – flatbed roku 2017

  PR 30.06.2017, przeczytano 801 razy
ilustracjastrzałka

W skład stowarzyszenia EDP (European Digital Press Association) wchodzą czołowi wydawcy czasopism o tematyce druku cyfrowego i poligrafii. Publikacje te obejmują 16 krajów europejskich i trafiają do ponad 1 miliona czytelników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1638-uh-%E2%80%93-flatbed-roku-2017,32986,artykul.html

Podczas targów Fespa ploter Mutoh ValueJet 1638 UH został uhonorowany nagrodą EDP w kategorii „Najlepszy flatbed LED-UV”. O przyznaniu nagrody zdecydował komitet obejmujący członków stowarzyszenia EDP oraz profesjonalistów.

- To już kolejna, międzynarodowa nagroda EDP dla drukarek LED-UV marki Mutoh. W ubiegłym roku nagrodzony został model VJ-426UF w tym VJ-1638UH. Potwierdza to od lat wysoki stopień innowacyjności drukarek japońskiego producenta. Dodatkowo, ważne jest to że o tej nagrodzie decydują użytkownicy i branżowi specjaliści. Cieszymy się, że jesteśmy dystrybutorem maszyn Mutoh w Polsce i możemy dostarczać na rodzimy rynek najwyższej klasy rozwiązania - mówi Paweł Stania z Atrium Centrum Ploterowe.

Wszechstronna technologia LED

Mutoh ValueJet 1638 UH umożliwia druk zarówno na materiałach sztywnych, jak i elastycznych. Do tego celu producent przygotował 2 rodzaje atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych.

Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

Urządzenie oferują najwyższą jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC, szkło. Dzięki zastosowaniu lakieru można dodatkowo uzyskać efekt uszlachetniający lub 3D (pismo Braille, wyczuwalna w dotyku faktura np. drewna).

VJ-1638 UH to ploter 6-kolorowy. Oprócz wspomnianego już lakieru, dochodzą standardowe kolory CMYK oraz BIAŁY. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond.

W trybie druku z roli maksymalna szerokość materiału wynosi 1625 mm. W zależności od wybranej nawijarki, można założyć role o ciężarze do 30, 80 lub 100 kg.

W stołowym trybie „flatbed” ploter może zadrukować płytę o maksymalnej szerokości 1625 mm i długości 1200 mm, przy ciężarze nie przekraczającym 15 kg. Grubość materiału w obu trybach może wynosić aż 15 mm.

Ekologia i ekonomia

Koszt wydruku LED-UV jest już porównywalny z drukiem eko-solwentowym. Jeżeli do tego uwzględnimy niski pobór prądu przez urządzenie (< 700 W) – rachunek ekonomiczny staje się jeszcze bardziej korzystny.

Zastosowane w ValueJet 1638 UH dwie lampy LED charakteryzują się długowiecznością (czas pracy to ok 14.250 roboczogodzin). Ich zadaniem wcześniej wspomniane światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem użycia technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę.

Jeżeli chodzi o ekologię to proces druku cechuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem rtęci, ołowiu, oparów oraz brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP).

Japońskie technologie druku

Mutoh wyposażył ploter w wielokrotnie nagradzaną technologię druku Intelligent Interweaving. Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania.

Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Technologia Intelligent Interweaving umożliwia ona ultra-dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości i jakości bez tzw. efektu paskowania.

Drugą technologią zastosowaną w tym ploterze jest VarDot (Variable Dot), czyli zmienna wielkość kropli atramentu. Głowice piezo, które zostały zaprojektowane specjalnie dla firmy Mutoh, mogą generować krople w wielkości od 3.8 do 28 pl. Obie głowice posiadają 8 sekcji  po 360 dysz co pozwala osiągnąć rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi.

Produktywność tego 2-głowicego plotera sięga 22 m2/h (w trybie CMYK, 720x720 dpi) i odpowiednio 5.5 m2/h (w trybie CMYK+ lakier + biały, 720x720 dpi).

Oprogramowanie

Mutoh ValueJet 1636 UH został wyposażony w autorskie, dedykowane oprogramowanie wykorzystujące pełne możliwości urządzenia, m.in. druk wielowarstwowy, druk kolorami CMYK, białym, lakierem i wiele innych.

Oczywiście, ploter może pracować także pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania rip ONYX.

Szerokie zastosowanie

Mutoh ValueJet 1636 UH dzięki możliwości zadruku materiałów płaskich posłuży do produkcji wszelkiego rodzaju szyldów, znaków, grafik sklepowych POP / POS, opakowań i ich prototypów, puzzli, map, tablic informacyjnych, elementów budowy maszyn, dekoracji, grafik targowych i wielu innych.

Dzięki możliwości zadruku z roli daje możliwość gotowych do użycia naklejek, plakatów, banerów, grafik podświetlanych, grafik samochodowych, obrazów i wielu innych.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
Platforma Grajhack promuje ofertę a2mobile
Telefonia komórkowa a2mobile wystartowała z platformą komunikacji dla graczy “Grajhack”, która pokazuje użytkownikom sprytne rozwiązania i ułatwienia w grach. Do współpracy marka wybrała Gameset – topową agencję gaming marketingu.
Czwarta edycja Slow Space by Puma w Gdańsku
Po Warszawie, Krakowie i Wrocławiu przyszedł czas na Trójmiasto - Slow Space by PUMA zagości w Gdańsku. Zgodnie z ideą projektu, tym razem w Plenum na terenie Stoczni Gdańskiej, powstanie miejsce, w którym każdy będzie mógł holistycznie zadbać o swoje zdrowie, zwolnić i spotkać się z trenerkami, nauczycielkami jogi, psychoterapeutkami oraz specjalistkami w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764