logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1938 TX i druk bezpośredni na tkaninach

  PR 30.03.2016, przeczytano 2260 razy
ilustracjastrzałka

Japoński producent ploterów, firma Mutoh wprowadziła na rynek zaawansowany ploter do druku bezpośredniego na tekstyliach (direct-to-textile). Nowy, dwugłowicowy ploter ValueJet 1938 TX przeznaczony jest do zadruku różnego rodzaju tkanin. Sprawdzi się w produkcji: odzieży, tapicerek, odzieży kąpielowej, elementów wystroju wnętrz, tkanin i tekstyliów domowych, flag, reklam, itd. Jego produktywność umożliwi zarówno druk wzorów testowych, indywidualnych jak i nisko i średnio-nakładowej cyfrowej produkcji tekstylnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1938-tx-i-druk-bezposredni-na-tkaninach,27994,artykul.html

3 rodzaje atramentów dla różnych tkanin

Mutoh ValueJet 1938 TX ma możliwość druku różnego rodzaju atramentami w zależności od zastosowanych podłoży. Atramenty pigmentowe po zadruku bezpośrednio na tkaninie w procesie utrwalają się w procesie wygrzewania. Dodatkowy proces (np. pranie) nie jest wymagany. Przeznaczone są do druku na bawełnie, jedwabiu, tkaninach mieszanych. Atramenty sublimacyjne Mutoh DS2 przeznaczone są zarówno do pośredniego i bezpośredniego druku na poliestrach (min. 80% PES). Trzeci typ to atramenty dyspersyjne Mutoh DD. Przeznaczone są do bezpośredniego druku na poliestrach o zawartości PES min. 80%.

Wszystkie wymienione atramenty gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po utrwaleniu. Ich zalety to także odporność na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet przy druku na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są do druku także w szybkich trybach.

Nowy „TX” posiada możliwość zadruku materiałów o szerokości do 1910 mm (75 cali). Mogą to być tkaniny o otwartej jak i zamkniętej strukturze. Atrament przechodząc przez te pierwsze spływa do specjalnie zaprojektowanej do tego celu rynny odprowadzającej atrament.

Tkaniny cechują się „swoją wagą” i specyficznym sposobem prowadzenia gdzie bardzo ważny jest odpowiedni naciąg i równe prowadzenie. Inżynierowie z fabryki Mutoh, bardzo dobrze o tym wiedząc zaprojektowali specjalny, ciężki system do prowadzenia tkanin. System ten umożliwia załadunek beli o wadze do 100 kg i pozwala na zadruk zarówno po stronie wewnętrznej jak i zewnętrznej nawiniętej tkaniny.

3 technologie Mutoh dla jakości i wydajności

Na pokładzie tekstylnego Mutoh znalazły się wszystkie technologie stosowane w najnowszych ploterach serii „X” przeznaczonych do produkcji reklamowej. Oznacza to, że ploter będzie drukował wydajnie i ładnie, jednocześnie będąc łatwym w obsłudze.

Faktor „X” to technologia o nazwie Mutoh DropMaster, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. W momencie gdy druk odbywa się na cienkim papierze sublimacyjnym, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubej tkaninie. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia Mutoh DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu. Za jej pomocą trafiają dokładnie w miejsce przeznaczenia, zarówno podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego. Funkcja DropMaster działa niezależnie od rodzaju materiału, rozdzielczości lub prędkości druku.

2-głowicowy ValueJet 1938 TX posiada także technologię druku zmienną kroplą atramentu (ang. Variable Dot, Vardot). Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest także zmieniana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

Ostatnią i nie mniej ważną technologią jest sprawdzony i opatentowany system druku przeplatanym rastrem (ang. Intelligent Interweaving). Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma wadę. W momencie gdy ploter pozbawiony Intelligent Interweaving jest niedokładnie skalibrowany, często uzyskujemy efekt paskowania. Mutoh zastosował więc przeplatanie kolejnych warstw atramenty, stosując dodatkowo rozmyte rastry przypominające falę lub mgłę. Gdy na siebie najdą, granice między nimi stają się nie widoczne i defekty takie jak paskowanie zostają ograniczone. Co więcej technologia ta poprawia wydajność i finalną jakość wydruku.

Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1938 TX sięga aż 73 metrów kwadratowych na godzinę. Typowa prędkość produkcyjna (komercyjna) kształtuje się na poziomie około 40 m2/h. Ploter więc może zaspokoić potrzeby produkcyjne wielu firm, wzmocnić wydajność istniejących parków maszynowych a nawet zastąpić kilka mniejszych maszyn.

Oprogramowanie

Nowy TX może pracować m.in. pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania RIP – Onyx 12. Producent od lat blisko współpracuje z wieloma producentami drukarek wielkoformatowych aby zapewnić ich poprawną obsługę. Szczególnie bliska współpraca ma miejsce właśnie z japońską firmą Mutoh. Dzięki temu użytkownik takiego zestawu może wyciągnąć z oprogramowania i urządzenia maksimum możliwości i funkcjonalności.

Dla kogo?

Tekstylny Mutoh ValueJet 1938 TX daje szerokie możliwości produkcyjne w wielu branżach. Z jego nieprzeciętnych możliwości skorzystają firmy z branży reklamowej, dekoratorskiej, odzieżowej, wystawienniczej a także producenci gadżetów.

Rynek cyfrowego druku na tekstyliach od kilku lat rośnie dynamicznie. Dzieje się tak dlatego, iż coraz częściej tkaniny wypierają tradycyjne nośniki reklamowe, wystawiennicze i dekoratorskie. Zaletą tekstyliów jest równie wysoka odporność na czynniki zewnętrzne, czy też możliwość wielokrotnego użycia. Przemawia za nimi także czynnik ekologiczny jak i ekonomiczny - materiał jest lżejszy i łatwiejszy w transporcie i montażu.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764