logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1938 WX: premierowy ploter sublimacyjny

  PR 11.06.2015, przeczytano 1863 razy
ilustracja

Podczas targów Fespa 2015 swą premierę miał nowy, szybki ploter sublimacyjny. Cechą szczególną japońskiej drukarki ValueJet 1938 WX jest szerokość 1.91 metra i wysoka produktywność dzięki topowym technologiom firmy Mutoh.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1938-wx%3A-premierowy-ploter-sublimacyjny,25115,artykul.html

75-calowy, premierowy ploter japońskiego producenta przeznaczony jest do zadruku papierów sublimacyjnych jak i zadruku bezpośredniego na materiałach poliestrowych. Dzięki innowacyjnym technologiom dedykowany jest do produkcji średnio i wysokonakładowej w prędkości od 14 do 73 m2/h. Mutoh ValueJet 1938 WX to połączenie pełnej automatyzacji i najwyższej jakości druku.

Mutoh ValueJet 1938 WX wyposażony jest w 2 najnowsze, piezoelektryczne głowice drukujące w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Generują one krople atramentu w zakresie od 3.3 do 45.3 pl. Każda z głowic posiada 1440 dysz podzielonych na 4-kolorowe sekcje (2 rzędy na kolor). Głowice względem siebie są ułożone na skos, przez co w czasie jednego przejścia karetki można zadrukować prawie 5-centymetrowy pas podłoża. Efektem tego jest znacznie wyższa wydajność i precyzja druku w odróżnieniu od innych ploterów obecnych na rynku.

Drugą technologią zastosowaną w VJ-1938WX jest Mutoh DropMaster. Jest to nowa technologia druku, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze sublimacyjnym, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym poliestrze. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu aby trafiały w cel zarówno podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego niezależnie od materiału, rozdzielczości i prędkości! Dodatkowo ploter umożliwia ręczne ustawienie wysokości głowicy od powierzchni materiału. Można ją ustawić w odległości 1.5, 2.5 i 4 mm.

Trzecia z zastosowanych technologii to Intelligent Interweaving, która odpowiada za brak paskowania. Dzięki rozmytym rastrom przypominającym mgłę lub falę granice pomiędzy poszczególnymi etapami nanoszenia atramentu się zacierają, czego efektem jest brak paskowania oraz ogólny wzrost wydajności.

Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet1938 WX to aż 73 m2/h (w rozdzielczości 360 x 360 dpi i 1 pasie). Typowa prędkość produkcyjna (360 x 720 dpi) to aż 44 m2/h. W trybie produkcyjnym (720 x 720 dpi, 4 pasy) ploter drukuje nadal bardzo szybko, bo aż 37 m2/h. Bardzo dokładny druk w rozdzielczość 1080 x 1080 dpi i w 9 pasach cechuje się wydajnością na poziomie 14 m2/h. Dzięki takiej wydajności ploter może zastąpić kilka urządzeń konkurencyjnych.

Ploter korzysta z atramentów sublimacyjnych, takich jak Mutoh DS2. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są dr druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 8,5 ml/m2. Mutoh DS-2 oferowane są w zbiornikach o pojemności 1000 ml.

Nowy ploter Mutoh ValueJet 1938 WX daje szerokie możliwości w wielu branżach. Reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Ploter idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na tkaninach.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Piątnica promuje twarogi
OSM Piątnica rusza z intensywną kampanią promującą twarogi – jedną ze swoich najbardziej rozpoznawalnych i cenionych kategorii. Kampania obejmuje zarówno nowy twaróg w kostce, jak i uwielbiane przez konsumentów twarogi w klinku – tłusty, półtłusty i chudy. Działania promocyjne prowadzone będą od 12 maja do 15 czerwca w telewizji i w...
Dwa to więcej niż jeden: Twix z nową platformą komunikacyjną
Globalna kampania „Dwa to więcej niż jeden” („Two is more than one”) marki Twix ruszyła w Polsce. Nowa platforma komunikacyjna skupia się na celebrowaniu radości z posiadania wszystkiego – bo Twix oferuje coś dobrego, i to razy dwa, nawiązując do unikalnej formy dwóch batonów w jednym opakowaniu.
Wybieram Rodzinę... kampania społeczna Związku Dużych Rodzin Trzy Plus
Związek Dużych Rodzin Trzy Plus inauguruje ogólnopolską kampanię społeczną „Wybieram Rodzinę”, która potrwa od 15 maja do 30 czerwca. Głównym celem inicjatywy jest promowanie wartości rodzinnych, wspieranie młodych ludzi w budowaniu trwałych relacji oraz przeciwdziałanie spadkowi dzietności poprzez tworzenie przyjaznego, wspierającego...
Trzeci rok unijnej kampanii #PlantHealth4Life
Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), Komisja Europejska (KE) oraz partnerzy z całej Europy zainaugurowali trzeci rok kampanii #PlantHealth4Life – ogólnoeuropejskiej inicjatywy na rzecz ochrony zdrowia roślin. Celem kampanii jest podnoszenie świadomości społecznej na temat kluczowej roli, jaką zdrowe rośliny odgrywają w ochronie środowiska, wspieraniu...
Realme przedstawia kampanię real me after dark
Marka realme prowadzi właśnie kampanię „real me after dark”, w której zachęca użytkowników do pokazania ich prawdziwego ja – po zmroku. W jej ramach 16 influencerów pokazuje, jaki jest ich typ osobowości według kwestionariusza Myersa-Briggsa oraz to, jak smartfony z serii realme 14 Pro pozwalają im to uchwycić. Działania uzupełnia konkurs dla obserwujących profil...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764