logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 1948 WX – nowy, 4-głowicowy, produkcyjny ploter sublimacyjny

  PR 25.05.2017, przeczytano 739 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh wprowadził na rynek nowy, ultra-szybki ploter sublimacyjny serii WX. Tak samo jak pozostałe urządzenia tej serii wyposażony jest w topowe technologie japońskiego producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-1948-wx-%E2%80%93-nowy%2C-4-glowicowy%2C-produkcyjny-ploter-sublimacyjny,32600,artykul.html

Najnowsze urządzenie, firmy Mutoh, zadebiutowało na rynku podczas targów FESPA 2017. Adresowane jest do wymagających producentów poszukujących najwyższej wydajności i bezkompromisowej jakości.

Nowość: 4 głowice = ultra-wydajność

Mutoh ValueJet 1948WX to drukarka głowicowa o szerokości zadruku 1900 mm. W najszybszym trybie produkcyjnym potrafi zadrukować, 194 metry kwadratowe na godzinę! W typowym trybie produkcyjnym zadrukowuje papier sublimacyjny w prędkości od 67 do 125 m2/h. W trybach najwyższej jakości jego produktowość jest na poziomie do 11 do 47 m2/h.

Prędkość tego plotera porównywalna jest z kilkoma „zwykłymi” maszynami sublimacyjnymi. Tak szybki zadruk nie był by możliwy bez wspomnianych 4 głowic, japońskich technologii druku (o tym za chwilę) i specjalnych udoskonaleń takich jak system suszący.

Najnowocześniejsze głowice (w układzie macierzowym) pracują w technologii zmiennej wielkości  (ang. Variable Dot, VarDot) kropli atramentu. Zakres generowanych przez dysze kropel wynosi począwszy od 3.5 pl na 45.3 pikolitrach skończywszy. Dzięki, tej technologii ploter ma możliwość w sposób optymalny drukować zarówno gładkie aple, łagodne przejścia tonalne jak i wymagające detale.

Nowość: wydajny stół suszący

Za skuteczne suszenie papieru w tak wysokich prędkościach odpowiada wydłużony (do 40 cm) 2-strefowy stół suszący.

Japońskie technologie na pokładzie

Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania. Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Drugą technologią zastosowaną w ValueJet 1948 WX jest Mutoh DropMaster. Jest to technologia, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. W momencie, gdy drukujemy na cienkim papierze sublimacyjnym, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym materiale. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu, aby trafiały w wyznaczony cel zarówno podczas druku jedno- jak i dwu-kierunkowego niezależnie od materiału, rozdzielczości i prędkości. Dodatkowo ploter umożliwia ręczne ustawienie wysokości głowicy od powierzchni materiału. Można ją ustawić na wysokości 1.5, 2.5 oraz 4.0 mm.

Atramenty sublimacyjne

Ploter korzysta z wodnych atramentów sublimacyjnych. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są dr druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 5 ml/m2 na papierze sublimacyjnym. Atramenty Mutoh oferowane są w zbiornikach o pojemności 1000 ml.

Alternatywnie, oprócz atramentów Mutoh, można zastosować inne rozwiązanie premium - UltraVision. Sublimacyjne atramenty UltraVision cechują się bardzo głębokim kolorem czarnym. Wykraczają one także poza standardową paletę kolorów CMYK. Ikonos proponuje 19 gotowych kolorów takich jak: fluorescencyjny żółty, fioletowy, różowy, niebieski i czerwony. Dostępny jest też dowolny kolor SPOT’owy.

Atramenty sublimacyjne UltraVision są ekologiczne, gdyż cechuje je brak VOC (Lotnych Związków Organicznych). Są także odporne na promienie UV, przez co trwałość wydruków w okresie czasu jest bardzo wysoka. Sam atrament także nie pieni się, przez co wyeliminowano efektu wypadania dysz. Tusze posiadają certyfikat G7.

Dla wielu branż

Nowy ploter Mutoh ValueJet 1948 WX daje szerokie możliwości zastosowania w wielu branżach: reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Posłuży więc do produkcji koszulek, odzieży sportowej, smyczy, tkanin dekoracyjnych i reklamowych. W procesie termo-sublimacji grafikę można przenosić także na kubki, sprzęt sportowy, płyty, szkło, drewno, metal, tworzywa, gadżety i wiele wiele innych.

Technologia sublimacji cyfrowej pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Ploter idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na ekologicznych nośnikach (np. tkaninach) a potrzeby są coraz częściej spersonalizowane.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764