logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh ValueJet 426UF w JNS Studio Reklamy

  PR 24.09.2018, przeczytano 1254 razy
ilustracjastrzałka

Atrium Centrum Ploterowe zainstalowało już kilkadziesiąt drukarek LED-UV – Mutoh ValueJet 426 UF. Najnowsze wdrożenie miało miejsce w Lublinie w firmie JNS Studio Reklamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-426uf-w-jns-studio-reklamy,379450,artykul.html

Technologia druku LED daje ogromne możliwości z uwagi na szeroki zakres możliwych do zadruku materiałów. Dzięki utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów, które nie są w stanie powiązać się z „tradycyjnym” atramentem oraz bezpośredni zadruk gotowych produktów.

Kolejny ploter Mutoh serii UF trafił do naszego Klienta. JNS Studio Reklamy to przedsiębiorstwo z niemal 20-letnim doświadczeniem, specjalizujące się w grawerowaniu laserowym. Firma postanowiła rozszerzyć swoje możliwości produkcyjne, wybierając technologię LED-UV, a konkretnie na drukarkę Mutoh ValueJet 426UF.

Mutoh ValueJet 426 UF, to drukarka specjalistyczna. Jej szerokie możliwości pozwolą zastosować ją w wielu branżach.

Rynek druku reklamowego i wielkoformatowego z uwagi na liczbę drukarni rządzi się obniżaniem kosztów, co prowadzi do spadku jakości tych produktów jak i niskimi zyskami. Cześć drukarni i agencji reklamowych postanowiło dywersyfikować swoje źródło dochodów poprzez wprowadzanie nowych rozwiązań. Część z nich postawiło na druk LED-UV i nasze urządzenie.

Mutoh ValueJet 426 UF to zaawansowany technologicznie tablicowy ploter LED-UV wyposażony w stół z podsysem. Jest to 6-kolorowa drukarka o obszarze zadruku 483 x 329 mm, umożliwiająca zadruk różnych elementów o grubości do 70 mm i ciężarze do 4 kg.

Na liście przedsiębiorstw, które wybrały drukarkę Mutoh ValueJet 426 UF, są firmy znakujące gadżety reklamowe, producenci trofeów sportowych, zakłady produkujące elementy elektryczne i domofony i wiele innych. Z uwagi na możliwość druku kolorem białym, swoje portfolio o druk tym kolorem rozwinęli producenci naklejek.

Zastosowany kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na wszelkich nie białych powierzchniach. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy grafice na szkle lub plexi drukowanej od spodu.

Z kolei lakier oprócz możliwości uszlachetniania wydruków na całej powierzchni lub separacji umożliwi zastosowanie efektów specjalnych jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna. Inną ciekawą możliwością wykorzystania lakieru w tej drukarce jest… pismo Braille'a.

Łowca nagród

Drukarka LED-UV Mutoh ValueJet 426 UF zdobyła kilka międzynarodowych nagród.

Najważniejszą, z nich jest tytuł urządzenia roku w kategorii „Najlepsza drukarka wielofunkcyjna” przyznana przez europejski EDP. O przyznaniu tej nagrody zdecydował komitet obejmujący członków stowarzyszenia EDP oraz profesjonalistów.

Drugą, światowej rangi nagrodą był tytuł „Najlepszego, nowego produktu 2015 roku” przyznawana na targach graficznych w Las Vegas przez klientów i branżowych profesjonalistów.

Cieszymy się, że doceniono ten ploter również na obu polskich targach reklamy, gdzie przyznano mu nagrodę za innowację. Tytuły te i dobra sprzedaż tego urządzenia potwierdza jego wartość i użyteczność.

Jakość i wydajność

Mutoh ValueJet 426 UF oferuje bezkompromisową jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło. Mutoh ValueJet 426UF przeznaczony jest więc do druku na gadżetach reklamowych i upominkach, foto-gadżetach, obiektach 3D, posłuży też do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd..

Energooszczędność i ekologia

Drukarka wyposażona jest w energooszczędne, długowieczne lampy LED-UV (czas pracy 14.500 roboczogodzin), które mają za zadanie światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem zastosowania technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę. Ploter cechuje się małym zużyciem energii, bo tylko 330 wat.

 

W porównaniu do klasycznego druku UV, proces druku na ploterze Mutoh ValueJet 426UF charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP). Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu. W odróżnieniu od rozwiązań konkurencyjnych, urządzenie nie wymaga więc filtra powierza.

Mutoh ValueJet 426 UF wyposażony został w przystosowaną dla druku LED-UV technologię Intelligent Interweaving. Umożliwia ona ultra-dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości bez efektu paskowania. Maksymalna rozdzielczość 1440 dyszowej głowicy wynosi 1440 x 1440 dpi, a wielkość kropli atramentu od 3.8 do 28 pl. (głowica obsługuje technologię zmiennej wielkości kropli – Variable Dot).

Mutoh ValueJet 426 UF to drukarka 4 lub 6 kolorowa. Możliwa jest konfiguracja 2 x CMYK lub CMYK + kolor biały + lakier. Zużycia atramentu kształtuje się na poziomie 1.6 ml na zadruk całej powierzchni roboczej o pokryciu atramentu 67%. Atramenty są dystrybuowane w opakowaniach 220 ml oraz 800 ml (biały kolor 500 ml).

W trybie 4-kolorowym Mutoh ValueJet 426 UF zadrukowuje od nawet 28 formatów A3+ na godzinę (rozdzielczość 720 x 1080 dpi, druk dwukierunkowy).

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Polskim dystrybutorem ploterów Mutoh jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764