logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Valuejet 626UF ponownie „małym flatbedem” roku w USA

  PR 01.10.2018, przeczytano 635 razy
ilustracjastrzałka

Przed zbliżającymi się targami SGIA EXPO 2018 w Las Vegas przyznano tytuły urządzeń roku w wielu kategoriach. Japoński producent zdobył, aż 4 nagrody. Jedną z nich jest tytuł „Najlepszego flatbeda / drukarki do zadruku obiektów”, którym ponownie, rok po roku uhonorowano ploter Mutoh ValueJet 626 UF.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-valuejet-626uf-ponownie-_malym-flatbedem_-roku-w-usa,379557,artykul.html

Nagroda została przyznana przez SGIA, stowarzyszenie specjalistów branży druku wielkoformatowego. W tegorocznym konkursie, którego finał będzie miał miejsce podczas październikowych targów SGIA EXPO w Las Vegas.

- Przyznanie „rok po roku” tej cenionej w Ameryce nagrody jest dowodem, że Mutoh opracowuje produkty przyszłościowe. Wybierając urządzenia Mutoh do swojej firmy, można być pewnym, że ich możliwości będą wyprzedzały konkurencyjne rozwiązania przez wiele lat. Cieszymy się, że od ponad 2 dekad możemy produkty Mutoh’a wdrażać w Polsce. - mówi Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Mały flatbed – wielkie możliwości

Mutoh ValueJet 626UF to drukarka stołowa (flatbed), którą można zastosować w wielu firmach, np. w: agencjach reklamowych, drukarniach opakowaniowych, u producentów trofeów sportowych, u producentów zabawek i gadżetów, u producentów wszelkich sprzętów elektrycznych, czy w szeroko rozumianym przemyśle do znakowania produktów i podzespołów. Sprawdzi się także w firmach produkujących na własne potrzeby np. tabliczki informacyjne w formacie nie większym jak A2+.

Druk bezpośredni w technologii LED-UV daje szerokie możliwości. Dzięki natychmiastowemu utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów gotowych produktów. Maksymalna grubość takiego obiektu może sięgać aż 15 cm, a jego rozmiar 594 x 483 mm.

Mutoh ValueVJ-626UF umożliwia wysoką jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło.  

Mutoh posiada na pokładzie autorską technologię Intelligent Interweaving, która odpowiada za dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości bez efektu paskowania. Maksymalna rozdzielczość 1440 dyszowej głowicy wynosi 1440 x 1440 dpi, a wielkość kropli atramentu od 3.9 do 26.9 pl (technologia zmiennej wielkości kropli).

Seria „UF” przeznaczona jest, więc do druku na gadżetach reklamowych i upominkach, foto-gadżetach, obiektach 3D, posłuży też do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, itd.

6 kolorów: CMYK + BIAŁY + LAKIER

Kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na różnych nie białych powierzchniach np. drewnie, kolorowych tworzywach, szkle, itd. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy grafice na szkle drukowanej od spodu.

Ostatni „kolor” (bezbarwny lakier) oprócz możliwości uszlachetniania wydruku na całej powierzchni lub separacji, umożliwi zastosowanie „efektów specjalnych” jak warstwa 3D. Taka warstwa może np. imitować różne struktury np. drewno, gdzie w połączeniu z nadrukiem tekstury drewna daje spektakularny efekt końcowy.

Inną ciekawą możliwością wykorzystania lakieru w tej drukarce jest pismo Braille'a do zastosowania w tabliczkach informacyjnych, niskonakładowych opakowaniach, prezentach, gadżetach, itd.

VJ-626UF = większy brat VJ-426UF

Swą premierę Mutoh ValueJet 626UF miał w 2017. Po sukcesie sprzedażowym, dostępnego od kilku lat modelu VJ-426 (A3+), producent zdecydował się wprowadzić na rynek większy model w formacie A2+.

Japońskiej produkcji ValueJet serii UF, to kompaktowy ploter (drukarka, flatbed) LED-UV przeznaczony do druku bezpośredniego w formacie A2+. W porównaniu do mniejszego brata, który stał się w Polsce bestsellerem producent oprócz powiększonego stołu doposażył urządzenie w kilka interesujących ulepszeń.

Są to m.in.: laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczna regulacja wysokości stołu. Do zadruku obiektów o kształcie walcowatym posłuży moduł obrotowy, który obraca obiekt w czasie zadruku, przez co jest możliwy np. zadruk na całej powierzchni szklanki. VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Użytkownik otrzymuje w zestawie zaawansowane oprogramowanie dla Windows. Za jego pomocą, można w łatwy sposób sterować drukiem wielowarstwowym i pozycjonować druk.

Ekonomia i ekologia

Mutoh ValueJet 626 UF wyposażony jest w energooszczędne, długowieczne lampy LED-UV (czas pracy to ponad 14 tysięcy roboczogodzin), które mają za zadanie światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem zastosowania technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę. Technologię LED cechuje dodatkowo niskie zużycie energii.

Proces druku LED na ploterze Mutoh serii „UF” charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC/LZO), brakiem ozonu, brakiem zanieczyszczeń powietrza. Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu.

Zużycie atramentu kształtuje się na poziomie 2.72 ml na zadruk całej powierzchni roboczej o pokryciu atramentu 67%. Atramenty są dystrybuowane w opakowaniach 220 ml oraz 800 ml, natomiast kolor biały w opakowaniach 220 i 500 ml.

Dla kogo?

Nagrodzony w USA Mutoh ValueJet 626UF (jak również jego mniejszy odpowiednik), to potwierdzone przez rynek urządzenie do precyzyjnego zadrukowywania małych i średnich przedmiotów, zadruku materiałów „trudnych” i specjalnych zastosowań.

Liczne nagrody dla serii UF przyznawane przez amerykańskie i europejskie stowarzyszenia ekspertów druku wielkoformatowego potwierdzają tylko zasadność biznesowego wyboru i klasy japońskich drukarek.

Źródło: Atrium Centrum Ploteorowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764