logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mutoh Viper TX 100 - wszechstronny ploter tekstylny

   24.05.2010, przeczytano 4994 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh Viper TX 100 to najszersze w kategorii ploterów tekstylnych wielofunkcyjne urządzenie, które może drukować bezpośrednio na tekstyliach, a pośrednio na papierze sublimacyjnym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mutoh-viper-tx-100---wszechstronny-ploter-tekstylny,10718,artykul.html

Mutoh Viper TX 100 to ploter przyjmujący materiały o szerokości do 2604 mm i szerokości zadruku 2594 mm. Platforma ta przeznaczona jest do nisko- i wysokonakładowej produkcji tekstylnych produktów: grafik reklamowych i informacyjnych, banerów, elementów wyposażenia wnętrz, architektury, dekoracji wnętrz, oznakowań imprez, odzieży, plecaków, gadżetów (kubki, podkładki pod mysz) i wiele innych.

Viper TX 100 dzięki rynnie na atrament jest przygotowany do druku bezpośredniego na materiałach o otwartej strukturze. Zamienność technologii umożliwiać ma także druk na najcieńszych papierach termosublimacyjnych. Wysokość głowicy jest regulowana w zakresie od 1,2 do 4,0 mm, w zależności od przyjętego materiału.

Maksymalna prędkość druku wynosi 76 m2/h, natomiast prędkość produkcyjna 36 m2/h (360 dpi) i 20 m2/h (720 dpi). Ploter stosuje technologię druku falą z przeplotem (ang. Intelligent Interweaving), której zadaniem jest eliminacja efektu paskowania czyli „bandingu”.

Ploter wyposażony jest w osiem 360 dyszowych głowic piezo, drukujących w technologii zmiennej wielkości kropli (ang. Variable Dot). Pojedyncza kropla ma rozmiar od 11.5 do 83 ng. Wielkość kropli jest automatycznie zmieniana w zależności od drukowanej grafiki, np. inna kombinacja rozmiarów do jednolitych obszarów czyli tzw. apli, inna do detali a jeszcze inna dla przejść tonalnych czyli gradientów.

Ploter przyjmuje materiały o grubości od 0.05 do 1.5 mm a obsługiwana gramatura papieru sublimacyjnego mieści się w zakresie od 70 do 150 g/m2. Viper TX 100 posiada możliwość wyłączenia docisku rolek prowadzących materiał, co jest ważne przy druku na papierze. Viper wyposażony jest także w 3 strefy grzejne o podwyższonej do 70 stopni temperaturze. Mają one na celu 100% odparowanie wody z powierzchni papieru, co nie będzie skutkowało defektami podczas kalandrowania.

System nawijająco-odwijający obsługuje media o ciężarze do 100 kg. Ploter posiada opatentowany system kompensacji naciągu mediów ETT (ang. Extra Tensioning Tool), dzięki któremu materiał ma być stale, z tą samą siłą naciągnięty co eliminuje kolejne defekty druku.

Urządzenie korzysta z wodnych atramentów dyspersyjnych, ekologicznych - bez lotnych związków organicznych (ang. VOC), przez co nie ma potrzeby stosowania dodatkowych systemów wentylacji. Dostarczane są one w butlach 1 lub 5 litrowych, które uzupełniają 16 kaset z atramentem. Dla dużych wolumenów, przeznaczony jest system stałego zasilania w atrament Mutoh BIS. Wyposażony jest on w 8 zbiorników na atrament, każdy o pojemności 4.3 litra. Umożliwi to druk nawet największych serii, z minimalnym nadzorem operatora.

Jak pisze dystrybutor, Mutoh Viper TX 100 dzięki swojej wszechstronności i możliwości zamiennego stosowania dwóch technologii druku powinien okazać się dobrym wyborem dla rozwijających się agencji reklamowych i drukarni wielkoformatowych.

Wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium
www.atrium.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764