logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku z systemem informacji wizualnej

  PR 27.03.2017, przeczytano 545 razy
ilustracjastrzałka

W Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, które wkrótce zostanie otwarte dla zwiedzających, kompleksowy system oznaczeń zaprojektowała i wykonała firma Advertis. Realizacja obejmowała projekt, produkcję oraz montaż nośników wewnętrznych i zewnętrznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/muzeum-ii-wojny-swiatowej-w-gdansku-z-systemem-informacji-wizualnej,31946,artykul.html

Przeważająca część nośników wykonana została z czarnej blachy. To materiał, który doskonale wpisuje się w estetykę budynku i jednocześnie podkreśla charakter muzeum.

- Po wielu godzinach dyskusji uznaliśmy, że surowość i chłodne piękno naturalnej blachy nadadzą naszemu projektowi ton, na jakim nam zależało. Każdy detal poza funkcją użytkową, ma również budować nastrój tego szczególnego miejsca – mówi Monika Gardasiewicz, Art Director Advertis. 

Przy każdym z trzech narożników budynku umieszczone zostały pylony zewnętrzne, których głęboka czerń kontrastuje z podświetlanymi literami, zapewniającymi widoczność również po zapadnięciu zmroku. Na pylonach wskazane są kierunki do poszczególnych części obiektu. W każdym z nich wycięty został kształt logotypu muzeum. Charakterystyczny jest sposób podświetlenia znaku – światło niejako wydobywa się z wnętrza dając przyćmiony, niepokojący efekt. Technologia wykonania, moc oraz odcień iluminacji były wielokrotnie testowane i modyfikowane, w celu uzyskania zamierzonego wrażenia na odbiorcach.

Oznaczenia wewnątrz budynku umieszczone zostały na naściennych tablicach wykonanych z blachy z nadrukiem UV. Zawarte informacje przedstawione są w postaci piktogramu oraz tekstu w języku polskim i angielskim. Ponadto podział przestrzeni wyznaczają tablice semaforowe i podwieszane oraz nadruki z foli na drzwiach. Wdrożono także system oznaczeń parkingowych w postaci widocznych z daleka liter przestrzennych oraz tabliczek z numeracją wejść do budynku oraz klatek schodowych. Orientację w układzie kondygnacji podziemnych ułatwiają również tablice z mapami przedstawiającymi strukturę każdego piętra.

- To bardzo duży obiekt i ogromna skala projektu – trzy kondygnacje podziemne i sześć naziemnych. Łącznie wykonanych zostało ponad sześćset nośników. Taka realizacja poprzedzona jest wieloaspektową analizą przestrzeni oraz zasad jej użytkowania – mówi Marcin Wnuk, Prezes Zarządu Advertis.

Wykorzystanie czcionki zgodnej z księgą znaku muzeum, dobór materiałów oraz rozmieszczenie nośników tworzą koherentną całość, integrującą część wystawienniczą, administracyjną oraz socjalną muzeum. System informacji wizualnej organizuje przestrzeń i ułatwia poruszanie się po budynku zarówno odwiedzającym, jaki pracownikom. Czarno-białe tablice stanową ascetyczny, ale wyrazisty element aranżacji przestrzeni.

- Styl nośników musi być dopasowany do charakteru instytucji. Tematyka wystawy muzeum determinuje projekt graficzny. Zależało nam na tym, aby system informacji wizualnej doskonale spełniał swoją funkcję i nie rozpraszał uwagi odwiedzjących z szacunku dla treści wystawy stałej Muzeum II Wojny Światowej. Jednocześnie każdy detal buduje atmosferę przestrzeni muzeum. Nie ma mowy o przypadkach. Przemyślany system informacji wizualnej wyróżnia nowoczesne instytucje kultury, w których bardzo dużą rolę przykłada się do spójności przekazu – podkreśla Marcin Wnuk.

Realizacja została wykonana na mocy umowy zawartej z generalnym wykonawcą obiektu – konsorcjum firm: Warbud SA, Hochtief Polska S.A., Hochtief Solutions AG, pod nazwą Warbud - Hochtief - Muzeum II WŚ s. c. Prace nad opracowaniem i wdrożeniem systemu informacji wizualnej trwały cztery miesiące – od podpisania umowy do zakończenia montażu. Oficjalne otwarcie Muzeum II Wojny Światowej dla zwiedzających zaplanowane zostało na 23 marca.

Źródło: Advertis

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764