logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

My to rozumiemy: kampania mBanku na Spotify

  PR 07.05.2024, przeczytano 438 razy
ilustracjastrzałka

mBank rozpoczął nietypową kampanię na platformie muzycznej Spotify. Za logistykę działań w serwisie Spotify odpowiada polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph), zaś za koncept kampanii - agencje Dentsu Creative oraz Carat. Kampania potrwa do końca maja, prowadzona jest częściowo w języku śląskim. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/my-to-rozumiemy%3A-kampania-mbanku-na-spotify,404111,artykul.html

Spotify jest medium masowym, ale mamy na tej platformie możliwości geotargetowania w Polsce do użytkowników z poszczególnych województw czy miast. Jednocześnie jest oczywiste, że o sukcesie kampanii decyduje często właściwie dobrany język komunikacji do grupy, do której się zwracamy. W tej kampanii oba elementy mocno się ze sobą łączą – mówi Izabela Biedrowska-Pawlak, Sales Lead / Spotify w polskim oddziale Aleph Group.

Kampania “My to rozumiemy” kierowana jest do osób w wieku 21-44, mieszkańców miast na Śląsku (m.in. Zabrze, Bytom, Chorzów, Tarnowskie Góry, Gliwice, Cieszyn, Rybnik, Katowice i wiele innych). Potrwa do końca maja.

ilustracjastrzałka

W Spotify emitowany jest spot audio wraz z bannerem towarzyszącym (w kilku wersjach). Zarówno w spotach, jak i na bannerach, część komunikacji prowadzona jest w języku śląskim, zaś hasłem przewodnim kampanii jest claim: “My to rozumiemy”. Bohaterami reklam na Spotify są mieszkańcy Śląska: sąsiad, który robi błyskawiczny remont, bo u niego zawsze wszystko idzie szybko i sprawnie (gibko), oraz kobieta wybierająca się na urlop na Santorini, bo po prostu potrafi dobrze oszczędzać (szporować). mBank rozumie potrzeby bohaterów, dlatego odpowiedzią jest konkretny produkt: „eKonto do usług” w mBanku oraz benefity, które za nim idą.

W tej regionalnej kampanii mBank przyjmuje rolę obserwatora, który z dnia na dzień oczywiście nie stanie się Ślązakiem, ale rozumie aspekty ważne w codziennym życiu dla mieszkańców tego regionu. Podstawą hasła kampanijnego, którym się posługujemy jest więc zwrot: „my to rozumiemy”. Wiemy, że ponad 500 tys. mieszkańców woj. śląskiego rozmawia na co dzień po śląsku i pielęgnowanie własnego języka jest dla nich ważne. Dowodem na to jest informacja z piątku 26.04.2024 r. o tym, że Sejm uchwalił ustawę o nadaniu śląskiemu statusu języka regionalnego.Dostrzegliśmy również ważne cechy wspólne dla mBanku i mieszkańców woj. śląskiego, które postanowiliśmy wyeksponować w naszej komunikacji - mówi Rafał Borkowski, zastępca dyrektora marketingu detalicznego w mBanku.

Poszukiwaliśmy działań w obszarze digital, które jednocześnie dopełnią kampanię offline’ową jak i wzmocnią przekaz internetowy. Spotify zdawał się być dla nas najlepszym wyborem do ujęcia niecodziennej kampanii w kreatywny sposób. Dzięki możliwościom jakościowym platformy mamy przyjemność poczuć się uczestnikami zupełnie naturalnych konwersacji mieszkańców Śląska, a poprzez wykorzystanie szeroko-zasięgowej platformy trafiamy dokładnie do tych, którym chcemy przedstawić naszą ofertę. – dodaje Łukasz Miączyński, Senior Communications Planner w Carat Polska.

Celem kampanii na Spotify jest zachęcenie mieszkańców województwa śląskiego do założenia konta w mBanku (szybko i wygodnie poprzez aplikację). Promowane w akcji jest „eKonto do usług”, z aktualną promocją, w ramach której można otrzymać do 520 zł premii i oszczędzać nawet na 6,5%.

Działania marketingowe na Spotify są częścią kampanii reklamowej prowadzonej również w innych kanałach takich jak: regionalne rozgłośnie radiowe, digital (YouTube, Meta, TikTok, Google Display Network, portale regionalne) oraz OOH w wybranych miastach na Śląsku.

mBank aktywnie korzysta z platformy Spotify już od 3 lat, od początku we współpracy z polskim oddziałem Aleph (dawniej Httpool by Aleph). Współpraca rozpoczęła się od stworzenia profilu marki na Spotify i promocji playlist tej marki przygotowywanych z okazji różnych świąt (Boże Narodzenie, Dzień Dziecka itd.). W 2023 roku Aleph realizował dla mBanku kilka kampanii, w których wykorzystywane były formaty Audio Everywhere z bannerem towarzyszącym, prowadzone były też działania towarzyszące finałowi WOŚP (którego mBank jest partnerem) – mBank skorzystał tu m.in. z formatu HPTO, czyli Home Page Takever, który zapewnia reklamodawcy całą dobę ekspozycji na wyłączność w desktopowej wersji aplikacji Spotify.

Źródło: Aleph, mBank,

Dodatkowe informacje:

O Aleph
Aleph to globalna sieć lokalnych ekspertów digital i rozwiązań marketingowych opartych na technologii, która umożliwia rozwój cyfrowego ekosystemu. Łączymy tysiące reklamodawców z miliardami konsumentów i tworzymy rynki dla rozwoju lokalnych firm.
Aleph działa w ponad 130 krajach, głównie na tak zwanych rynkach wschodzących i pomaga reklamodawcom w nawiązywaniu kontaktu z konsumentami na ponad 45 wiodących na świecie platformach cyfrowych, takich jak: Google, Meta, Microsoft, Pinterest, Reddit, Snapchat, Spotify, TikTok, Uber czy X (dawniej Twitter).
Budujemy i dostarczamy autorskie technologie wraz ze zlokalizowanymi rozwiązaniami, oferując lokalne zespoły ekspertów branżowych, a także Digital Ad Expert - inicjatywę społeczną mającą na celu zapewnienie wszystkim bezpłatnej edukacji w obszarze reklamy digital.
Nasza najnowsza usługa - Aleph Payments - to wiodący podmiot umożliwiający płatności transgraniczne B2B i gwarant kredytów, głównie w krajach wschodzących, oferujący kompleksowe rozwiązanie płatnicze umożliwiające dotarcie do konsumentów na najważniejszych światowych platformach cyfrowych.
Wszystkie te rozwiązania poszerzają dostęp do ekosystemu digitalowego i ostatecznie służą osiągnięciu naszego celu, jakim jest wyrównanie globalnych cyfrowych szans.
Firma Aleph została założona w 2005 roku i nadal jest kierowana przez jej założyciela, dyrektora generalnego, Gastona Taratutę, Przedsiębiorcę Roku 2022 EY.
Wizją Gastona Taratuty jest przyspieszenie globalnej zmiany gospodarczej z trybu offline do online i stymulowanie długoterminowego wzrostu gospodarczego. Podejście Alepha okazało się jak dotąd bardzo skuteczne. W ostatnich latach Grupa zwiększyła zatrudnienie do ponad 1500 pracowników w ponad 65 biurach i zabezpieczyła inwestycje od partnerów instytucjonalnych, w tym CVC Partners, Mercado Libre, Sony, Twitter i Snap.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

GroupM podnosi prognozy wzrostu rynku reklamowego
W swoim tradycyjnym czerwcowym raporcie „This Year Next Year. 2024 Global Midyear Forecast” GroupM opublikował najnowsze prognozy dla światowych rynków reklamowych. Prognoza globalna przewiduje wzrost w tym roku aż o 7,8 %, do 989,8 mld dol. To spora pozytywna korekta wobec przewidywań z grudnia 2023 r., kiedy to holding prognozował na 2024 r. wzrost o 5,3 %. Tak...
VML z kampanią nowego produktu Garnier
Agencja VML realizuje dla Garnier, marki L’Oréal, kampanię launchującą uniwersalne saszetki koloryzujące Color Shampoo Retouch. Kampania wystartowała na początku czerwca. 
Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764