logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mysanctions - kampania na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji

  PR 08.04.2022, przeczytano 712 razy
ilustracja

Dzięki oddolnej inicjatywie pro bono osób zajmujących się zielonymi transformacjami, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy, powstała kampania społeczna MySanctions. Twórcy kampanii zachęcają do złożenia deklaracji niewielkiej zmiany zachowania, która może wpłynąć na przebieg wojny w Ukrainie i na walkę z globalnym ociepleniem. Każdy Europejczyk może nałożyć „osobiste sankcje” na reżim Putina. Patronem akcji jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mysanctions---kampania-na-rzecz-ograniczenia-importu-paliw-kopalnych-z-rosji,395422,artykul.html

Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową: www.mysanctions.com, na której znajduje się licznik pokazujący w czasie rzeczywistym, ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel. Tylko w ciągu pierwszych sześciu tygodni wojny w Ukrainie kraje UE kupiły rosyjskie paliwa kopalne o wartości ponad 18 mld euro. Za tę kwotę reżim Putina mógłby kupić ponad 5000 czołgów T-14 Armata (cena 3,4 mln euro za czołg). Na stronie internetowej obywatele UE będą mogli "nakładać" własne sankcje, deklarując np. obniżenie temperatury ogrzewania o jeden stopień, wyłączenie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych lub rezygnację z samochodu na jeden dzień w tygodniu.

W rezultacie Europejczycy:

  • zmniejszą zapotrzebowanie na paliwa kopalne importowane z Rosji,
  • zmniejszą emisję CO2,
  • będą zdrowsi,
  • zaoszczędzą pieniądze.

- Kampania MySanctions została przygotowana pro bono przez grupę ekspertów i organizacji, które postanowiły nie pozostawać biernymi i wykorzystać swoje kompetencje - strategiczne, analityczne, komunikacyjne, reklamowe - do stworzenia systemu uruchamiania indywidualnych sankcji. Proces zmian może się rozpocząć także poprzez zmianę codziennych zachowań - przekonuje Igor Kaleński, członek zarządu IAA Polska, koordynujący zaangażowanie stowarzyszenia w projekt.

Lista osobistych sankcji została zbudowana w oparciu o analizy Eurostatu, Międzynarodowej Agencji Energii oraz czołowych polskich ekspertów w dziedzinie polityki energetycznej i klimatycznej.

Oprócz patrona kampanii, IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, na liście organizacji zaangażowanych w jej przygotowanie i realizację znajdują się:

  • BBDO Warszawa (kreacja kampanii),
  • Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych)
  • Dotnpixel (opracowanie strony internetowej),
  • Kyiv Type Foundry (dostawca czcionek)
  • Instytut Zielonej Gospodarki, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii (dane i analiza wpływu zużycia energii na wielkość importu paliw kopalnych z Rosji),
  • Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych),
  • Grupa TV3, Setanta Sports (pierwsi nadawcy, którzy wyemitują filmy kampanii).

Kolejni nadawcy z Unii Europejskiej są mile widziani w społeczności MySanctions.

Otwarta licencja dla nadawców i mediów we wszystkich krajach UE

Przygotowane filmy reklamowe są dostępne nieodpłatnie dla wszystkich nadawców telewizyjnych w Unii Europejskiej. Każdy nadawca, który zdecyduje się przyłączyć do kampanii, otrzyma otwarte pliki filmowe wraz z instrukcją, jak przygotować lokalną wersję językową.

Źródło: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

www.iaa.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druga odsłona kampanii Lego Dziewczynki mogą wszystko
Wystartowała druga odsłona kampanii LEGO Dziewczynki mogą wszystko, przełamująca wyobrażenia na temat zdolności, pasji i możliwości stereotypowo warunkowanych płcią. LEGO inspiruje do tworzenia świata, w którym dzieci mogą bez przeszkód rozwijać swój potencjał. Kampanię wspiera podróżniczka i dziennikarka Martyna Wojciechowska. Koncept kreatywny...
Sec Newgate CEE buduje markę korporacyjną Perrigo Poland
Amerykańskie Perrigo jest największym graczem OTC w Stanach Zjednoczonych, pod względem przychodów znajduje się także w pierwszej dziesiątce firm OTC w Europie. Firma weszła na polski rynek w 2015 r. a jej produkty można kupić poprzez apteki, mass market i sprzedaż internetową. Perrigo starannie budowała swoje portfolio poprzez przejęcie firmy Omega Pharma, a następnie...
Marcin Dorociński zachęca do udziału w loterii „Moc Wygrywania”
Santander Bank Polska ruszył z nową kampanią z udziałem ambasadora marki Marcina Dorocińskiego. Nowy spot promuje loterię dla klientów banku, w której łączna pula nagród to aż 1,5 mln zł.
Rusza kampania (Bez)cenne bezpieczeństwo Polskiego Związku Pracodawców Ochrona
Polski Związek Pracodawców Ochrona rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną (Bez)cenne bezpieczeństwo. Ma ona na celu dotarcie do sektora ochrony osób i mienia oraz jego klientów z informacją o zachodzących zmianach rynkowych, a szczególnie dotyczących kwestii rosnących kosztów prowadzonej działalności i cen za oferowane usługi ochrony....
Agencja WebTalk, oferująca działania full service digital, drogą wygranego przetargu pozyskała nowego klienta z segmentu FMCG. WebTalk odpowiada za stałą obsługę komunikacji marki Grycan w mediach społecznościowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764