logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Na bloku, w którym mieszkał Kazimierz Górski, odsłonięto mural z jego wizerunkiem

  PR 09.11.2021, przeczytano 644 razy
ilustracjastrzałka

240 m2 powierzchni, ponad 40 litrów farb i 1060 elementów ceramicznych – to wszystko złożyło się na mural Kazimierza Górskiego, który powstał z okazji 100. rocznicy urodzin najwybitniejszego polskiego trenera. 9 listopada na budynku przy ulicy Madalińskiego 49/51 w Warszawie oficjalnie odsłonięto dzieło. Autorami mural jest duetu artystyczny Czary-Mury. Mecenat nad projektem objął zaś STS, sponsor narodowej reprezentacji piłkarskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/na-bloku%2C-w-ktorym-mieszkal-kazimierz-gorski%2C-odslonieto-mural-z-jego-wizerunkiem,393713,artykul.html

Berenika Górska, wnuczka „Trenera Tysiąclecia”, mówi: – Chcemy bardzo serdecznie podziękować duetowi Czary-Mury, który uparcie aż dwa lata walczył o powstanie muralu, a także mecenasowi tego projektu, sponsorowi reprezentacji Polski w piłce nożnej, firmie STS, dzięki któremu realizacja projektu była możliwa. Dziękujemy również zarządcy budynku oraz całej wspólnocie, która z entuzjazmem przyjęła pomysł stworzenia tego unikatowego dzieła. Mural dla rodziny będzie dumą i  pamiątką, a dla okolicznych mieszkańców miłym wspomnieniem i znakiem rozpoznawczym budynku Madalińskiego 49/51, w którym przez wiele lat mieszkał dziadek. Cała rodzina jest  ogromnie wzruszona i dumna.

Mural na warszawskim Mokotowie powstawał 21 dni. Przedstawia mierzącą ponad 9 metrów postać Kazimierza Górskiego wraz z jednym z jego najbardziej znanych cytatów „Piłka jest okrągła, a bramki są dwie”. Praca jest wyjątkowa, bo tworzona w dwóch technikach artystycznych – na części malowidła wykorzystano ponad tysiąc elementów ceramicznych, które w połączeniu z promieniami słońca sprawiają, że całość jest jeszcze bardziej efektowna.

– Pod koniec 2020 roku wysłaliśmy zapytania do potencjalnych sponsorów, zastanawiając się, kto mógłby nam pomóc w realizacji tego wyjątkowego projektu. W większości przypadków nie było niestety odzewu. Nie poddawaliśmy się i zdecydowaliśmy, że dobrym pomysłem będzie kontakt ze sponsorami reprezentacji w Polski w piłce nożnej. To był strzał w dziesiątkę. Najszybciej odezwał się do nas STS, którego gotowość do działania i entuzjazm od razu utwierdziły nas w przekonaniu, iż wspólnie sprawimy, że mural Kazimierza Górskiego ujrzy światło dzienne i zrealizujemy tym samym nasze artystyczne marzenie – mówią Marek Grela i Marta Piróg, artyści występujący pod nazwą Czary-Mury. I dodają: – Od początku istnienia Czary-Mury zależało nam na stworzeniu tego muralu, dlatego niestrudzenie dążyliśmy do realizacji tego projektu i cierpliwie dopełnialiśmy wszystkich formalności przez prawie dwa lata.

Paweł Rabantek, dyrektor marketingu w STS, dodaje, że mecenat muralu doskonale wpisuje się w realizowaną przez firmę strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, która w dużej mierze opiera się na działaniach Fundacji STS oraz działaniach sponsorskich.

– Od razu wiedzieliśmy, że chcemy być częścią tej wyjątkowej inicjatywy. Decyzja o podjęciu współpracy z artystami z Czary-Mury i ufundowaniu muralu Kazimierza Górskiego zapadła bardzo szybko. Sport leży w DNA naszej firmy. Od lat jesteśmy dumnym sponsorem m.in. reprezentacji Polski w piłce nożnej, a od teraz również dumnym mecenasem muralu upamiętniającego najwybitniejszego polskiego trenera – mówi Paweł Rabantek.

Źródło: Grupa STS

www.sts.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764