logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Na tej drukarce wielkoformatowej Mutoh powstają… maty podłogowe

  PR 17.01.2019, przeczytano 1634 razy
ilustracjastrzałka
Mutoh ValueJet 1638WX i Frédéric Salomez - projektant graficzny Flocmat

Firma Flocmat korzysta z drukarek sublimacyjnych japońskiej marki Mutoh do produkcji… spersonalizowanych mat podłogowych. Poznajcie kolejną historię sukcesu druku cyfrowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/na-tej-drukarce-wielkoformatowej-mutoh-powstaja%E2%80%A6-maty-podlogowe,380842,artykul.html

Francuska firma Flocmat znajduje się w Wormhout na granicy belgijskiej, 30 minut od Dunkierki i Lille. W ciągu 15 lat istnienia Flocmat zdołał zdobyć sobie pozycję europejskiego lidera w dziedzinie drukowania mat podłogowych, mat samochodowych i spersonalizowanych mat z wykorzystaniem różnych technologii, takich jak flokowanie, druk pigmentowy i druk transferowy. W 2009 roku Flocmat stał się częścią ID GROUP, która skupia wiele firm z różnymi działaniami, od profesjonalnych mat dla przemysłu, rolnictwa i budynków publicznych po dystrybucję mat kreatywnych i technicznych.

Flokowane maty

Nazwa firmy wywodzi się z techniki, którą po raz pierwszy użyli do produkcji mat drukowanych, a mianowicie flokowania. Flokowanie jest techniką druku analogowego podobną do drukowania sitodrukowego, z tym, że nie osadza się tuszu na powierzchni maty, ale ma małe kolorowe włókna tekstylne zwane "kłaczkami". Te „kłaczki” przylegają do maty za pomocą warstwy kleju nałożonej przed ich dodaniem. Rezultatem jest piękny wydruk osadzony we włóknie bez zmiany jego jakości i trwałości. Flokowanie to dobra technika do produkcji mat w formie drukowanej w małych i większych ilościach, ale technika ma również swoje ograniczenia.

ilustracjastrzałka

- Maty flokowane są bardzo trwałe i dobrze nadają się do wzorów z jednolitymi kolorami, ale ta technika nie może być używana do produkcji grafiki z gradientami i drobnymi szczegółami, które stają się coraz bardziej popularne. Dlatego zaczęliśmy szukać innych technologii, które pomogłyby produkować tego rodzaju produkty.  Po przeprowadzeniu badań okazało się, że sublimacyjny druk cyfrowy, będzie najlepszym rozwiązaniem dla naszych potrzeb, zwłaszcza z uwagi na znakomitą kolorystykę. Ponieważ europejska siedziba Mutoh znajduje się w pobliżu, rozmawialiśmy z nimi w pierwszej kolejności. Nastąpiło natychmiastowe „kliknięcie” między nami i od tego czasu używamy ich sprzętu. - wyjaśnia menadżer Jean-Stéphane Joly.

Cyfrowy druk mat podłogowych i dywaników

Dzisiaj Flocmat ma dwie drukarki sublimacyjne Mutoh. Jedna to Mutoh Viper, który ma już ponad 250 000 m² przebiegu, a najnowszym uzupełnieniem parku maszynowego jest 4-kolorowa drukarka sublimacyjna Mutoh ValueJet 1638WX.

ilustracjastrzałka

- Używamy drukarek Mutoh od samego początku i mogę tylko powiedzieć, że te maszyny są bardzo wytrzymałe i prawie nigdy cię nie zawiodą. Szybkość i jakość druku są idealne dla naszych aplikacji. Dzięki niskiemu zużyciu atramentu w tych drukarkach sublimacyjnych, jesteśmy w stanie wyprodukować dowolny projekt, zarówno w małych jak i dużych ilościach w konkurencyjnej cenie. - komentuje Frédéric Salomez, projektant graficzny z Flocmat.

Jean-Stéphane Joly wyjaśnia, jak to działa:

- Najpierw drukujemy obraz na specjalnych nośnikach, które są następnie przenoszone na maty podłogowe za pomocą specjalnej prasy termotransferowej. Jest to bardzo ważny krok w procesie, ponieważ temperatura i ciśnienie muszą być poprawne, aby uzyskać perfekcyjny transfer obrazu i trwałą matę. Może to wyglądać bardzo prosto, ale mogę zagwarantować, że istnieje wiele parametrów, które trzeba opanować, aby uzyskać bardzo dobry rezultat. Robimy to od 15 lat, więc ta technologia nie ma już dla nas tajemnic.

Flocmat sprzedaje swoje produkty głównie za pośrednictwem kanałów sprzedaży dealerskiej, ale szuka również współpracy z lokalnymi firmami, które produkują grafiki wielkoformatowe i materiały POS, ponieważ maty są idealnym produktem do uzupełnienia ich portfolio. Ale to nie wszystko, firmy i osoby prywatne mogą zamawiać także własne maty online.

Władca mat - Mutoh ValueJet 1638 WX

Mutoh ValueJet 1638WX to jedna z drukarek wielkoformatowych z sublimacyjnej serii „WX”. Seria ta obejmuje kilka modeli różniących się szerokością, liczbą głowic i wydajnością. Aktualnie na rynku dostępne są modele: 1604WX, 1624WX, 1638WX, 1938WX i 1948WX.

Stosowany we Flocmat Mutoh ValueJet 1638WX to wersja 2-głowicowa, o szerokości druku 1.62 metra. Drukarka ta pracuje w technologii zmiennej wielkości  (ang. Variable Dot) kropli atramentu. Zakres generowanych przez dysze kropel wynosi począwszy od 5.9 do 45.3 pikolitra. Dzięki, tej technologii ploter ma możliwość w sposób optymalny drukować zarówno gładkie aple, łagodne przejścia tonalne jak i wymagające detale. Mutoh ValueJet 1638WX w szybkim trybie produkcyjnym potrafi zadrukować, 42 do 65 metrów kwadratowych na godzinę.

ilustracjastrzałka

Oprócz mat podłogowych jak w przypadku firmy Flocmat, drukarka pozwoli realizować prace także w takich branżach jak reklamowa (np. flagi), wystawiennicza (np. elementy zabudowy), dekoratorska (np. tkaniny domowe), sportowa (np. deski snowboardowe) czy odzieżowa (np. odzież sportowa).

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764