logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Na tej drukarce wielkoformatowej Mutoh powstają… maty podłogowe

  PR 17.01.2019, przeczytano 792 razy
ilustracjastrzałka
Mutoh ValueJet 1638WX i Frédéric Salomez - projektant graficzny Flocmat

Firma Flocmat korzysta z drukarek sublimacyjnych japońskiej marki Mutoh do produkcji… spersonalizowanych mat podłogowych. Poznajcie kolejną historię sukcesu druku cyfrowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/na-tej-drukarce-wielkoformatowej-mutoh-powstaja%E2%80%A6-maty-podlogowe,380842,artykul.html

Francuska firma Flocmat znajduje się w Wormhout na granicy belgijskiej, 30 minut od Dunkierki i Lille. W ciągu 15 lat istnienia Flocmat zdołał zdobyć sobie pozycję europejskiego lidera w dziedzinie drukowania mat podłogowych, mat samochodowych i spersonalizowanych mat z wykorzystaniem różnych technologii, takich jak flokowanie, druk pigmentowy i druk transferowy. W 2009 roku Flocmat stał się częścią ID GROUP, która skupia wiele firm z różnymi działaniami, od profesjonalnych mat dla przemysłu, rolnictwa i budynków publicznych po dystrybucję mat kreatywnych i technicznych.

Flokowane maty

Nazwa firmy wywodzi się z techniki, którą po raz pierwszy użyli do produkcji mat drukowanych, a mianowicie flokowania. Flokowanie jest techniką druku analogowego podobną do drukowania sitodrukowego, z tym, że nie osadza się tuszu na powierzchni maty, ale ma małe kolorowe włókna tekstylne zwane "kłaczkami". Te „kłaczki” przylegają do maty za pomocą warstwy kleju nałożonej przed ich dodaniem. Rezultatem jest piękny wydruk osadzony we włóknie bez zmiany jego jakości i trwałości. Flokowanie to dobra technika do produkcji mat w formie drukowanej w małych i większych ilościach, ale technika ma również swoje ograniczenia.

ilustracjastrzałka

- Maty flokowane są bardzo trwałe i dobrze nadają się do wzorów z jednolitymi kolorami, ale ta technika nie może być używana do produkcji grafiki z gradientami i drobnymi szczegółami, które stają się coraz bardziej popularne. Dlatego zaczęliśmy szukać innych technologii, które pomogłyby produkować tego rodzaju produkty.  Po przeprowadzeniu badań okazało się, że sublimacyjny druk cyfrowy, będzie najlepszym rozwiązaniem dla naszych potrzeb, zwłaszcza z uwagi na znakomitą kolorystykę. Ponieważ europejska siedziba Mutoh znajduje się w pobliżu, rozmawialiśmy z nimi w pierwszej kolejności. Nastąpiło natychmiastowe „kliknięcie” między nami i od tego czasu używamy ich sprzętu. - wyjaśnia menadżer Jean-Stéphane Joly.

Cyfrowy druk mat podłogowych i dywaników

Dzisiaj Flocmat ma dwie drukarki sublimacyjne Mutoh. Jedna to Mutoh Viper, który ma już ponad 250 000 m² przebiegu, a najnowszym uzupełnieniem parku maszynowego jest 4-kolorowa drukarka sublimacyjna Mutoh ValueJet 1638WX.

ilustracjastrzałka

- Używamy drukarek Mutoh od samego początku i mogę tylko powiedzieć, że te maszyny są bardzo wytrzymałe i prawie nigdy cię nie zawiodą. Szybkość i jakość druku są idealne dla naszych aplikacji. Dzięki niskiemu zużyciu atramentu w tych drukarkach sublimacyjnych, jesteśmy w stanie wyprodukować dowolny projekt, zarówno w małych jak i dużych ilościach w konkurencyjnej cenie. - komentuje Frédéric Salomez, projektant graficzny z Flocmat.

Jean-Stéphane Joly wyjaśnia, jak to działa:

- Najpierw drukujemy obraz na specjalnych nośnikach, które są następnie przenoszone na maty podłogowe za pomocą specjalnej prasy termotransferowej. Jest to bardzo ważny krok w procesie, ponieważ temperatura i ciśnienie muszą być poprawne, aby uzyskać perfekcyjny transfer obrazu i trwałą matę. Może to wyglądać bardzo prosto, ale mogę zagwarantować, że istnieje wiele parametrów, które trzeba opanować, aby uzyskać bardzo dobry rezultat. Robimy to od 15 lat, więc ta technologia nie ma już dla nas tajemnic.

Flocmat sprzedaje swoje produkty głównie za pośrednictwem kanałów sprzedaży dealerskiej, ale szuka również współpracy z lokalnymi firmami, które produkują grafiki wielkoformatowe i materiały POS, ponieważ maty są idealnym produktem do uzupełnienia ich portfolio. Ale to nie wszystko, firmy i osoby prywatne mogą zamawiać także własne maty online.

Władca mat - Mutoh ValueJet 1638 WX

Mutoh ValueJet 1638WX to jedna z drukarek wielkoformatowych z sublimacyjnej serii „WX”. Seria ta obejmuje kilka modeli różniących się szerokością, liczbą głowic i wydajnością. Aktualnie na rynku dostępne są modele: 1604WX, 1624WX, 1638WX, 1938WX i 1948WX.

Stosowany we Flocmat Mutoh ValueJet 1638WX to wersja 2-głowicowa, o szerokości druku 1.62 metra. Drukarka ta pracuje w technologii zmiennej wielkości  (ang. Variable Dot) kropli atramentu. Zakres generowanych przez dysze kropel wynosi począwszy od 5.9 do 45.3 pikolitra. Dzięki, tej technologii ploter ma możliwość w sposób optymalny drukować zarówno gładkie aple, łagodne przejścia tonalne jak i wymagające detale. Mutoh ValueJet 1638WX w szybkim trybie produkcyjnym potrafi zadrukować, 42 do 65 metrów kwadratowych na godzinę.

ilustracjastrzałka

Oprócz mat podłogowych jak w przypadku firmy Flocmat, drukarka pozwoli realizować prace także w takich branżach jak reklamowa (np. flagi), wystawiennicza (np. elementy zabudowy), dekoratorska (np. tkaniny domowe), sportowa (np. deski snowboardowe) czy odzieżowa (np. odzież sportowa).

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowości od Canon na Festiwaludruku.pl
Tradycyjnie już w połowie września (18-19.09) przedstawiciele branży poligraficznej i reklamowej spotkają się w warszawskiej hali EXPO XXI. FestiwalDruku.pl to bowiem jedno z największych wydarzeń poświęconych kreatywnym rozwiązaniom poligraficznym dla niemal każdej branży. W tym roku gwiazdą na stoisku Canon (stoisko E5) będzie najnowsza wersja drukarki rolowej Océ...
Z dniem 1 sierpnia 2019 r. agencja Quality Public Relations rozpoczęła obsługę komunikacyjną marek: Tygryski, Crunlight i Łapsy, należących do firmy TBM Sp. z o.o.   
Dobiegła końca kampania „Trzeźwo Myślę”, promująca odpowiedzialną konsumpcję alkoholu
Twarzami kampanii „Trzeźwo myślę” w trzeciej edycji byli Vienio – warszawski raper i kucharz znany z ognistego temperamentu i własnego zdania na każdy temat, Karolina Pilarczyk – pierwsza polska drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w drifcie i ambasadorka serwisu Moto.pl oraz Kasia Bigos – znana trenerka fitness, Mistrzyni Polski i Europy w pole...
Epson Surecolor S Series – system prowadzenia materiałów AD-ATC
Drukarki marki EPSON z serii SureColor S to precyzyjne i wydajne urządzenia, które doskonale sprawdzają się w produkcji wielkoformatowych wydruków reklamowych. EPSON, projektując serię SureColor S, za priorytetowe uznał zastosowane rozwiązań umożliwiających operatorowi minimalną potrzebę ingerencji w proces druku, przy zachowaniu optymalnej stabilności urządzenia....
Unique One promuje wspólną akcję Nestle i portalu Answear
Agencja UNIQUE ONE wygrała przetarg i odpowiada za obsługę akcji marki NESCAFÉ (Nestlé Polska) z portalem modowym Answear.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764