logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Na Ukrainie Facebook rośnie w siłę kosztem rosyjskiej konkurencji

  PR 21.07.2017, przeczytano 706 razy
ilustracjastrzałka

Drugi kwartał 2017 roku przyniósł przetasowania w rankingu najpopularniejszych serwisów społecznościowych na Ukrainie. Wywodzące się z Rosji Vk.com i Ok.ru zanotowały w ostatnich miesiącach spadki odwiedzalności, natomiast Facebook.com systematycznie pnie się w górę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/na-ukrainie-facebook-rosnie-w-sile-kosztem-rosyjskiej-konkurencji,33200,artykul.html

W ciągu dwóch ostatnich miesięcy niemal dwukrotnie spadła liczba ukraińskich internautów odwiedzających serwis Vk.com. Podczas gdy w kwietniu skorzystało z niego blisko 13 mln osób (67 proc. internautów), w czerwcu było to już niecałe 7 mln (36 proc.). Wraz ze spadkiem popularności nastąpił też spadek czasu poświęcanego na korzystanie z serwisu przez jednego użytkownika. Kwietniowe sesje użytkowników Vk.com wynosiły średnio około 3,5 min, a czerwcowe już tylko 2,5 min.

Utrzymana trzecia lokata

Spadek odwiedzalności – z blisko 5,5 mln użytkowników w kwietniu do 1,1 mln w czerwcu – odnotował również Ok.ru. Mimo to zachował trzecią pozycję w rankingu najpopularniejszych serwisów społecznościowych na Ukrainie. Spadek nie odbił się jednak znacząco na średnim czasie wizyty w serwisie. Najwierniejsi użytkownicy Ok.ru, którzy obecnie stanowią już tylko 6 proc. ukraińskich internautów, spędzają w nim średnio 6 min.

Systematycznie w górę

Jedynym wygranym najnowszego rankingu popularności serwisów społecznościowych na Ukrainie jest Facebook.com, który w czerwcu docierał już do 56 proc. internautów. Serwis Marka Zuckerberga z każdym miesiącem odwiedza coraz większa liczba użytkowników sieci, co więcej – przyciąga on ich uwagę na dłużej. Od kwietnia do czerwca portalowi przybyło ponad 2,2 mln odwiedzających (z 8,5 mln w kwietniu do 10,8 mln w czerwcu 2017 roku), natomiast średni czas wizyty wydłużył się o niemal 1 min (z 1,5 do 2,5 min).

Źródło: Gemius Polska

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764