logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nadchodzą podwyżki cen adresów w domenie .com

  PR 25.02.2020, przeczytano 395 razy

Najpopularniejsza na świecie domena .com stanie się na całym świecie wyraźnie droższa. Cena za jej utrzymanie wzrośnie o 7 proc. w drugiej połowie 2020 roku i taka sama podwyżka czeka nas także przez 3 kolejne lata. Niestety na tym się nie skończy. Od 2026 ceny zaczną rosnąć dalej – informuje serwis hostingowy Domeny.pl. Wedle firmy, podwyżka wynika z porozumienia, które jest obecnie finalizowane przez Verisign, globalnego operator domeny .com, oraz ICANN, organizację nadzorującą globalny rynek domen.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nadchodza-podwyzki-cen-adresow-w-domenie-.com,385823,artykul.html

Ceny domen .com były zamrożone od 2012 roku na mocy postanowienia wydanego przez amerykańską Narodową Administrację Telekomunikacji i Informacji (US National Telecommunications and Information Administration). Decyzja ta została jednak zniesiona pod koniec 2018 roku w porozumieniu między rządem USA i Versign, na mocy którego przedłużono prawo firmy do administrowania domeną .com.

- W tej umowie Versign uzyskał też zgodę na podnoszenie cen za utrzymanie domeny .com o maksymalnie 7 proc. każdego roku przez cztery kolejne lata, a potem przychodzi dwuletni okres zamrożenia cen. Okres podwyżek rozpoczyna się w 2020 roku i potrwa do 2023 roku. Do 2025 ceny zostaną zamrożone, ale od 2027 przez cztery lata znowu będą rosły o 7 proc. każdego roku. I tak dalej. Wdrożenie tego mechanizmu wymagało zgody ICANN, co praktycznie już się stało – mówi Elżbieta Kornaś, Brand Manager serwisu Domeny.pl.

Jak wyjaśnia przedstawicielka Domeny.pl, ICANN już w czerwcu minionego roku wyraził zgodę na zniesienie ograniczenia cen dla domen najwyższego poziomu (gTLD), w tym m.in. .org czy .com, motywując to zaostrzającą się konkurencją dla tego typu domen ze strony tzw. domen z nietypowymi rozszerzeniami (new gTLD). Zgoda na podwyżki cen domeny .com jest zatem naturalną konsekwencją wcześniejszej decyzji.

- Smaczku temu nadaje jednak fakt, że za oficjalną zgodę ICANN na wdrożenie mechanizmu podwyżek wynegocjowanego między rządem USA i Verisign, organizacja otrzyma od operatora 20 milionów dolarów, płatne 4 miliony przez kolejne 5 lat. Ma to być formą wsparcia inicjatyw podejmowanych przez  ICANN. Dla Verisgn to kropla w morzu korzyści, jakie osiągnie dzięki uwolnieniu cen na domenę .com – mówi Elżbieta Kornaś.

Versign w minionym roku miał 1.232 miliardów dolarów przychodu, a w tym roku szacuje, że jego przychody wzrosną do poziomu 1.250-1.265 miliardów dolarów. Szacunki te nie uwzględniają wzrostu cen za utrzymanie domen .com.

Według danych Domeny.pl, obecnie w internecie jest zarejestrowanych ponad 146 milionów domen z rozszerzeniem .com, co czyni ją najpopularniejszą domeną najwyższego poziomu na świecie. Na kolejnych miejscach są: tk (30 mln), .cn (15,3 mln), .de (14,7 mln), .net (13,2 mln), .uk (10.9 mln) oraz org (10,1 mln).

Źródło: Domeny.pl

www.domeny.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Zaostrzająca się konkurencja ma być uzasadnieniem dla podwyżek cen.
Ot kapitalizm.

avatar użytkownika
,

Ceny na rynku domen nie podlegają zasadom wolnorynkowym, ale arbitralnym decyzjom, w których uczestniczą także władze amerykańskie. To jeden z elementów zmonopolizowanego ekosystemu internetowego, w którym amerykańskie podmioty i giganci technologiczni decydują o sytuacji gospodarczej, a nierzadko także społecznej i politycznej w innych krajach, nie mając do tego żadnego prawnego ani demokratycznego umocowania.  

brak ikonki
,

Och tak, złe amerykańskie korporacje.
Nie od dziś przecież wiadomo, że jeśli się nie używa domeny com, to nie da się zarabiać pieniędzy.

Może po prostu ktoś chce, by domena com była dostępna dla prawdziwych przedsiębiorców, a nie dla każdego chłystka.
  

avatar użytkownika
,

"Ktoś chce" to nie jest wolny rynek.  

brak ikonki
,

A musi być?
Ja na ten przykład od zawsze jestem zwolennikiem restrykcji w dostępie do różnych dóbr.
  

avatar użytkownika
,

To nie jest kapitalizm. Bez wolnego rynku nie ma kapitalizmu.  

brak ikonki
,

Ale jak to? Selekcja klientów za pomocą ceny to nie kapitalizm?  

avatar użytkownika
,

Zależy kto jest selekcjonerem. Czyja ręka selekcjonuje.   

brak ikonki
,

Nie. Nie zależy.
Nadal selekcja ceną jest elementem zwyczajnej gry rynkowej.
  

avatar użytkownika
,

W gospodarce centralnie sterowanej też istniała selekcja. Za komuny ktoś ustalił przy biurku, że na lewo od linii Wisły sprzedawana będzie Pepsi - a na prawo Coca-Cola. Ale z grą rynkową i kapitalizmem nic wspólnego to nie miało.  

brak ikonki
,

Nie ma żadnej różnicy między
nie stać Cię
a
nie możesz kupić, bo sekretarz partii tak postanowił.

Chyba, że w Twojej głowie.
  

avatar użytkownika
,

To czy różnicę widać czy nie zależy od miarki. Być może według Twojej miarki różnicy nie ma - pytanie co takiego mierzysz? Natomiast według miarki mierzącej wolność rynkową różnica jest zasadnicza.  

brak ikonki
,

Ale, że niby co?
Pozwiesz Bentleya za to, że jest za drogi dla Ciebie czy jak?
  

avatar użytkownika
,

Cena Bentleya nie wynika z tego że ktoś ustali ją przy biurku, ale z tego że na rynku znaleźli się chętni aby ją zapłacić bez przymuszania ich przez jakichś decydentów. W tym tkwi różnica.  

brak ikonki
,

Cenę Bentleya ktoś ustalił przy biurku. A potem się okazało, że są chętni, więc, jak sądzę, ten przy biurku, zdecydował o kolejnych podwyżkach. I okazało się, że nadal są chętni, więc, ten od biurka zdecydował o wprowadzeniu limitu produkcji i kolejnym podniesieniu ceny.  

avatar użytkownika
,

Bez żartów - być może decyzję o wystawieniu Bantleya za konkretną kwotę podjęto na sedesie albo w samolocie - ale ostatecznie to klientela zdecydowała że cena taka obowiązuje. To jest kapitalizm. W wypadku domen decyzję podejmują jacyś kolesie kolesi mających władzę o charakterze monopolu. Monopol to nie kapitalizm - choć w kapitalizmie może się zrodzić.  

brak ikonki
,

O cenie zawsze decyduje producent.
Klientela może ją co najwyżej zaakceptować lub odrzucić.
  

avatar użytkownika
,

Decydując w końcowym rozrachunku o cenie. W kapitalizmie.   

brak ikonki
,

Nie.
Jest sporo przykładów firm, które mają zdanie konsumenta w dupie, i... mają całkiem niezłą pozycję rynkową.
  

avatar użytkownika
,

Mimo wszystko te firmy zawdzięczają tę pozycję właśnie decyzjom konsumentów, a nie decydentów przy biurku. Nieważne co sądzą o konsumentach albo czy chcą odpowiadać na ich potrzeby. Widać odpowiadają niezależnie od swych chęci.  

brak ikonki
,

Nie.
Kondycję i pozycję zawdzięczają panu przy biurku, który podjął taką a nie inną decyzję.
  

avatar użytkownika
,

Jak widać są tacy co w to wierzą. To zazwyczaj ci, którzy siedzą z daleka od biurka i tylko wyobrażają sobie jak to jest się za nim rozpierać.  

brak ikonki
,

Tak. Na pewno jest tak jak piszesz. Konsument widzi cenę w sklepie i myśli sobie, że to przecież ON sprawił, że jest taka wysoka, że aż go nie stać.
Macha różdżką i już cena jest niższa i go stać.

Ah wait...
  

avatar użytkownika
,

Nie rozumiesz jak działa rynek - tej ceny nie ustalił żaden prezes przydużym biurku ale ten konsument, którego było stać. Tak to działa. Nie istnieje produkt dla każdego - choć ludziom przy biurkach takie brednie czasem przychodzą do głowy.  

brak ikonki
,

Wyjaśnię Ci to na prostym przykładzie.
Jest sobie Hania. Hania jest właścicielką firmy.
Hania dostała właśnie zlecenie na produkt i się zastanawia.
Więc.
Policzyła, że materiał będzie kosztował X złotych, doliczyła robociznę w kwocie Y, dodała podatki i składki.
Uzyskaną kwotę pomnożyła przez 3, bo nie interesuje jej robota na kogoś za pański uj.
I wyszła jej kwota Z.
Klient zaakceptował.

Hania siedziała przy biurku z kubkiem kawy. Klient siedział po drugiej stronie tego biurka, z kubkiem kawy.
  

avatar użytkownika
,

Gdyby klient zdecydował inaczej, biedna Hania mogłaby wypić nawet wiadro kawy - i nic by nie wskórała. Takie Hanie wypuszczają na rynek tony produktów które są poddawane weryfikacji klientów. Jedne są przez nich akceptowane - znajdują się chętni, inne nie. Tak to działa. Hania może tylko robić założenia, puszczać kostki w ruch i patrzeć co z tego wyjdzie - nie decyduje o niczym.  

brak ikonki
,

Niemniej, to właśnie Hania ustaliła cenę a nie klient.  

avatar użytkownika
,

I sprowadziła deszcz wychodząc na spacer z parasolką. Są tacy którzy widzą świat w ten sposób. Niektórzy producenci na tym korzystają.  

brak ikonki
,

Nikt Ci nie zabrania wierzyć w sprowadzanie deszczu.
  

avatar użytkownika
,

Podobnie jak nikt nie zmusza by wierzyć, że w warunkach wolnorynkowych ceny ustala się przy biurku. A jednak są tacy co wierzą w jedno i drugie. Co zrobić.  

brak ikonki
,

Można ustalać inaczej, podczas posiłku lub jazdy tramwajem.

Przy biurku jest jednak wygodniej, można otworzyć arkusz kalkulacyjny z kosztorysem, napić się kawy, przemyśleć to i tamto.
  

Najnowsze w tym dziale

Portal Ofeminin rozpoczyna nową akcję społeczną #SiostrySiostrom, która ma na celu wsparcie polskich pielęgniarek, położnych, ratowniczek medycznych i innych kobiet pracujących w służbie zdrowia. W ramach inicjatywy, w specjalnie stworzonej zakładce na portalu, są publikowane materiały m.in. o wyzwaniach, z jakimi mierzą się pielęgniarki podczas kryzysu związanego z...
Telewizja Polska S.A. i Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchamiają projekt „Szkoła z TVP”
Już od 30 marca od godziny 8.00 ruszają pierwsze lekcje z TVP. Materiały będą emitowane od poniedziałku do piątku na ogólnodostępnych antenach Telewizji Polskiej. Znajdą się także na VOD.TVP.PL. To efekt podpisanego wczoraj, 27 marca porozumienia dotyczącego realizacji audycji oświatowych dla uczniów szkół podstawowych, między TVP S.A. i Ministerstwem...
Serwis Medonet.pl otrzymał prestiżowy certyfikat HONcode. Jest on przyznawany przez organizację Health On the Net dla serwisów zdrowotnych na całym świecie, które przekazują sprawdzone i wiarygodne informacje.
Mariusz Szuster Dyrektorem Generalnym Grupy Radiowej
Mariusz Szuster awansował na nowo utworzone stanowisko Dyrektora Generalnego Grupy Radiowej.
Rusza oferta promocyjna subskrypcji internetowych Newsweek.pl i Forbes.pl w pakiecie z filmami z oferty serwisu vod.pl. Liczba dostępnych filmów uzależniona jest od wyboru wariantu oferty.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764