logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nadchodzą podwyżki cen adresów w domenie .com

  PR 25.02.2020, przeczytano 606 razy

Najpopularniejsza na świecie domena .com stanie się na całym świecie wyraźnie droższa. Cena za jej utrzymanie wzrośnie o 7 proc. w drugiej połowie 2020 roku i taka sama podwyżka czeka nas także przez 3 kolejne lata. Niestety na tym się nie skończy. Od 2026 ceny zaczną rosnąć dalej – informuje serwis hostingowy Domeny.pl. Wedle firmy, podwyżka wynika z porozumienia, które jest obecnie finalizowane przez Verisign, globalnego operator domeny .com, oraz ICANN, organizację nadzorującą globalny rynek domen.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nadchodza-podwyzki-cen-adresow-w-domenie-.com,385823,artykul.html

Ceny domen .com były zamrożone od 2012 roku na mocy postanowienia wydanego przez amerykańską Narodową Administrację Telekomunikacji i Informacji (US National Telecommunications and Information Administration). Decyzja ta została jednak zniesiona pod koniec 2018 roku w porozumieniu między rządem USA i Versign, na mocy którego przedłużono prawo firmy do administrowania domeną .com.

- W tej umowie Versign uzyskał też zgodę na podnoszenie cen za utrzymanie domeny .com o maksymalnie 7 proc. każdego roku przez cztery kolejne lata, a potem przychodzi dwuletni okres zamrożenia cen. Okres podwyżek rozpoczyna się w 2020 roku i potrwa do 2023 roku. Do 2025 ceny zostaną zamrożone, ale od 2027 przez cztery lata znowu będą rosły o 7 proc. każdego roku. I tak dalej. Wdrożenie tego mechanizmu wymagało zgody ICANN, co praktycznie już się stało – mówi Elżbieta Kornaś, Brand Manager serwisu Domeny.pl.

Jak wyjaśnia przedstawicielka Domeny.pl, ICANN już w czerwcu minionego roku wyraził zgodę na zniesienie ograniczenia cen dla domen najwyższego poziomu (gTLD), w tym m.in. .org czy .com, motywując to zaostrzającą się konkurencją dla tego typu domen ze strony tzw. domen z nietypowymi rozszerzeniami (new gTLD). Zgoda na podwyżki cen domeny .com jest zatem naturalną konsekwencją wcześniejszej decyzji.

- Smaczku temu nadaje jednak fakt, że za oficjalną zgodę ICANN na wdrożenie mechanizmu podwyżek wynegocjowanego między rządem USA i Verisign, organizacja otrzyma od operatora 20 milionów dolarów, płatne 4 miliony przez kolejne 5 lat. Ma to być formą wsparcia inicjatyw podejmowanych przez  ICANN. Dla Verisgn to kropla w morzu korzyści, jakie osiągnie dzięki uwolnieniu cen na domenę .com – mówi Elżbieta Kornaś.

Versign w minionym roku miał 1.232 miliardów dolarów przychodu, a w tym roku szacuje, że jego przychody wzrosną do poziomu 1.250-1.265 miliardów dolarów. Szacunki te nie uwzględniają wzrostu cen za utrzymanie domen .com.

Według danych Domeny.pl, obecnie w internecie jest zarejestrowanych ponad 146 milionów domen z rozszerzeniem .com, co czyni ją najpopularniejszą domeną najwyższego poziomu na świecie. Na kolejnych miejscach są: tk (30 mln), .cn (15,3 mln), .de (14,7 mln), .net (13,2 mln), .uk (10.9 mln) oraz org (10,1 mln).

Źródło: Domeny.pl

www.domeny.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Zaostrzająca się konkurencja ma być uzasadnieniem dla podwyżek cen.
Ot kapitalizm.

avatar użytkownika
,

Ceny na rynku domen nie podlegają zasadom wolnorynkowym, ale arbitralnym decyzjom, w których uczestniczą także władze amerykańskie. To jeden z elementów zmonopolizowanego ekosystemu internetowego, w którym amerykańskie podmioty i giganci technologiczni decydują o sytuacji gospodarczej, a nierzadko także społecznej i politycznej w innych krajach, nie mając do tego żadnego prawnego ani demokratycznego umocowania.  

,

Och tak, złe amerykańskie korporacje.
Nie od dziś przecież wiadomo, że jeśli się nie używa domeny com, to nie da się zarabiać pieniędzy.

Może po prostu ktoś chce, by domena com była dostępna dla prawdziwych przedsiębiorców, a nie dla każdego chłystka.
  

avatar użytkownika
,

"Ktoś chce" to nie jest wolny rynek.  

,

A musi być?
Ja na ten przykład od zawsze jestem zwolennikiem restrykcji w dostępie do różnych dóbr.
  

avatar użytkownika
,

To nie jest kapitalizm. Bez wolnego rynku nie ma kapitalizmu.  

,

Ale jak to? Selekcja klientów za pomocą ceny to nie kapitalizm?  

avatar użytkownika
,

Zależy kto jest selekcjonerem. Czyja ręka selekcjonuje.   

,

Nie. Nie zależy.
Nadal selekcja ceną jest elementem zwyczajnej gry rynkowej.
  

avatar użytkownika
,

W gospodarce centralnie sterowanej też istniała selekcja. Za komuny ktoś ustalił przy biurku, że na lewo od linii Wisły sprzedawana będzie Pepsi - a na prawo Coca-Cola. Ale z grą rynkową i kapitalizmem nic wspólnego to nie miało.  

,

Nie ma żadnej różnicy między
nie stać Cię
a
nie możesz kupić, bo sekretarz partii tak postanowił.

Chyba, że w Twojej głowie.
  

avatar użytkownika
,

To czy różnicę widać czy nie zależy od miarki. Być może według Twojej miarki różnicy nie ma - pytanie co takiego mierzysz? Natomiast według miarki mierzącej wolność rynkową różnica jest zasadnicza.  

,

Ale, że niby co?
Pozwiesz Bentleya za to, że jest za drogi dla Ciebie czy jak?
  

avatar użytkownika
,

Cena Bentleya nie wynika z tego że ktoś ustali ją przy biurku, ale z tego że na rynku znaleźli się chętni aby ją zapłacić bez przymuszania ich przez jakichś decydentów. W tym tkwi różnica.  

,

Cenę Bentleya ktoś ustalił przy biurku. A potem się okazało, że są chętni, więc, jak sądzę, ten przy biurku, zdecydował o kolejnych podwyżkach. I okazało się, że nadal są chętni, więc, ten od biurka zdecydował o wprowadzeniu limitu produkcji i kolejnym podniesieniu ceny.  

avatar użytkownika
,

Bez żartów - być może decyzję o wystawieniu Bantleya za konkretną kwotę podjęto na sedesie albo w samolocie - ale ostatecznie to klientela zdecydowała że cena taka obowiązuje. To jest kapitalizm. W wypadku domen decyzję podejmują jacyś kolesie kolesi mających władzę o charakterze monopolu. Monopol to nie kapitalizm - choć w kapitalizmie może się zrodzić.  

,

O cenie zawsze decyduje producent.
Klientela może ją co najwyżej zaakceptować lub odrzucić.
  

avatar użytkownika
,

Decydując w końcowym rozrachunku o cenie. W kapitalizmie.   

,

Nie.
Jest sporo przykładów firm, które mają zdanie konsumenta w dupie, i... mają całkiem niezłą pozycję rynkową.
  

avatar użytkownika
,

Mimo wszystko te firmy zawdzięczają tę pozycję właśnie decyzjom konsumentów, a nie decydentów przy biurku. Nieważne co sądzą o konsumentach albo czy chcą odpowiadać na ich potrzeby. Widać odpowiadają niezależnie od swych chęci.  

,

Nie.
Kondycję i pozycję zawdzięczają panu przy biurku, który podjął taką a nie inną decyzję.
  

avatar użytkownika
,

Jak widać są tacy co w to wierzą. To zazwyczaj ci, którzy siedzą z daleka od biurka i tylko wyobrażają sobie jak to jest się za nim rozpierać.  

,

Tak. Na pewno jest tak jak piszesz. Konsument widzi cenę w sklepie i myśli sobie, że to przecież ON sprawił, że jest taka wysoka, że aż go nie stać.
Macha różdżką i już cena jest niższa i go stać.

Ah wait...
  

avatar użytkownika
,

Nie rozumiesz jak działa rynek - tej ceny nie ustalił żaden prezes przydużym biurku ale ten konsument, którego było stać. Tak to działa. Nie istnieje produkt dla każdego - choć ludziom przy biurkach takie brednie czasem przychodzą do głowy.  

,

Wyjaśnię Ci to na prostym przykładzie.
Jest sobie Hania. Hania jest właścicielką firmy.
Hania dostała właśnie zlecenie na produkt i się zastanawia.
Więc.
Policzyła, że materiał będzie kosztował X złotych, doliczyła robociznę w kwocie Y, dodała podatki i składki.
Uzyskaną kwotę pomnożyła przez 3, bo nie interesuje jej robota na kogoś za pański uj.
I wyszła jej kwota Z.
Klient zaakceptował.

Hania siedziała przy biurku z kubkiem kawy. Klient siedział po drugiej stronie tego biurka, z kubkiem kawy.
  

avatar użytkownika
,

Gdyby klient zdecydował inaczej, biedna Hania mogłaby wypić nawet wiadro kawy - i nic by nie wskórała. Takie Hanie wypuszczają na rynek tony produktów które są poddawane weryfikacji klientów. Jedne są przez nich akceptowane - znajdują się chętni, inne nie. Tak to działa. Hania może tylko robić założenia, puszczać kostki w ruch i patrzeć co z tego wyjdzie - nie decyduje o niczym.  

,

Niemniej, to właśnie Hania ustaliła cenę a nie klient.  

avatar użytkownika
,

I sprowadziła deszcz wychodząc na spacer z parasolką. Są tacy którzy widzą świat w ten sposób. Niektórzy producenci na tym korzystają.  

,

Nikt Ci nie zabrania wierzyć w sprowadzanie deszczu.
  

avatar użytkownika
,

Podobnie jak nikt nie zmusza by wierzyć, że w warunkach wolnorynkowych ceny ustala się przy biurku. A jednak są tacy co wierzą w jedno i drugie. Co zrobić.  

,

Można ustalać inaczej, podczas posiłku lub jazdy tramwajem.

Przy biurku jest jednak wygodniej, można otworzyć arkusz kalkulacyjny z kosztorysem, napić się kawy, przemyśleć to i tamto.
  

avatar użytkownika
,

Wiesz jak jest, bo jesteś z tych co jeżdżą i ustalają, czy widziałeś po prostu w tramwaju?  

,

Ja ustalam na swoje.
Ty jak sądzę pozwalasz wyceniać klientowi.
  

avatar użytkownika
,

Każdy pozwala tylko nie każdy umie się do tego przyznać. To jednak problem dotyczący psychologii, a nie ustroju gospodarczego.  

,

Aaaaa, to zmienia postać rzeczy.
Jutro więc idę do elektromarketu ustalić za ile i na kiedy dostarczą mi nową lodówkę i pralkę.
Jak będą pytali dlaczego ustalam cenę, powiem, że tak każe psychologia.
  

avatar użytkownika
,

Nie nie - producent ustali cenę przy biurku, a Tu musisz ją zaakceptować. Jeśli powie że za lodówkę musisz zapłacić 104 tysiące złotych, to będziesz musiał to zapłacić, prawda? Na tym polega kapitalizm - Jak bandyta porywa samolot, to możemy go żądać z powrotem właśnie na zasadzie tej tradycji. To stara tradycja, jeszcze od początków lotnictwa, ekstradycja!.  

,

No to zdecyduj się. Czy producent przy biurku, czy ja, czy psychologia, bo w domu armagedon jak w trójce a rodzina czeka na nowy sprzęt.  

avatar użytkownika
,

Tylko producent - teraz producent zarządzi żeby wirus na chwilę zniknął, tak żebyś mógł komfortowo stawić się w sklepie i zapłacić mu tyle ile sobie wymyślił - i on zniknie ten wirus. A Ty grzecznie zapłacisz. To jest właśnie kapitalizm i wolny rynek.  

,

Ale wcześniej pisałeś, że konsument.

Więc umówmy się, że zwrócisz mi różnicę między tym czego oczekuje producent/sklep a tym co ja uważam za stosowne zapłacić.
  

avatar użytkownika
,

A jak producent się nie zgodzi? Przy biurku zadecyduje co jest pączkiem i podejmie decyzję że nie ma żadnych zwrotów?  

,

Pisałeś, że nie ma nic do gadania...  

avatar użytkownika
,

Ty twierdzisz że jest odwrotnie - jesteś przekonujący. To producent i krytyk kulinarny decyduje co jest pączkiem. Nie ma od tego odwołania - na tym polega wolny rynek. Że wolno tak zdecydować.  

,

ja się poddaję Twojemu pomysłowi, że mam prawo narzucić swoją cenę.
Wskaż mi sprzedawców, którzy uznają Twój model wyceny, biorę 10 złotych i idę na zakupy.
  

avatar użytkownika
,

Każdy sprzedawca uzna go jeśli takich jak Ty będzie wystarczająco wielu. Ci, którzy nie uznają, znikną z rynku, dlatego określenie 'każdy' jest tu jak najbardziej uzasadnione.  

,

No to jak w końcu. Tak to teraz działa czy będzie działało "jak ktoś uzna"?  

avatar użytkownika
,

Tak to działa tam, gdzie dopuszcza się mechanizmy wolnorynkowe. W takich warunkach decyzje zakupowe klientów mają wpływ na losy i ceny produktów. Tam, gdzie klienci nie mają nic do powiedzenia - jak w wypadku zmonopolizowanych usług związanych z infrastrukturą internetową - tam nie działa wolny rynek, a najczęściej nie działa także prawo.  

,

Mnie nazwa nie interesuje.
Mnie interesuje konkretna podstawa, dająca mi prawo narzucić sprzedawcy cenę za sprzęt, który chcę kupić do kuchni.

Pisałeś, że mogę, więc czekam na konkret.
  

avatar użytkownika
,

Tam gdzie obowiązuje wolny rynek nie musisz mieć podstawy prawnej by odmówić zakupu i wybrać lepszą, konkurencyjną ofertę. Na wolnym rynko takie decyzje są narzędziem nacisku na dostawcę. Jeżeli nie działają - jak w wypadku wielu usług internetowych i handlu domenami, zmonopolizowanego przez zakolegowanych z władzą technologicznych potentatów, tam nie ma mowy o kapitalizmie i wolnym rynku, mamy natomiast do czynienia ze zwyrodniałą formą socjalizmu.   

,

"tej ceny nie ustalił żaden prezes przydużym biurku ale ten konsument, którego było stać. Tak to działa"

Coś Ci nie wychodzi wskazanie, w jaki sposób mam narzucić sprzedawcy cenę za produkt, a czas leci.
  

avatar użytkownika
,

Zostało to już wielokrotnie powiedziane, ale zamiast czytać, zabawiasz się zegarkiem. Aby odmówić zaproponowanych przez sprzedawcę warunków, nie korzystasz z jego oferty. Tak po prostu. Na wolnym rynku to działa. Jeżeli nie możesz tak zrobić, jeśli nie możesz odmówić sprzedawcy, jest to oczywisty sygnał że znalazłeś się w sytuacji gdy wolny rynek i kapitalizm są fikcją. Z tym mamy właśnie do czynienia w wypadku sprzedaży domen.  

Najnowsze w tym dziale

Wyniki badania Gemius/PBI za czerwiec 2020
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Media społecznościowe: I’m Keen
Google wydaje się nie przestawać w próbach stworzenia platformy społecznościowej, którą pokochają miliony. Ta najnowsza – o nazwie KEEN – mi osobiście wydaje się najciekawszą z propozycji giganta.  
Rekordowe zainteresowanie Radiem Nowy Świat w Open FM
Poranny program Wojciecha Manna w Radiu Nowy Świat na platformie Open FM i w usłudze WP Pilot trafił łącznie do prawie 100 tysięcy słuchaczy. Według wstępnych szacunków to najlepszy wynik pojedynczej stacji w historii Open FM. W szczytowym momencie ponad 40% wszystkich korzystających w piątkowy poranek z tej usługi miało włączone Radio Nowy Świat.
12 lipca od godz. 7:00 w serwie Wyborcza.pl rozpocznie się całodobowy dyżur wyborczy, gdzie godzina po godzinie zespół „Gazety Wyborczej” będzie zdawać relację z najważniejszych wydarzeń drugiej tury wyborów prezydenckich. Redakcja przez cały dzień będzie przekazywać informacje o sondażowych, cząstkowych i ostatecznych wynikach wyborów,...
Autorem komentarza jest Maciej Kaczorek, Senior Sales Manager w Infobip
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764