logo
WIEDZA

Nadchodzi era konsumentów „mobile only”

Mateusz Zawiślak  PR 26.07.2017, przeczytano 440 razy
ilustracjastrzałka

Badania Mobile Institute „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” pokazały, że użytkownicy BLIKA tworzą profil konsumentów-innowatorów. Innowatorzy charakteryzują się otwartością na nowinki technologiczne, ale też większymi oczekiwaniami wobec procesu zakupów. Z badań Mobile Institute wynika, że użytkownicy BLIKA wyróżniają się na tle innych konsumentów nie tylko podejściem do zakupów, ale również do bankowości i zarządzania swoimi finansami. Czy na dobre rozpoczęła się era klientów „mobile only”?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nadchodzi-era-konsumentow-_mobile-only_,33239,artykul.html

Ponad połowa przebadanych przez Mobile Institute konsumentów (54 proc.) w ogóle nie planuje miesięcznych budżetów wydatków. Tylko 18 proc. trzyma się wyznaczonego budżetu, zaś pozostałym zdarza się go przekraczać. Z kolei wśród BLIKOWICZÓW ten odsetek jest znacząco niższy – tylko 11 proc. nie planuje wydatków. Aż 55 proc. użytkowników BLIKA zadeklarowało, że nie tylko prowadzi budżet bieżących wydatków, ale też sumienne go przestrzega. 

Wszyscy BLIKOWICZE korzystają z aplikacji mobilnych banków. To oczywiste, bo BLIK jest zatopiony w aplikacjach banków. Jednak wśród generalnej populacji konsumentów bankowość mobilna nie jest jeszcze standardem – korzysta z niej tylko 17 proc. Jeszcze mniej popularne są oferty promocyjne oferowane przez banki klientom mobilnym. Tylko 9 proc. konsumentów i aż 53 proc. użytkowników BLIKA je wykorzystuje.

BLIKOWICZE to wyjątkowo mobilni konsumenci, którzy optymalizują proces zakupów i szukają okazji. Aż 89 proc. korzysta z aplikacji z promocjami na smartfona, 96 proc. chciałoby mieć aplikację, która pokazywała by promocje w pobliżu, a 86 proc. taką z funkcją social login. Ponad połowa przebadanych BLIKOWCZÓW (53 proc.) ceni sobie oferty promocyjne, które oferują im banki w swoich aplikacjach, a 23 proc. zamierza zacząć z nich korzystać.

Zamiłowanie do technologii mobilnych wyraźnie odróżnia BLIKOWCZÓW od pozostałych kupujących. Miażdżąca większość konsumentów (85 proc.) nie ma na telefonie żadnej aplikacji z promocjami i ignoruje promocyjne oferty w aplikacjach banków (55 proc.). Aż 67 proc. kupujących nie chce aplikacji lokalizującej okazje (67 proc.) i nie potrzebuje logowania przez portale społecznościowe.

– Użytkownicy BLIKA to osoby, które nie boją się nowoczesnych technologii i dzięki temu zyskują czas i pieniądze. Dzięki aplikacjom na smartfona korzystają z atrakcyjnych ofert, szybko i wygodnie przeglądają i płacą za towary – mówi Anna Nowacka, dyrektor marketingu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. – Już 1,5 mln Polaków kontaktuje się ze swoim bankiem wyłącznie przez smartfona, a BLIKOWICZÓW jest ponad 4 miliony. Usługodawcy i sprzedawcy powinni pamiętać, że takich innowatorów będzie coraz więcej. Rozwiązania, które spełniają wymagania klientów „mobile only” budują przewagę konkurencyjną – dodaje.

Raport „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” powstał na podstawie badania, które przeprowadził Mobile Institute na zlecenie AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności. Badanie zostało przeprowadzone 23-29 maja 2017 roku. Dane zostały zebrane za pomocą elektronicznych, responsywnych ankiet emitowanych w internecie (CAWI). W badaniu wzięło udział ponad 2800 osób powyżej 15 roku życia.

Źródło: BLIK

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Mobile i programmatic – duet doskonały?
Rynek mobile programmatic rośnie w bardzo szybkim tempie i zyskuje coraz większą popularność. Trzeba jednak wiedzieć, jak skutecznie przeprowadzać kampanie z zastosowaniem zaawansowanej technologii oraz danych, tak aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Jak tworzyć efektywne kampanie przy pomocy modelu programmatic reklamy mobilnej? O tym w artykule Mariusza...
Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne?
W marcu, Google poinformował na swoim oficjalnym blogu  o stopniowym migrowaniu witryn do indeksu mobilnego. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania organicznego zostaną z czasem ujednolicone na wszystkich urządzeniach w oparciu o Mobile-First Index. Jak poprawnie zoptymalizować stronę pod różne urządzenia i czym jest Mobile-First Index? Na te pytania odpowiada Joanna...
Zalety wykorzystania chatbota do organizacji konkursów na Facebooku
Chociaż efektywne prowadzenie profilu marki w mediach społecznościowych staje się coraz większym wyzwaniem, konkurs na Facebooku to wciąż jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie społeczności. Duży zasięg wiąże się jednak z mnóstwem pracy, z której części wyręczyć nas może chatbot konkursowy.
Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co...
Rola dotyku w projektowaniu architektury sklepów i punktów sprzedaży
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
 
niedziela 22.07.2018, 104 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone