logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nadciąga projektowy Sztorm w Gdyni

   01.06.2017, przeczytano 747 razy
ilustracjastrzałka

30 czerwca już po raz dziesiąty startuje najważniejsze letnie miejsce spotkań branży projektowej - Gdynia Design Days. Jubileuszowa edycja, odbywająca się pod hasłem #sztorm, poświęcona zostanie kreatywnemu niepokojowi, generującemu potrzebę zmian oraz sile sprawczej, po której nic nie zostaje takie samo. W programie ponad 20 inspirujących wystaw, kilkadziesiąt warsztatów i wykładów, spotkania z twórcami i ekspertami, blokitematyczne oraz projekcje filmowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nadciaga-projektowy-sztorm-w-gdyni,32698,artykul.html

Projektowanie na fali

Sercem festiwalowych wydarzeń po raz kolejny stanie się Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia, gdzie obejrzeć będzie można zdecydowaną większość wystaw. Tegoroczna wystawa główna „Miasto na fali” poświęcona zostanie innowacyjnym rozwiązaniom, jakie mogą zostać wdrożone w miastach w niedalekiej przyszłości. Jak mówi kuratorka – Izabela Bołoz: „Nasze miasta przechodzą współcześnie głębokie przemiany. Poszerzają się ich granice, zwiększa się liczba mieszkańców, a problemy wymagające rozwiązania stają się coraz bardziej złożone. Zagęszczenie ruchu ulicznego, zanieczyszczenie powietrza, dbanie o zieleń miejską, budowanie pozytywnych stosunków społecznych czy rozwój biedniejszych dzielnic to tylko niektóre z zagadnień, z którymi muszą sobie obecnie radzić władze miast i ich mieszkańcy”. Wystawa główna jest próbą odpowiedzi na te wyzwania.

Twórcy ekspozycji „Let’s talk about garbage”, zaprezentowanej po raz pierwszy podczas weneckiego Biennale Architektury, także dotkną jednego z palących wyzwań, jakie przed nami stoją: problematyki nadprodukcji i marnotrawstwa w codziennym życiu. Zjawiska nierozerwalnie towarzyszącemu współczesnemu  stylowi życia, tak bardzo nastawionemu na konsumpcję. Na gości czekać będzie również m.in. ekspozycja poświęcona 100-leciu niderlandzkiego ruchu De Stijl, wystawa jedzenia przyszłości „infuture food lab”, stworzona przez Natalię Hatalską i gdańską ASP czy przekrój najlepszych przykładów produktów zaprojektowanych w myśl zasad gospodarki okrężnej – „rECOnsider design”. W Muzeum Miasta Gdyni kontynuowany będzie cykl „Polskie Projekty Polscy Projektanci”, w tym roku poświęcony twórczości jednego z naszych najbardziej znanych i rozpoznawanych na świecie projektantów, Oskara Zięty. Będzie to także okazja do zbadania, jak bliskość Morza Bałtyckiego wpływa na myśl projektową twórców z całego regionu, na wystawie „Roundabout Baltic”.

W tym roku praktyczny wymiar festiwalu, czyli wykłady i warsztaty dla profesjonalistów, podzielone zostały na specjalne bloki tematyczne dedykowane grafice, wzornictwu, miastu + architekturze, eco i wnętrzom. Poprowadzą je uznani eksperci ze świata sztuki, nauki, marketingu, biznesu i mediów.  Wśród nich m.in.: Paweł Podwojewski (Pracownia MOTIV), Magda Pilaczyńska, Michał Bachowski (magazyn F5), Agata Frankiewicz (Dekoeko.com), Marek Adamczewski (maradDesign)  oraz Jakub Koźniewski (panGenerator).


Sprzedaj design

Przed młodymi projektantami staje dziś wiele wyzwań rynkowych, z którymi łatwiej poradzić sobie, gdy działa się wspólnie, łącząc know-how, emocje, idee i doświadczenie. O tym, jak dobrze zaprojektować swój biznes i odnieść sprzedażowy sukces opowiedzą eksperci podczas drugiej edycji cyklu „Stwórz i Sprzedaj”. Ten praktyczny instruktaż dedykowany jest młodym przedsiębiorcom z sektorów kreatywnych, którzy dopiero wypływają na szerokie wody biznesu. Swoim doświadczeniem podzielą się m.in. Mateusz Kusznierewicz, Mona Kinal czy Joanna Staniszewska.

Organizatorzy szykują również drugą odsłonę spotkań i warsztatów „Design językiem Biznesu, którego tematem będzie współpraca przedsiębiorców z projektantami. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jak sprzedawać produkty  i usługi z projektowym DNA w strategii firmy. Prelegenci to polscy i międzynarodowi eksperci, którzy sprawnie łączą design i biznes z sukcesem rynkowym. Spotkać się będzie można m.in. z Zuzanną Skalską (360°inspiration), Marią Potoroczyn (Fahrenheit 212), Michałem Mazurem (Trendnomad), Johanem Adda (były UX Architect w firmie Apple) czy Joanną Pawlak-Kuligą (IKEA). Nad całością czuwać będą Henryk Stawicki i Justyna Turek z Change Pilots.

Swój ciąg dalszy ma także MANUBA, czyli artykuły wyposażenia wnętrz stworzone przez polskich projektantów we współpracy z tradycyjnymi rzemieślnikami. Autorska, festiwalowa kolekcja, która swoją premierę miała w ubiegłym roku, wzbogaci się o nowe przedmioty, inspirowane pejzażem posztormowej plaży. Poszczególne artykuły będzie można kupić w trakcie Gdynia Design Days.


Wzorowi mlodzi

Gdynia Design Days to wydarzenie, którego organizatorzy przykładają dużą wagę do podkreślania roli młodych projektantów w branży. Po raz szósty w Gdyni zaprezentowane i nagrodzone zostaną prace najzdolniejszych twórców, którzy wzięli udział w konkursie „Młodzi na start”, organizowanym przez redakcję magazynu ELLE Decoration. W tym roku młodzi adepci wzornictwa musieli zmierzyć się w trudnym tematem „małe wnętrze, wielki design”. Organizatorzy pokażą także najlepsze dyplomy gdańskiej ASP z dziedziny wzornictwa i architektury wnętrz oraz poznańskiej School of Form.

Cały program dostępny jest na stronie www.gdyniadesigndays.eu.

Na warsztaty wymagana jest rejestracja.

  • Kiedy: 30 czerwca – 9 lipca 2017
  • Gdzie: Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia

Źródło: Centrum Designu Gdynia

www.ppnt.gdynia.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764