logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nadruki na bawełnie technologią Chromablast-R

  PR 29.02.2012, przeczytano 10287 razy
ilustracja

W dobie cyfryzacji rynek technologii nadruków na odzieży ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dostępnych jest coraz więcej produktów o coraz lepszych parametrach i możliwościach. Warto śledzić te nowości aby móc urozmaicać własną ofertę i czerpać korzyści z rozwoju technologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nadruki-na-bawelnie-technologia-chromablast-r,14799,artykul.html

Pod koniec roku 2011, na polskim rynku pojawiła się nowa technologia do wykonywania nadruków na bawełnie. Technologia o nazwie Chromablast-R została stworzona przez znanego producenta tuszy sublimacyjnych - Sawgrass Technologies.

Chromablast-R: Co to takiego?

Technologia ta umożliwia wykonanie nadruku bezpośrednio na bawełnie, co stanowi unikalną przewagę nad metodą sublimacji. Natomiast sekret samej technologii tkwi w opatentowanej formule chemicznej reakcji pomiędzy tuszem a materiałem bawełnianym, która następuje w momencie wgrzewania (przy pomocy prasy termo transferowej). Wtedy to tusz Chromablast-R, przeniesiony przy użyciu specjalnego papieru Chromablast, łączy się z włóknami bawełny tworząc bardzo trwały, miękki i kolorowy nadruk.

Niskonakładowe nadruki na białym podłożu

Technologia Chromablast-R ze względu na swoją uniwersalność i łatwość obsługi może być wykorzystywana wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba wykonania pełno kolorowych nadruków na białych wyrobach bawełnianych w niskich nakładach. Wysoka trwałość nadruku, żywe kolory, łatwość aplikacji na bawełnę oraz niskie koszty eksploatacyjne sprawiają, iż technologia ta jest doskonałym rozwiązaniem dla małych i średnich firm znakujących tekstylia, agencji reklamowych oferujących nadruki na koszulkach, zakładów fotograficznych jako uzupełnienie oferty gadżetów z nadrukiem czy też dla małych zakładów poligraficznych. Ponadto, ze względu na niskie koszty uruchomienia, Chromablast-R jest również ciekawym rozwiązaniem dla każdego, kto chciałby tworzyć własne, unikalne wzory i nanosić je na bawełniane produkty (projektanci, graficy, artyści, przedstawiciele różnych subkultur młodzieżowych). Technologia Chromablast-R może być z powodzeniem stosowana do ozdabiania nadrukami produktów takich jak koszulki, koszule, ręczniki golfowe, torby na zakupy, poszewki na pościel, fartuchy, czapki, bielizna czy też np. do tworzenia nadruków replik obrazów.

A jak to działa w praktyce?

Do zastosowania technologii Chromablast-R wymagane jest posiadanie drukarki Ricoh (na tą chwilę modele GX e3300N lub GX e7700N), zestawu tuszy Chromablast-R (dostępne 4 kolory CMYK), papieru Chromablast oraz prasy termotransferowej.

Po instalacji tuszy Chromablast-R w drukarce, instalujemy sterownik odpowiedzialny za zarządzanie wydrukiem i kolorystyką. Następnie przechodzimy do tworzenia nadruku, w trzech bardzo prostych krokach: tworzymy grafikę (1), drukujemy (2), wgrzewamy (3).

Przyjrzyjmy się bliżej tym trzem krokom:

Tworzymy grafikę: technologia Chromablast-R obsługuje wszystkie pliki graficzne i w zasadzie można wykonać wydruk z każdego programu graficznego. Co więcej, po zakupie otrzymujemy instrukcje stosowania tej technologii w najbardziej popularnych programach graficznych jak Photoshop, Illustrator, CorelDraw. Poza znajomością obsługi programu graficznego, technologia Chromablast-R nie wymaga od użytkownika posiadania jakiejkolwiek specjalistycznej wiedzy na temat kolorów, separacji czy rozdzielczości.

Drukujemy: przygotowaną drukarkę wysyłamy do drukowania poprzez wcześniej zainstalowany sterownik. Proces ten nie różni się niczym od korzystania ze standardowej drukarki biurowej. Po wydrukowaniu, można, choć nie jest to konieczność, przyciąć papier do obszaru grafiki.

Wgrzewamy: użycie prasy termo transferowej to ostatni krok tworzenia nadruku. Kartkę papieru Chromablast z nadrukowaną grafiką przykładamy do dowolnego produktu z bawełny lub pokrytego bawełną. Sam materiał z bawełny warto zabezpieczyć papierem przekładkowym lub teflonową wkładką. Ustawiamy temperaturę i nacisk zgodnie z instrukcją: powinno się stosować temperaturę pomiędzy 180-204 stopni i czas wgrzewania 25-40 sekund. Kalibracja prasy ma tutaj duże znaczenie dla wyboru optymalnej kombinacji czasu i temperatury dla danego materiału. Po zakończeniu wgrzewania, natychmiast ściągamy papier z powierzchni materiału (hot peel). Dla lepszego efektu można materiał jeszcze rozciągnąć na boki. Dzięki temu nadruk staje się bardziej miękki.

To wszystko. Nadruk jest gotowy i nie wymaga ani utrwalania, ani suszenia.

A co potem?

Wykonanie nadruku to jedna sprawa. Kolejna to jego trwałość po praniu. Nadruki zaleca się prać w 30 stopniach, a efekt będzie bardzo dobry, nawet po wielu praniach. Zastosowanie wyższych temperatur może spowodować nieznaczną utratę intensywności kolorów, natomiast bez względu na temperaturę, nadruk wykonany technologią Chromablast-R nie kruszy się, nie odpada, nie pęka, nie łamie się.

Firma Inadion posiada oficjalną umowę z Sawgrass Technologies na dystrybucję Chromablast-R

Źródło: Inadion

www.chromablast.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

We wszystkich przykładowych prezentacjach jest nadruk na białym podkładzie, a jak się to ma do podkładu o innym kolorze, np. czarny czy granat?

,

Technologia Chromablast-R jest dedykowana białym tkaninom bawełnianym. Na czarne czy bardzo ciemne materiały sam transfer się wykona, ale efekt na pewno nie będzie satysfakcjonujący.

,

Update. Nowy papier transferowy umożliwia wykonanie pełno kolorowego nadruku nawet na czarnej koszulce bawełnianej. Szczegóły na www.chromablast.pl  

Najnowsze w tym dziale

Siedziba Page Group w Warszawie projektu Bit Creative
W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, gdzie z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się polska siedziba Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie imponująca lokalizacja przesądza o prestiżu firmy, lecz wystrój wnętrz biura, w którego centrum stoi człowiek. To on, zgodnie z brandingiem marki i jej...
Jak legalnie współpracować i rozliczać się z influencerami?
Coraz więcej firm, niezależnie od ich wielkości, decyduje się na współpracę z influencerami, nie tylko w celu budowania świadomości marki, ale również wpływania na decyzje zakupowe swoich klientów. Aby taka współpraca przebiegała zgodnie z prawem i przynosiła obopólne korzyści, konieczne jest zawarcie odpowiednich umów, które jasno precyzują obowiązki obu stron, sposób...
Design Anatomy z projektem biura na szczycie Olivii
Minimalizm zapewniający komfort i otwartość na zachwycający widok za oknami najwyższego piętra Olivii Star. Tak w skrócie można opisać realizację gdańskiego biura firmy Deribit spod kreski Design Anatomy.
Sport od zawsze budzi silne emocje. Kibice identyfikują się ze swoimi ulubionymi sportowcami i firmami, które z nimi współpracują. To emocjonalne zaangażowanie przekłada się na lojalność wobec marki i większą skłonność do zakupu jej produktów. Teraz kiedy opadły już emocje po tegorocznej olimpiadzie, możemy zastanowić się nad jej marketingowym...
Złe czy niewłaściwe opinie są zmorą wielu e-sklepów i podmiotów sprzedających w sieci. Pozostawione same sobie, prowadzą do problemów. Jednak blisko 2 miliony z nich, trafia do unikatowego rozwiązania oferowanego w polskiej sieci – zautomatyzowanej mediacji, wspieranej przez AI. Narzędzie oferowane przez TrustMate jest na tyle wyjątkowe, ze nie tylko polska konkurencja go nie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764