logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagroda Nobla dla Olgi Tokarczuk. Reakcja czytelników w Internecie

  PR 17.10.2019, przeczytano 245 razy
ilustracjastrzałka

W czwartek, 10 października całą Polskę obiegła wiadomość o przyznaniu Oldze Tokarczuk Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, wzmianki o autorce „Ksiąg Jakubowych” w ciągu doby od chwili ogłoszenia laureatów pojawiły się w polskim Internecie ponad 35,8 tys. razy. To wyjątkowy wynik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagroda-nobla-dla-olgi-tokarczuk.-reakcja-czytelnikow-w-internecie,384384,artykul.html

Instytut Monitorowania Mediów zbadał, jak polscy czytelnicy zareagowali na wiadomość o tym, że Olga Tokarczuk została laureatką Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. W ciągu 24 godzin od ogłoszenia laureatów tego konkursu w monitoringu portali internetowych i mediów społecznościowych pojawiło się łącznie ponad 35,8 tys. wzmianek dotyczących tego zagadnienia.

Łączny ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez wszystkie wpisy i artykuły wyniósł aż 11,9 mln zł. Bardzo wysoki – szczególnie biorąc pod uwagę krótki przedział czasowy pojawiania się kolejnych wpisów – był zasięg wszystkich postów oraz publikacji. Zmonitorowane przez IMM dotarcie wynoszące 94,1 mln pozwala szacować, że ze wzmiankami o nagrodzie dla Tokarczuk każdy Polak zetknął się przynajmniej 2,5 raza.

Zdecydowanie najwięcej publikacji (93,3 proc.) pojawiło się w mediach społecznościowych. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera, z którego pochodzi ponad 24,1 tys. postów. Najczęściej udostępniany był tweet z oficjalnego konta @NobelPrize. Natomiast najwięcej interakcji wywołał post na Facebooku opublikowany przez Macieja Stuhra: 18 tys. polubień, 1,5 tys. udostępnień, blisko 600 komentarzy. Łącznie na Facebooku pojawiło się 8,4 tys. wzmianek w postaci postów i komentarzy.

W monitorowanych przekazach medialnych główną i najczęściej pojawiającą się informacją jest sam fakt, otrzymania przez Olgę Tokarczuk Literackiego Nobla. Dołączenie Olgi Tokarczuk do grona noblistów jest niezwykle ważnym wydarzeniem dla polskiej kultury, dlatego też dziennikarze, blogerzy oraz czytelnicy zwracali uwagę na takie aspekty, jak reakcja ministra kultury Piotra Glińskiego na wiadomość o nagrodzie, a także deklaracja szefa resortu finansów Jerzego Kwiecińskiego o zaniechaniu podatku PIT od przychodów związanych z wyróżnieniem, jakim jest Nagroda Nobla.

Jedna z najbardziej uznanych polskich pisarek współczesnych

Laureatka Literackiego Nobla debiutowała w 1993 toku, wydając książkę "Podróż ludzi Księgi", jednak prawdziwą popularność zdobyła dzięki swojej trzeciej powieści zatytułowanej "Prawiek i inne czasy" z 1996 roku. Za tę książkę Olga Tokarczuk otrzymała pierwszą z pięciu nagród Nike Czytelników, Paszport "Polityki" oraz nagrodę Fundacji im. Kościelskich. Kolejne uznane pozycje w dorobku Tokarczuk to m.in. „Dom dzienny, dom nocny”, „Prowadź swój pług przez kości umarłych”, „Bieguni” czy „Księgi Jakubowe”. Jej prace zostały ciepło przyjęte również przez zagranicznych czytelników, czego wyrazem jest przyznanie Międzynarodowej Nagrody Bookera w 2018 roku za powieść „Bieguni”.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ströer uruchamia sieć ekranów Digital Metroboard w Warszawskim Metrze
Ströer uruchamia Digital Metroboard - nową sieć cyfrowych nośników reklamowych w przestrzeni Warszawskiego Metra. Zainstalowane na peronach stacji II linii wielkoformatowe ekrany będą emitowały reklamy od stycznia.
Wirtualna Polska po trzech kwartałach 2019 roku - rosnące przychody i rekordowa EBITDA
Przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., po trzech kwartałach 2019 roku, wzrosły niemal o jedną trzecią i wyniosły 519 mln złotych. EBITDA w segmencie online za ostatnie dwanaście miesięcy przekroczyła 200 mln złotych, co jest najwyższym wynikiem w historii spółki. Wirtualna Polska coraz więcej inwestuje w obszar motoryzacji. Przejęła spółkę...
Według danych Box Office od stycznia do końca września br. frekwencja kinowa w Polsce wyniosła dokładnie 43 211 401. To prawie 2,5 miliona więcej sprzedanych biletów niż w analogicznym okresie 2018 roku. Na ten dobry wynik zapracowały zarówno rodzime produkcje, na które wybrało się ponad 11,6 miliona widzów, jak i kontynuacje zagranicznych...
Nowa odsłona serwisu Pudelek
Pudelek.pl, najbardziej rozpoznawalny serwis show-biznesowy w Polsce, wystartował w nowej odsłonie. Zyskał nowoczesny silnik technologiczny, większe zdjęcia w wersji mobile, ma też ulepszoną siatkę reklamową. Zmianom towarzyszy przebudowanie strategii programowej.
Aplikacje mobilne towarzyszą nam już na każdym kroku. PAYBACK postanowił sprawdzić, do jakich celów najczęściej ich używamy. Dlaczego je instalujemy? I jak wypadają na tym tle aplikacje mobilne programów lojalnościowych? Prezentujemy wyniki najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, które firma przeprowadziła przy okazji świętowania 10-lecia działalności na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764