logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagroda Nobla dla Olgi Tokarczuk. Reakcja czytelników w Internecie

  PR 17.10.2019, przeczytano 283 razy
ilustracjastrzałka

W czwartek, 10 października całą Polskę obiegła wiadomość o przyznaniu Oldze Tokarczuk Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, wzmianki o autorce „Ksiąg Jakubowych” w ciągu doby od chwili ogłoszenia laureatów pojawiły się w polskim Internecie ponad 35,8 tys. razy. To wyjątkowy wynik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagroda-nobla-dla-olgi-tokarczuk.-reakcja-czytelnikow-w-internecie,384384,artykul.html

Instytut Monitorowania Mediów zbadał, jak polscy czytelnicy zareagowali na wiadomość o tym, że Olga Tokarczuk została laureatką Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. W ciągu 24 godzin od ogłoszenia laureatów tego konkursu w monitoringu portali internetowych i mediów społecznościowych pojawiło się łącznie ponad 35,8 tys. wzmianek dotyczących tego zagadnienia.

Łączny ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez wszystkie wpisy i artykuły wyniósł aż 11,9 mln zł. Bardzo wysoki – szczególnie biorąc pod uwagę krótki przedział czasowy pojawiania się kolejnych wpisów – był zasięg wszystkich postów oraz publikacji. Zmonitorowane przez IMM dotarcie wynoszące 94,1 mln pozwala szacować, że ze wzmiankami o nagrodzie dla Tokarczuk każdy Polak zetknął się przynajmniej 2,5 raza.

Zdecydowanie najwięcej publikacji (93,3 proc.) pojawiło się w mediach społecznościowych. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera, z którego pochodzi ponad 24,1 tys. postów. Najczęściej udostępniany był tweet z oficjalnego konta @NobelPrize. Natomiast najwięcej interakcji wywołał post na Facebooku opublikowany przez Macieja Stuhra: 18 tys. polubień, 1,5 tys. udostępnień, blisko 600 komentarzy. Łącznie na Facebooku pojawiło się 8,4 tys. wzmianek w postaci postów i komentarzy.

W monitorowanych przekazach medialnych główną i najczęściej pojawiającą się informacją jest sam fakt, otrzymania przez Olgę Tokarczuk Literackiego Nobla. Dołączenie Olgi Tokarczuk do grona noblistów jest niezwykle ważnym wydarzeniem dla polskiej kultury, dlatego też dziennikarze, blogerzy oraz czytelnicy zwracali uwagę na takie aspekty, jak reakcja ministra kultury Piotra Glińskiego na wiadomość o nagrodzie, a także deklaracja szefa resortu finansów Jerzego Kwiecińskiego o zaniechaniu podatku PIT od przychodów związanych z wyróżnieniem, jakim jest Nagroda Nobla.

Jedna z najbardziej uznanych polskich pisarek współczesnych

Laureatka Literackiego Nobla debiutowała w 1993 toku, wydając książkę "Podróż ludzi Księgi", jednak prawdziwą popularność zdobyła dzięki swojej trzeciej powieści zatytułowanej "Prawiek i inne czasy" z 1996 roku. Za tę książkę Olga Tokarczuk otrzymała pierwszą z pięciu nagród Nike Czytelników, Paszport "Polityki" oraz nagrodę Fundacji im. Kościelskich. Kolejne uznane pozycje w dorobku Tokarczuk to m.in. „Dom dzienny, dom nocny”, „Prowadź swój pług przez kości umarłych”, „Bieguni” czy „Księgi Jakubowe”. Jej prace zostały ciepło przyjęte również przez zagranicznych czytelników, czego wyrazem jest przyznanie Międzynarodowej Nagrody Bookera w 2018 roku za powieść „Bieguni”.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Relacje firm z klientami przenoszą się do mediów społecznościowych – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Salesforce. Social media stają się ulubionym kanałem do komunikowania się z klientami również w segmencie B2B. Dlaczego? Bo zapewniają wyższą skuteczność i efektywność niż obsługa przez telefon.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków podcastowych
Fenomen podcastów bazuje na pełnej dowolności w dostępie do nagrań audio – można ich słuchać w dogodnym czasie, nie odrywając się od innych czynności, a dodatkowo mamy do wyboru różnorodną tematykę. To główne powody, dla których forma ta z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz więcej zwolenników. – Jest to atrakcyjne medium dla...
Home.pl i CDA rozpoczynają współpracę
Największy w Polsce dostawca usług internetowych i czołowy polski serwis rozrywkowy rozpoczynają współpracę. W jej wyniku do oferty home.pl trafią karty prepaid gwarantujące dostęp do filmów na platformie CDA Premium.
Nadchodzą podwyżki cen adresów w domenie .com
Najpopularniejsza na świecie domena .com stanie się na całym świecie wyraźnie droższa. Cena za jej utrzymanie wzrośnie o 7 proc. w drugiej połowie 2020 roku i taka sama podwyżka czeka nas także przez 3 kolejne lata. Niestety na tym się nie skończy. Od 2026 ceny zaczną rosnąć dalej – informuje serwis hostingowy Domeny.pl. Wedle firmy, podwyżka wynika z porozumienia,...
SalesTube, agencja one stop shop dla e-commerce, część największej niezależnej grupy komunikacyjnej w Polsce Group One, zaprojektowała Asystenta Google dla G2A, platformy sprzedażowej specjalizującej się w grach komputerowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764