logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagroda Nobla dla Olgi Tokarczuk. Reakcja czytelników w Internecie

  PR 17.10.2019, przeczytano 495 razy
ilustracjastrzałka

W czwartek, 10 października całą Polskę obiegła wiadomość o przyznaniu Oldze Tokarczuk Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, wzmianki o autorce „Ksiąg Jakubowych” w ciągu doby od chwili ogłoszenia laureatów pojawiły się w polskim Internecie ponad 35,8 tys. razy. To wyjątkowy wynik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagroda-nobla-dla-olgi-tokarczuk.-reakcja-czytelnikow-w-internecie,384384,artykul.html

Instytut Monitorowania Mediów zbadał, jak polscy czytelnicy zareagowali na wiadomość o tym, że Olga Tokarczuk została laureatką Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. W ciągu 24 godzin od ogłoszenia laureatów tego konkursu w monitoringu portali internetowych i mediów społecznościowych pojawiło się łącznie ponad 35,8 tys. wzmianek dotyczących tego zagadnienia.

Łączny ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez wszystkie wpisy i artykuły wyniósł aż 11,9 mln zł. Bardzo wysoki – szczególnie biorąc pod uwagę krótki przedział czasowy pojawiania się kolejnych wpisów – był zasięg wszystkich postów oraz publikacji. Zmonitorowane przez IMM dotarcie wynoszące 94,1 mln pozwala szacować, że ze wzmiankami o nagrodzie dla Tokarczuk każdy Polak zetknął się przynajmniej 2,5 raza.

Zdecydowanie najwięcej publikacji (93,3 proc.) pojawiło się w mediach społecznościowych. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera, z którego pochodzi ponad 24,1 tys. postów. Najczęściej udostępniany był tweet z oficjalnego konta @NobelPrize. Natomiast najwięcej interakcji wywołał post na Facebooku opublikowany przez Macieja Stuhra: 18 tys. polubień, 1,5 tys. udostępnień, blisko 600 komentarzy. Łącznie na Facebooku pojawiło się 8,4 tys. wzmianek w postaci postów i komentarzy.

W monitorowanych przekazach medialnych główną i najczęściej pojawiającą się informacją jest sam fakt, otrzymania przez Olgę Tokarczuk Literackiego Nobla. Dołączenie Olgi Tokarczuk do grona noblistów jest niezwykle ważnym wydarzeniem dla polskiej kultury, dlatego też dziennikarze, blogerzy oraz czytelnicy zwracali uwagę na takie aspekty, jak reakcja ministra kultury Piotra Glińskiego na wiadomość o nagrodzie, a także deklaracja szefa resortu finansów Jerzego Kwiecińskiego o zaniechaniu podatku PIT od przychodów związanych z wyróżnieniem, jakim jest Nagroda Nobla.

Jedna z najbardziej uznanych polskich pisarek współczesnych

Laureatka Literackiego Nobla debiutowała w 1993 toku, wydając książkę "Podróż ludzi Księgi", jednak prawdziwą popularność zdobyła dzięki swojej trzeciej powieści zatytułowanej "Prawiek i inne czasy" z 1996 roku. Za tę książkę Olga Tokarczuk otrzymała pierwszą z pięciu nagród Nike Czytelników, Paszport "Polityki" oraz nagrodę Fundacji im. Kościelskich. Kolejne uznane pozycje w dorobku Tokarczuk to m.in. „Dom dzienny, dom nocny”, „Prowadź swój pług przez kości umarłych”, „Bieguni” czy „Księgi Jakubowe”. Jej prace zostały ciepło przyjęte również przez zagranicznych czytelników, czego wyrazem jest przyznanie Międzynarodowej Nagrody Bookera w 2018 roku za powieść „Bieguni”.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764