logo
WIADOMOŚCI

Nagroda publiczności dla Raportu Rocznego Grupy ERGO Hestia 2016

  PR 04.12.2017, przeczytano 472 razy
ilustracjastrzałka

Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2016 pt. „Sieć” zdobył „złoto” w kategorii Nagroda publiczności – Community Award międzynarodowego konkursu „The Kantar Information is Beautiful Awards”. Autorem koncepcji jedynego polskiego projektu, który został zakwalifikowany do ścisłego finału konkursu, jest graficzka Hanna Dyrcz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagroda-publicznosci-dla-raportu-rocznego-grupy-ergo-hestia-2016,34718,artykul.html

Międzynarodowe Jury składające się z 27 ekspertów w dziedzinie wizualizacji danych (dataviz), artystów, przedstawicieli świata nauki oceniło 117 projektów pochodzących z całego świata. Prace zostały nagrodzone w 8 głównych i 5 kategoriach specjalnych. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia był jedyną kreacją z Polski i znalazł się w gronie wielu znanych i cenionych marek, jak m.in. Bloomberg, The Washington Post, Google, Reuters, Die Zeit, CNN, The Guardian czy Spotify.

Praca graficzki Hanny Dyrcz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w zeszłorocznej 15. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, przedstawia wyniki analizy ogromnych zbiorów danych dotyczących działalności Grupy w 2016 r. Artystka wybrała te najciekawsze i najbardziej znaczące dla firmy i przedstawiła je w formie obrazów-infografik, opracowanych w technice dataesthetics. Po raz pierwszy liczby i pojęcia, takie jak ubezpieczenia, relacje międzyludzkie czy terabajty zostały urzeczywistnione w formie graficznych wizualizacji, które mogą również funkcjonować jako niezależne obrazy, oderwane od kontekstu informacyjnego. Artystka odebrała nagrodę podczas uroczystej gali finałowej, która odbyła się w Londynie.

- Praca nad Raportem była długotrwałym procesem, w którym równie ważne miejsce, co kreacja, zajmowały analiza i interpretacja danych. Dzięki ponad 40 spotkaniom z pracownikami ERGO Hestii oraz własnym badaniom mogłam poznać firmę z wielu stron. Ze zbioru wątków zostało wspólnie wybranych 12 tematów do skonstruowania infografik. Po zaprojektowaniu koncepcyjnej formy dla każdej z nich, różnego rodzaju dane były przetwarzane za pomocą m.in. programów do analizy sieci i obrazu, kodowania oraz arkuszy kalkulacyjnych – wyjaśnia Hanna Dyrcz, autorka projektu.

Raport posiada także ciekawą strukturę, zbudowaną na zasadach hipertekstu, gdzie pierwsza wizualizacja – meta-infografika opowiadająca o samym Raporcie, prezentuje hasła, do których odnośniki znalazły się na kolejnych stronach publikacji. Należy zwrócić uwagę, że Raport był również jedynym artystycznym wydawnictwem drukowanym – artbookiem, nagrodzonym w konkursie.

- Jesteśmy dumni z autorki naszego Raportu, jak i z samego Raportu Grupy ERGO Hestia 2016. Nagroda Kantar Information is Beautiful Awards to potwierdzenie słuszności realizowanego konsekwentnie od wielu lat przez ERGO Hestię programu mecenatu artystycznego. Nasze zaangażowanie na rzecz młodych artystów procentuje. Cieszymy się, że w konkursie Artystyczna Podróż Hestii wyłaniamy najzdolniejsze, młode talenty i dajemy im szansę rozwoju, nie tylko w Polsce, ale i na arenie międzynarodowej – podkreśla Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii.

Raporty Roczne Grupy ERGO Hestia wydawane są w formie projektów artystycznych. Zawsze zaskakują odbiorców pomysłem, proponując refleksję nad starannie wybranym motywem przewodnim. Coroczne publikacje są regularnie wyróżniane w różnego rodzaju konkursach i przeglądach. Przypomnijmy, że Raport Roczny „Sieć” otrzymał już główną nagrodę w kategorii Projekt Jednorazowy Korporacyjny Drukowany w Konkursie Biuletynów Firmowych – Agape 2017 oraz został wyróżniony przez wszystkich oceniających go ekspertów w przeglądzie „See&Say” 2017, organizowanym przez Klub Twórców Reklamy (KTR).

„The Kantar Information is Beautiful Awards” to prestiżowy i popularny na całym świecie konkurs w dziedzinie projektowania i wizualizacji danych. Organizatorzy konkursu kładą nacisk na merytorykę kreacji w połączeniu z designem. Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów, nierzadko szeroko komentowane w mediach. Ze względu na rangę i poziom konkursu to wielkie wyróżnienie dla Raportu.

W każdej kategorii wybieranych jest 3 zwycięzców (autorów projektu), którzy otrzymają odpowiednio nagrody złote trofeum ($1,000), srebrne ($500) i brązowe ($250). Dodatkowo zwycięzcy mają zapewnioną kampanię medialną oraz spot promocyjny na stronie www.informationisbeautiful.net. Natomiast wszystkie zgłoszenia zakwalifikowane do Shortlist biorą udział w wystawach organizowanych przez portal „Information is Beautiful” w Londynie i Nowym Yorku. Wszystkie nagrodzone prace można zobaczyć na stronie konkursu.

Źródło: ERGO Hestia SA

www.hestia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Cushman & Wakefield nagrodzony za projekty zrealizowane dla Złotych Tarasów
Wśród finalistów tegorocznej edycji konkursu PRCH Retail Awards znalazły się aż trzy projekty zrealizowane przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield dla Centrum Handlowego Złote Tarasy w Warszawie. Realizacje zostały wyróżnione spośród ponad 100 zgłoszonych projektów.
19. Edycja SAR Effie Awards Poland: Lista nominacji
Do tegorocznego konkursu SAR Effie Awards Poland zostały zgłoszone 193 prace w 24 kategoriach. We wtorek 18 września odbyły się obrady ponad stuosobowego Jury Effie, podczas których wybrano 68 nominacji w 23 kategoriach.
Projekty Valkea wyróżnione przez Polską Radę Centrów Handlowych
Aż dwa projekty realizowane przez agencję Valkea zostały wyróżnione podczas finałowej gali 9. edycji konkursu PRCH Retail Awards 2018. W kategorii Magazyn Centrum Handlowego Roku 2018 wygrał Magazyn Klif, jeden z najwyższej jakości magazynów, tworzonych na polskim rynku dla centrów handlowych. Jury przyznało również specjalne wyróżnienie dla...
Mcdonald’s z nagrodą Employer Branding Star
Regularne badanie doświadczeń kandydatów biorących udział w rekrutacji. Przeszkolenie osób odpowiedzialnych za prowadzenie działań rekrutacyjnych we wszystkich (ponad 400!) restauracjach sieci. Całkowita zmiana materiałów rekrutacyjnych i dopasowanie działań komunikacyjnych do oczekiwań różnorodnych kandydatów. Formularz umożliwiający złożenie aplikacji w zaledwie...
Blisko 1200 prac i 28 krajów walczy o nagrody w konkursach Golden Drum
Jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum, który odbędzie się w dniach 17-19 października 2018 roku w Portorož w Słowenii, zgromadził już w konkursowym portfolio prace z 28 krajów. Lista finalistów zostanie ogłoszona 17 października, zaś zwycięzców poznamy w piątek, 19 października, podczas ceremonii wręczenia nagród.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone