logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagroda specjalna Providenta w konkursie Grand Press Photo 2020

  PR 15.05.2020, przeczytano 1343 razy
ilustracja

Provident Polska już po raz czwarty z rzędu przyznał nagrodę specjalną w ramach konkursu fotograficznego Grand Press Photo. Firma wyróżniła fotoreportaż pokazujący życie w jednym ze śląskich domów dla seniorów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagroda-specjalna-providenta-w-konkursie-grand-press-photo-2020,387036,artykul.html

Grand Press Photo to prestiżowy konkurs dla profesjonalnych fotografów prasowych. W trakcie tegorocznej, 16. edycji konkursu, do finału trafiło 266 zdjęć wykonanych przez 61 autorów. Nominacje do ostatniego etapu otrzymały 42 zdjęcia pojedyncze, 15 fotoreportaży, cztery projekty dokumentalne w kategoriach głównych (Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Sport, Środowisko, Kultura i rozrywka oraz Portret), a także dwa zdjęcia pojedyncze i trzy fotoreportaże w kategorii Young Poland. Provident, tak jak w poprzednim roku, został partnerem kategorii Życie codzienne, w której – niezależnie od decyzji jury – wybrał własnego laureata.

Podczas tej edycji konkursu, nagroda specjalna przyznana przez pożyczkodawcę trafiła do Katarzyny Piechowicz za fotoreportaż dla „Dużego Formatu”, wykonany w jednym ze śląskich domów dla seniorów. Codzienność starszych osób została przedstawiona jako trudna i niezbyt radosna, pełna samotności.

- Reportaż dokumentujący codzienność starszych osób w jednym ze śląskich domów dla seniorów wywarł na nas bardzo duże wrażenie. Obrazuje on samotność, która według  autorów trendbooka VUCA jest największym problemem społecznym dzisiejszych czasów. Obecnie, w trakcie społecznej izolacji, samotność w rożnym stopniu dotyka każdego z nas. Dla nas, jako firmy, która w swoim DNA ma bliskie relacje nie tylko z klientami, ale i z lokalnymi społecznościami, ten temat jest szczególnie ważny – podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska. - Doceniamy także techniczny i artystyczny aspekt reportażu. Uchwycone w symbolicznych kadrach momenty oraz kompozycja i kolorystyka przejmująco oddały smutną rzeczywistość samotnych seniorów – dodaje.

Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo jest organizowany od 2005 roku przez magazyn „Press” oraz Fundację Grand Press. W tegorocznej edycji, ze względu na epidemię koronawirusa, wyniki ogłoszono poprzez transmisję internetową. Jak zawsze jury przewodniczył światowej klasy fotoreporter, laureat World Press Photo. W tym roku był to Pieter Ten Hoopen (Agencja VU/Civilian Act), czterokrotny laureat World Press Photo, zwycięzca World Press Photo Story of the Year 2019. W jury znaleźli się także: Beata Łyżwa-Sokół („Gazeta Wyborcza”), Maksymilian Rigamonti, Maarten Schilt, Radu Sigheti oraz Andrzej Zygmuntowicz.

Jury wyłaniało laureatów poszczególnych kategorii, a także przyznało główną nagrodę Grand Press Photo za Zdjęcie Roku. W tym roku Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo 2020 wygrał Jacek Szydłowski.

Źródło: Provident Polska SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sukces Gong i Game Changer na MIXX Awards Europe 2024
18 lipca br. podczas gali MIXX Awards Europe wręczone zostały nagrody za najlepsze kampanie marketingowe digital w Europie, które łączą kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami. GONG oraz Game Changer (Group One) to jedyne agencje z Polski, które zostały wyróżnione w tym międzynarodowym konkursie. Nagrodzona kampania to "Miasto ING: Zhakowany koncert w Roblox", stworzona dla ING...
Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764