logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagroda specjalna Providenta w konkursie Grand Press Photo 2020

  PR 15.05.2020, przeczytano 356 razy
ilustracja

Provident Polska już po raz czwarty z rzędu przyznał nagrodę specjalną w ramach konkursu fotograficznego Grand Press Photo. Firma wyróżniła fotoreportaż pokazujący życie w jednym ze śląskich domów dla seniorów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagroda-specjalna-providenta-w-konkursie-grand-press-photo-2020,387036,artykul.html

Grand Press Photo to prestiżowy konkurs dla profesjonalnych fotografów prasowych. W trakcie tegorocznej, 16. edycji konkursu, do finału trafiło 266 zdjęć wykonanych przez 61 autorów. Nominacje do ostatniego etapu otrzymały 42 zdjęcia pojedyncze, 15 fotoreportaży, cztery projekty dokumentalne w kategoriach głównych (Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Sport, Środowisko, Kultura i rozrywka oraz Portret), a także dwa zdjęcia pojedyncze i trzy fotoreportaże w kategorii Young Poland. Provident, tak jak w poprzednim roku, został partnerem kategorii Życie codzienne, w której – niezależnie od decyzji jury – wybrał własnego laureata.

Podczas tej edycji konkursu, nagroda specjalna przyznana przez pożyczkodawcę trafiła do Katarzyny Piechowicz za fotoreportaż dla „Dużego Formatu”, wykonany w jednym ze śląskich domów dla seniorów. Codzienność starszych osób została przedstawiona jako trudna i niezbyt radosna, pełna samotności.

- Reportaż dokumentujący codzienność starszych osób w jednym ze śląskich domów dla seniorów wywarł na nas bardzo duże wrażenie. Obrazuje on samotność, która według  autorów trendbooka VUCA jest największym problemem społecznym dzisiejszych czasów. Obecnie, w trakcie społecznej izolacji, samotność w rożnym stopniu dotyka każdego z nas. Dla nas, jako firmy, która w swoim DNA ma bliskie relacje nie tylko z klientami, ale i z lokalnymi społecznościami, ten temat jest szczególnie ważny – podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska. - Doceniamy także techniczny i artystyczny aspekt reportażu. Uchwycone w symbolicznych kadrach momenty oraz kompozycja i kolorystyka przejmująco oddały smutną rzeczywistość samotnych seniorów – dodaje.

Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo jest organizowany od 2005 roku przez magazyn „Press” oraz Fundację Grand Press. W tegorocznej edycji, ze względu na epidemię koronawirusa, wyniki ogłoszono poprzez transmisję internetową. Jak zawsze jury przewodniczył światowej klasy fotoreporter, laureat World Press Photo. W tym roku był to Pieter Ten Hoopen (Agencja VU/Civilian Act), czterokrotny laureat World Press Photo, zwycięzca World Press Photo Story of the Year 2019. W jury znaleźli się także: Beata Łyżwa-Sokół („Gazeta Wyborcza”), Maksymilian Rigamonti, Maarten Schilt, Radu Sigheti oraz Andrzej Zygmuntowicz.

Jury wyłaniało laureatów poszczególnych kategorii, a także przyznało główną nagrodę Grand Press Photo za Zdjęcie Roku. W tym roku Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo 2020 wygrał Jacek Szydłowski.

Źródło: Provident Polska SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Niby zwykła firma pożyczkowa, a jednak skojarzenie z firmą na P uważałbym za deprecjonujące moją markę.

avatar użytkownika
,

Trudno komentować Twoje upodobania lub uprzedzenia, bo nie pokazujesz żadnych argumentów.  

avatar użytkownika
,

Wpisz nazwę firmy na P w dowolnej wyszukiwarce.
Przeczytaj pierwsze z brzegu historie opowiadane przez ludzi, którzy uwierzyli w reklamy firmy na P. Poczytaj opisy zachowań osób odbierających raty.

Będziesz miał argumentów do zbijania na kilkadziesiąt lat.
  

avatar użytkownika
,

Historie publikowane przez ludzi czujących, że zostali źle potraktowani przez taką czy inną firmę, to normalny składnik otoczenia biznesowego większości firm. Nie przesądzają jeszcze o tym jaka jest dominująca ocena w społeczeństwie lub nawet wśród jej klientów. W wypadku firm pożyczkowych można spodziewać się szczególnie wielu niekorzystnych komentarzy, bo usługa dotyczy ludzi znajdujących się często w ciężkim położeniu materialnym. Trudno jednak na podstawie tych historii dowodzić, że Provident cieszy się jakąś szczególnie złą sławą w szerokich kręgach społecznych, a skojarzenie z tą marką miałoby być dla nagrodzonych deprecjonujące.  

avatar użytkownika
,

Oczywiście, że nie przesądzają.

Te wszystkie przypadki, to przecież wiadomo, że wszystkie są z winy pazernych konsumentów, którzy nie liczyli sił na zamiary, i brali raty jakj popadło choć nie miel zdolności, a biedna firma na P nie miała innego wyjścia jak dać im pożyczkę a potem skonfiskować kupiony za jej pieniądze sprzęt, wycenić go na ułamek kwoty zakupu i w manipulatorski sposób egzekwować raty.

I nie od dziś wiadomo, że firma na P cieszy się ogromnym szacunkiem, a nawet estymą, konsumentów, i wszyscy chętnie korzystają z jej usług i polecają...

Ah, wait.
  

avatar użytkownika
,

Nie zrozumiałeś. Niezależnie od tego czy skargi na firmę Provident o których wspominasz są zasadne czy nie, niekoniecznie przekładają się one na powszechną opinię na jej temat. To dwie zupełnie różne sprawy, które po prostu pomyliłeś.  

avatar użytkownika
,

Aaaaa... czyli to, że ludzie myślą źle o firmie na P. nie ma znaczenia, tak długo, jak długo ktoś zgadza się, by firma na P, była sponsorem nagród?  

avatar użytkownika
,

Wszystko zależy od tego ilu ludzi tak myśli. W wypadku każdej działającej publicznie firmy istnieje grupa osób myślących o niej źle - pytanie tylko czy te opinie mają wpływ na na szerszy wizerunek społeczny takiej firmy. Jeśli nie mają wpływu, to nawet najsłuszniejsze pretensje nie powodują, że nagroda tego typu postrzegana będzie jako deprecjonująca. To jest prawidłowość z kategorii "fakty" a nie "etyka".  

avatar użytkownika
,

Albo inaczej.
Czy podejmowane przez P. działania wizerunkowe są w stanie zatrzeć ZŁE skojarzenia?
Wątpię. Takie rzeczy załatwia się rebrandingiem i zmianą modelu biznesowego - z lichwiarskiego na pożyczkowy.
  

avatar użytkownika
,

Nadal nie wiemy jaki zasięg społeczny mają opinie o których mówisz. To że funkcjonują w obiegu medialnym wiemy, tego czy są słuszne nie musimy na użytek tej dyskusji rozstrzygać - tutaj ważne jest jedynie jaki jest ich zasięg.  

avatar użytkownika
,

Kiedyś na porządku dziennym była emisja materiałów ujawniających niecne działania różnych firm.
Dziś, rzeczywiście zasięg takich materiałów może być znikomy, głównie przez fakt, że niewiele mediów tego typu tematy podejmuje.

Dlatego właśnie ludzie zeszli do podziemia i dzielą się doświadczeniami na forach i grupach, bo wiedzą, że TVP, TVN, Polsat, Onet, WP, raczej zareklamują firmy działające etycznie niż je zdemaskują.

Znak czasów. Media są już czwartą władzą. Ze wszystkimi dla władzy przywarami.
  

Najnowsze w tym dziale

Konkurs na kampanię dla ZOO Wrocław
Wrocławskie ZOO we współpracy z AMS przygotowało konkurs dla grafików. Może w nim wziąć udział każdy, kto zaprojektuje plakat zachęcający do odwiedzenia ogrodu zoologicznego. Kampania trafi m.in. na przystanki AMS w Polsce i poprzedzi ponowne otwarcie ogrodu dla odwiedzających. Autor zwycięskiego plakatu pomoże zwierzętom i zgarnie nagrodę o wartości ponad...
The Kissinger Twins nagrodzeni Webby Award
Instagramowa seria @Sufferosa autorstwa The Kissinger Twins z prestiżową statuetką Webby Award 2020! Polski projekt został nagrodzony w kategorii Social Content Series & Campaigns | Arts & Entertainment. Pokonał kreacje takich gigantów  jak Marvel, Youtube czy Grammy’s.
Trailer Metro Exodus z Webby Award 2020
Stworzony w Platige Image trailer Metro Exodus Artyom's Nighmare otrzymał główną nagrodę w kategorii „Video Branded Entertainment - Games" na odbywającej się 19.05 24. Gali Webby Awards. Produkcja otrzymała również wyróżnienie w kategorii „Video Animation – Branded”.
MSL dumne z laureatów tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes Lions 2020
W piątek, 15 maja zostali wyłonieni finaliści tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes 2020. W kategorii PR zwycięzcami konkursu zostali Aleksandra Kolarczyk i Jakub Świętochowski z MSL.
Śląska Rzecz po raz 15.
Zamek Cieszyn zaprasza do udziału w kolejnej odsłonie konkursu Śląska Rzecz. Zdajemy sobie sprawę w jak trudnym momencie ogłaszamy nabór, jednak wierzymy, że mądre i odpowiedzialne projektowanie jest tym, czego potrzebujemy w zmieniającej się – nie zawsze na lepsze – rzeczywistości. Żeby ułatwić Wam zadanie, uprościliśmy procedurę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764