Nagroda Grand Prix, 6 Złotych Effie, 13 Srebrnych Effie i 19 Brązowych Effie – tak w skrócie zakończyła 14 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, XIV gala rozdania nagród Effie.
Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali – Grand Prix otrzymały DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię „5 Stadion” dla marki Tyskie należącej do Kompanii Piwowarskiej. Statuetki wręczył gość specjalny gali Effie – Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Gospodarki, Janusz Piechociński. Ponadto drugim gościem specjalnym gali bym Mark D’Arcy, Director of Global Creative Solutions w firmie Facebook.
Tegoroczny konkurs obfitował również w Złote Effie – było ich 6. Pierwszą nagrodzoną złotem kampanią była „150 GODZIN” przeprowadzona przez Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska, 180heartbeats + JUNG v. MATT dla General Motors Poland. Kolejne Złote Effie trafiły do: Brain i LOWE Media za kampanie „Lepiej pożyczyć z banku” dla ING Banku Śląskiego; MediaCom Warszawa i Grey Group Poland za „Relaunch Pharmatonu Geriavit” (Boehringer Ingelheim); DDB Warszawa, Stacom MediaVest Group, Tequila Polska, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za „5 Stadion” (Kompania Piwowarska); GPD Advertising za „Pascal kontra Okrasa” (Lidl Polska); Publicis, MEC i Lemon Sky za „Serce i Rozum” (Orange Polska).
– Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim – nagrody Grand Prix. I tak wielkie emocje towarzyszące gali, były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix, jednakże zdania były podzielone podczas dyskusji, która kampania zasługuje na to wyróżnienie bardziej… Myślę również, że nagroda ta w tym roku zyskała jeszcze dodatkową wartość ze względu na fakt, że wręczał ją sam Wiceprezes Rady Ministrów, Pan Janusz Piechociński – komentuje Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa – 32 pkt, a najbardziej efektywnego domu mediowego Starcom MediaVest Group – 38 pkt. Zajęli oni pierwsze miejsce w rankingu Effie 2013.
Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 154 kampanie w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 73-osobowe jury, złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Mirosława Godlewskiego, Prezesa Zarządu Netia SA oraz pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich.
Podczas Gali odbyły się wystąpienia: Marka D’Arcy Facebook, Mirosława Godlewskiego Netia S.A., oraz Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego, prowadzone przez Pawła Rabieja ThinkTank. Dotyczyły roli kreatywności, innowacyjności i roli lidera w zarzadzaniu markami, przedsiębiorstwami, oraz w tworzeniu nowoczesnej gospodarki nastawionej na długofalowy sukces biznesowy. Effie wyznacza standardy, nagradza najbardziej skuteczne, strategicznie przemyślane działania komunikacyjne, nastawione na długofalowe efekty, wzmacniające gospodarkę kraju. Dlatego też tegoroczne Grand Prix wręczył Wicepremier, Minister Gospodarki Pan Janusz Piechociński.
Poniżej znajduje się pełen wykaz nagrodzonych prac:
(w układzie ZGŁASZAJĄCY / KLIENT / TYTUŁ KAMPANII / NAZWA PRODUKTU)
GRAND PRIX
KATEGORIA: NAPOJE
DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Kompania Piwowarska
5 Stadion
Tyskie
ZŁOTE EFFIE
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
Brain, LOWE Media
ING Bank Śląski
Lepiej pożyczyć z banku
Pakiet 5000 zł
KATEGORIA: DOBRA KONSUMENCKIE
Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska, 180heartbeats + JUNG v. MATT
General Motors Poland
150 GODZIN
OPEL
KATEGORIA: LEKI
MediaCom Warszawa, Grey Group Poland
Boehringer Ingelheim
Relaunch Pharmatonu Geriavit
Pharmaton Geriavit
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Publicis, MEC, Lemon Sky
Orange Polska
Serce i Rozum
Usługi telekomunikacyjne
KATEGORIA: RETAIL
GPD Advertising
LIDL Polska
Pascal kontra Okrasa
LIDL
SREBRNE EFFIE
KATEGORIA: DIGITAL
MEC
NIVEA Polska
NIVEA Baby: Autorytet troskliwego rodzica
Nivea Baby Range
GONG
Unilever Polska
Moje Ciasto
Kasia
KATEGORIA: DOBRA KONSUMENCKIE
Saatchi & Saatchi Poland, PHD Media Direction, Clos Brothers
Toyota Motor Poland
Yaris Hybrydowy
Toyota Yaris hybrydowy
MediaCom Warszawa, Change Integrated
Skoda Polska
Skoda Citigo - Pierwszy samochód, który rozumie kobiety
Skoda Citigo
KATEGORIA: LIMITED BUDGET
Ogilvy & Mather
Loyalty Partner Polska
Wygaszanie punktów
PAYBACK
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
H2O Creative
STOCK Polska
Owocowa w każdym procencie
LUBELSKA
Up
Endo
Promocja sklepu internetowego www.endo.pl
Endo
KATEGORIA: MEDIA
Carat Polska, Hypermedia Isobar
The Walt Disney Company Polska
Premiera serialu "Klinika dla pluszaków" w Disney Junior
Klinika dla pluszaków
KATEGORIA: NAPOJE
IQ Marketing (Poland), Starcom MediaVest Group
Mondel?z International
AbraKAWAbra - wyczaruj kawowe orzeźwienie
JACOBS
McCann Warsaw, Starcom MediaVest Group, John Pitcher
Kompania Piwowarska
Lech Shandy piwo orzeźwione lemoniadą
Lech Shandy
KATEGORIA: PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU
DDB Warszawa, OMD, 24/7PR, Tribal DDB
McDonald’s
Dziecięca Eskorta McDonald’s
Dziecięca Eskorta McDonald’s
MediaCom Warszawa, Grey Group Poland
P4
Woodstock
Play
KATEGORIA: RETAIL
MEC, DUDA Polska
Jeronimo Martins Polska
Daj się zaskoczyć jakością Biedronki
Biedronka
BRĄZOWE EFFIE
KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE
Vacaloca, First Line, Carat Polska
Mattel Poland
List do Mikołaja
Mattel, wszystkie kategorie produktowe
MAXUS
Unimil
To wszystko zmienia
SKYN Prezerwatywy
BBDO Warszawa, MediaCom Warszawa
Mars Polska
Pasje
Sheba
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
Ambasada Brand Communications, Havas Media
mBank
Świnka
mSaver
Brain, LOWE Media
ING Bank Śląski
Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie
Otwarte Konto Oszczędnościowe
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
Marketing Wizards, Socializer, Sales&More
Złote Wyprzedaże
Największy Klub Zakupowy w Polsce
Złote Wyprzedaże
KATEGORIA: KAMPANIE DOT. EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR
Agencja 303, Polski Związek Piłki Nożnej
Grupa Maspex
Turniej Tymbark
Turniej "Z Podwórka na stadion o Puchar Tymbarku"
KATEGORIA: LAUNCH
PZL, GONG, MAXUS
Alior Bank
Wprowadzenie na rynek pierwszego banku nowej generacji - Alior Sync
Alior Sync
Change Integrated, MediaCom Warszawa
Proama
Proama - Zespół specjalistów do spraw ubezpieczeń
Proama
KATEGORIA: LEKI
Saatchi & Saatchi Poland, Novartis Poland, Starlink, MEC
Novartis Poland
Potężny młot
Theraflu
KATEGORIA: MEDIA
Mindshare, Ars Thanea
Discovery Polska
Zobacz z bliska
ID
Ogilvy & Mather, Starcom MediaVest Group
Platforma n
Eny
Platforma n
KATEGORIA: PRO BONO
TELESCOPE, EURA 7
Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego, Fundacja Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej
SM-Walcz o siebie
SM-Walcz o siebie
Havas Worldwide
Fundacja Rak’n’Roll
Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi
Kampania społeczna
KATEGORIA: PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU
MediaCom Warszawa, Brand Support
Danone
Danone Nations Cup
Międzynarodowy Puchar Dzieci Danone Nations Cup
KATEGORIA: TELEKOMUNIKACJA
Havas Worldwide, MEC
Orange Polska
Reklama dla Firm
Kampania wizerunkowa
KATEGORIA: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
Grandes Kochonos, LOWE Media
ING Powszechne Towarzystwo Emerytalne
Za 40 lat
Otwarty Fundusz Emerytalny
KATEGORIA: USŁUGI
Fat Baby, Bi Fri Marketing Consulting
Rainbow Tours
Plażowanie i zwiedzanie
Rainbow Tours
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
DDB Warszawa, PHD Media Direction
Unilever Polska
Czas na rodzinną zabawę
ALGIDA śmietankowa
Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR