logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagrody Effie 2013: podsumowanie i pełna lista laureatów

   21.10.2013, przeczytano 4874 razy
ilustracjastrzałka
Tegoroczną nagrodę Grand Prix zdobyła kampania marki 5 Stadion Tyskie

Nagroda Grand Prix, 6 Złotych Effie, 13 Srebrnych Effie i 19 Brązowych Effie – tak w skrócie zakończyła 14 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, XIV gala rozdania nagród Effie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagrody-effie-2013%3A-podsumowanie-i-pelna-lista-laureatow,20004,artykul.html

Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali – Grand Prix otrzymały DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię „5 Stadion” dla marki Tyskie należącej do Kompanii Piwowarskiej. Statuetki wręczył gość specjalny gali Effie – Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Gospodarki, Janusz Piechociński. Ponadto drugim gościem specjalnym gali bym Mark D’Arcy, Director of Global Creative Solutions w firmie Facebook.

Tegoroczny konkurs obfitował również w Złote Effie – było ich 6. Pierwszą nagrodzoną złotem kampanią była „150 GODZIN” przeprowadzona przez Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska, 180heartbeats + JUNG v. MATT dla General Motors Poland. Kolejne Złote Effie trafiły do: Brain i LOWE Media za kampanie „Lepiej pożyczyć z banku” dla ING Banku Śląskiego; MediaCom Warszawa i Grey Group Poland za „Relaunch Pharmatonu Geriavit” (Boehringer Ingelheim); DDB Warszawa, Stacom MediaVest Group, Tequila Polska, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za „5 Stadion” (Kompania Piwowarska); GPD Advertising za „Pascal kontra Okrasa” (Lidl Polska); Publicis, MEC i Lemon Sky za „Serce i Rozum” (Orange Polska).

Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim – nagrody Grand Prix. I tak wielkie emocje towarzyszące gali, były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix, jednakże zdania były podzielone podczas dyskusji, która kampania zasługuje na to wyróżnienie bardziej… Myślę również, że nagroda ta w tym roku zyskała jeszcze dodatkową wartość ze względu na fakt, że wręczał ją sam Wiceprezes Rady Ministrów, Pan Janusz Piechociński – komentuje Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. 

Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa – 32 pkt, a najbardziej efektywnego domu mediowego Starcom MediaVest Group – 38 pkt. Zajęli oni pierwsze miejsce w rankingu Effie 2013.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 154 kampanie w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 73-osobowe jury, złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Mirosława Godlewskiego, Prezesa Zarządu Netia SA oraz pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich.

Podczas Gali odbyły się wystąpienia: Marka D’Arcy Facebook, Mirosława Godlewskiego Netia S.A., oraz Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego, prowadzone przez Pawła Rabieja ThinkTank. Dotyczyły roli kreatywności, innowacyjności i roli lidera w zarzadzaniu markami, przedsiębiorstwami, oraz w tworzeniu nowoczesnej gospodarki nastawionej na długofalowy sukces biznesowy. Effie wyznacza standardy, nagradza najbardziej skuteczne, strategicznie przemyślane działania komunikacyjne, nastawione na długofalowe efekty, wzmacniające gospodarkę kraju. Dlatego też tegoroczne Grand Prix wręczył Wicepremier, Minister Gospodarki Pan Janusz Piechociński.

Poniżej znajduje się pełen wykaz nagrodzonych prac:
(w układzie ZGŁASZAJĄCY / KLIENT / TYTUŁ KAMPANII / NAZWA PRODUKTU)

GRAND PRIX

KATEGORIA: NAPOJE
DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Kompania Piwowarska
5 Stadion
Tyskie

ZŁOTE EFFIE

KATEGORIA: BANKOWOŚĆ



Brain, LOWE Media
ING Bank Śląski
Lepiej pożyczyć z banku
Pakiet 5000 zł

KATEGORIA: DOBRA KONSUMENCKIE

Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska, 180heartbeats + JUNG v. MATT
General Motors Poland
150 GODZIN
OPEL

KATEGORIA: LEKI
MediaCom Warszawa, Grey Group Poland
Boehringer Ingelheim
Relaunch Pharmatonu Geriavit
Pharmaton Geriavit

KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE

Publicis, MEC, Lemon Sky
Orange Polska
Serce i Rozum
Usługi telekomunikacyjne

KATEGORIA: RETAIL
GPD Advertising
LIDL Polska
Pascal kontra Okrasa
LIDL

SREBRNE EFFIE

KATEGORIA: DIGITAL
MEC
NIVEA Polska
NIVEA Baby: Autorytet troskliwego rodzica
Nivea Baby Range

GONG
Unilever Polska
Moje Ciasto
Kasia

KATEGORIA: DOBRA KONSUMENCKIE
Saatchi & Saatchi Poland, PHD Media Direction, Clos Brothers
Toyota Motor Poland
Yaris Hybrydowy
Toyota Yaris hybrydowy

MediaCom Warszawa, Change Integrated
Skoda Polska
Skoda Citigo - Pierwszy samochód, który rozumie kobiety
Skoda Citigo

KATEGORIA: LIMITED BUDGET
Ogilvy & Mather
Loyalty Partner Polska
Wygaszanie punktów
PAYBACK

KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
H2O Creative
STOCK Polska
Owocowa w każdym procencie
LUBELSKA

Up
Endo
Promocja sklepu internetowego www.endo.pl
Endo

KATEGORIA: MEDIA
Carat Polska, Hypermedia Isobar
The Walt Disney Company Polska
Premiera serialu "Klinika dla pluszaków" w Disney Junior
Klinika dla pluszaków

KATEGORIA: NAPOJE
IQ Marketing (Poland), Starcom MediaVest Group
Mondel?z International
AbraKAWAbra - wyczaruj kawowe orzeźwienie
JACOBS

McCann Warsaw, Starcom MediaVest Group, John Pitcher
Kompania Piwowarska
Lech Shandy piwo orzeźwione lemoniadą
Lech Shandy

KATEGORIA: PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU
DDB Warszawa, OMD, 24/7PR, Tribal DDB
McDonald’s
Dziecięca Eskorta McDonald’s
Dziecięca Eskorta McDonald’s

MediaCom Warszawa, Grey Group Poland
P4
Woodstock
Play

KATEGORIA: RETAIL
MEC, DUDA Polska
Jeronimo Martins Polska
Daj się zaskoczyć jakością Biedronki
Biedronka

BRĄZOWE EFFIE

KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE
Vacaloca, First Line, Carat Polska
Mattel Poland
List do Mikołaja
Mattel, wszystkie kategorie produktowe

MAXUS
Unimil
To wszystko zmienia
SKYN Prezerwatywy

BBDO Warszawa, MediaCom Warszawa
Mars Polska
Pasje
Sheba

KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
Ambasada Brand Communications, Havas Media
mBank
Świnka
mSaver

Brain, LOWE Media
ING Bank Śląski
Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie
Otwarte Konto Oszczędnościowe

KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
Marketing Wizards, Socializer, Sales&More
Złote Wyprzedaże
Największy Klub Zakupowy w Polsce
Złote Wyprzedaże

KATEGORIA: KAMPANIE DOT. EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR
Agencja 303, Polski Związek Piłki Nożnej
Grupa Maspex
Turniej Tymbark
Turniej "Z Podwórka na stadion o Puchar Tymbarku"

KATEGORIA: LAUNCH
PZL, GONG, MAXUS
Alior Bank
Wprowadzenie na rynek pierwszego banku nowej generacji - Alior Sync
Alior Sync

Change Integrated, MediaCom Warszawa
Proama
Proama - Zespół specjalistów do spraw ubezpieczeń
Proama

KATEGORIA: LEKI
Saatchi & Saatchi Poland, Novartis Poland, Starlink, MEC
Novartis Poland
Potężny młot
Theraflu

KATEGORIA: MEDIA
Mindshare, Ars Thanea
Discovery Polska
Zobacz z bliska
ID

Ogilvy & Mather, Starcom MediaVest Group
Platforma n
Eny
Platforma n

KATEGORIA: PRO BONO
TELESCOPE, EURA 7
Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego, Fundacja Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej
SM-Walcz o siebie
SM-Walcz o siebie

Havas Worldwide
Fundacja Rak’n’Roll
Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi
Kampania społeczna

KATEGORIA: PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU
MediaCom Warszawa, Brand Support
Danone
Danone Nations Cup
Międzynarodowy Puchar Dzieci Danone Nations Cup

KATEGORIA: TELEKOMUNIKACJA
Havas Worldwide, MEC
Orange Polska
Reklama dla Firm
Kampania wizerunkowa

KATEGORIA: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
Grandes Kochonos, LOWE Media
ING Powszechne Towarzystwo Emerytalne
Za 40 lat
Otwarty Fundusz Emerytalny

KATEGORIA: USŁUGI
Fat Baby, Bi Fri Marketing Consulting
Rainbow Tours
Plażowanie i zwiedzanie
Rainbow Tours

KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
DDB Warszawa, PHD Media Direction
Unilever Polska
Czas na rodzinną zabawę
ALGIDA śmietankowa

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Dodatkowe informacje:

Konkurs Effie wspierały media i partnerzy biznesowi:
Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, TVN, Piękno & Pasje;
Sponsorzy Wspierający: Onet.pl, AMS, Multikino Media;
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Performance Media, Facebook;
Partner spotkań Jury Effie: Replise;
Sponsorzy Gali: Grimbergen, Voda Naturalna, Nespresso, Centrum Wina, Bols Platinum, Lemon Studio Filmowe;
Patroni Medialni: – ThinkThank, Radio Zet Chilli, Biznes.pl, Bloomberg Businesweek Polska, Media & Marketing Polska, NowyMarketing.pl.
Honorowy Patronat nad konkursem objął Minister Gospodarki. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym PKPP Lewiatan.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sukces Gong i Game Changer na MIXX Awards Europe 2024
18 lipca br. podczas gali MIXX Awards Europe wręczone zostały nagrody za najlepsze kampanie marketingowe digital w Europie, które łączą kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami. GONG oraz Game Changer (Group One) to jedyne agencje z Polski, które zostały wyróżnione w tym międzynarodowym konkursie. Nagrodzona kampania to "Miasto ING: Zhakowany koncert w Roblox", stworzona dla ING...
Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764