logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane!

   27.11.2024, przeczytano 320 razy
ilustracja

Podczas uroczystej gali IAB MIXX Awards 2024 w warszawskim Muzeum Historii Polski, IAB Polska uhonorował najlepsze digitalowe kampanie minionego roku. Tytuł Best in Show otrzymała kampania „Saving The Voice Of The Ghetto” zrealizowana przez kooperację Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wśród 55 nagród jury przyznało 5 złotych statuetek. Dowiedz się, kto zwyciężył w digitalu!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagrody-iab-mixx-awards-2024-rozdane%21,406632,artykul.html

55 statuetek w 16 kategoriach

W konkursie IAB MIXX Awards 2024 o statuetki zwalczyło 155 kampanii, z których jury wyłoniło 43 projekty, które uzyskały 55 nominacji w 16 kategoriach. Podczas tegorocznej edycji przyznano 5 złotych nagród, z czego dwie z nich powędrowały do kampanii „Influencerzy (BA!)ROKU” zrealizowanej przez Altavia Kamikaze + K2, w celu promocji satyrycznego serialu „1670”. Kolejne dwa projekty tj. „Miasto ING w Roblox: Nie daj się wkręcić w sieci” oraz „Saving The Voice Of The Ghetto” zdobyły nagrody we wszystkich trzech kategoriach, w których uzyskały nominacje. Z kolei kampanie „Rowerowa Planeta Skody” oraz „Przetargowe BINGO” wygrały po trzy statuetki.

ilustracjastrzałka

Ponadto w trakcie gali przyznano cztery nagrody specjalne: Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi, Domem Mediowym Roku – Zenith, a Reklamodawcą Roku – Lotte Wedel. Nagrodę w kategorii Człowiek Roku otrzymał Jerzy Hołub, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Mastercard. Z kolei tytuł Best In Show powędrowała do twórców kampanii „Saving The Voice of The Ghetto”.

 Kampanie nagrodzone podczas 18. edycji IAB MIXX Awards 2024 wyraźnie pokazują, że szeroko pojęty digital marketing rozwija się w satysfakcjonującym dla nas kierunku. Wyróżnione w tym roku realizacje tylko to potwierdzają. Nie tylko stawiają na to, co zdaje się być obecnie najistotniejsze, czyli m.in. odpowiedzialność branży, poruszanie ważnych społecznie tematów, jakość reklamy cyfrowej, ale i na odważne, innowacyjne i nieszablonowe podejście. Jednocześnie w tym miejscu chciałbym pogratulować wszystkim laureatom i wyróżnionym, a w szczególności twórcom kampanii, która otrzymała nagrodę Best in Show „Saving The Voice Of The Ghetto”, czyli agencjom Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett. Ten projekt pokazuje, jak w umiejętny sposób można wykorzystać nowe technologie do łączenia przeszłości z teraźniejszością, a także przyszłością. Gratulacje należą się również Jerzemu Hołubowi, który otrzymał nagrodę specjalną za zasługi dla interaktywnego marketingu i reklamy w minionym roku – komentuje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.

Dojrzałość branży, czyli 25 lat IAB Polska

Tegoroczna gala IAB MIXX Awards 2024 odbyła się w Muzeum Historii Polski w Warszawie i miała szczególne znaczenie zarówno dla organizacji, jak i całego digitalowego środowiska. Powstanie IAB Polska zbiega się w czasie z początkami branży interaktywnej w Polsce. Jak wskazuje raport „Internet 2023/2024” komunikacja cyfrowa stanowi już 53% całego polskiego rynku reklamy.[1]

 W trakcie obrad, jury złożone z blisko 70 ekspertów branży digital marketingu miało okazję zapoznać się z aż 155 kampaniami. To, co wyróżnia nagrodzone projekty, to przede wszystkim mocne insighty i odpowiadanie na realne problemy grup docelowych. Z kolei mnie ogromnie cieszy fakt, że coraz częściej marki podejmują w swoich kampaniach tematy dotychczas uznawane za niewygodne, a nawet pomijane w komunikacji. Rzeczowa, merytoryczna dyskusja pozwoliła wytypować ponad 50 laureatów, którym jeszcze raz bardzo gratulujemy! Ponadto 25 lat digitalu zobowiązuje również do zmapowania kolejnych wyzwań, przed którymi jako branża stoimy. Następne lata to przede wszystkim dalszy dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji, a co za tym idzie głębsze zastanowienie się, chociażby nad etycznością jej wykorzystywania w przestrzeni digitalowej i nie tylko – dodaje Adrianna Kubik, Przewodnicząca Jury IAB MIXX Awards 2024, Business Director & Board Member w They Digital.

Podczas uroczystej gali przyznano łącznie 5 złotych, 17 srebrnych i 15 brązowych statuetek, 18 wyróżnień, 4 nagrody specjalne oraz tytuł Best in Show.

Źródło: IAB Polska

Dodatkowe informacje:

[1] Raport Strategiczny IAB Polska/PwC „Internet 2023/2024”

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Manufaktura nagrodzona Złotymi Spinaczami
Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym Spinaczem. Nagrodami uhonorowano wyjątkowy projekt pod mecenatem artystycznym Manufaktury – „LODZ600, czyli 600 obrazów na 600-lecie Łodzi”.
Jubileuszowe konkursy Galerii Plakatu AMS rozstrzygnięte!
Jadwiga Mołoń wygrała 25. edycję Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi”. Jury wyróżniło w konkursie 5 prac – dwie autorstwa Agnieszki Cieślikowskiej oraz prace Michaliny Knopińskiej, Jerzego Skakuna i Stanisława Świtały. Ponadto internauci mogli wybrać swój ulubiony projekt spośród 24...
Kampania Super Kobiety Almette na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2024
Almette to nie tylko lider wśród puszystych serów twarogowych na polskim rynku, ale również marka z misją, która angażuje się w akcje promujące kobiecą siłę i niezwykłość. Dlatego już po raz 4. przygotowała kampanię ‘Super Kobiety Almette’, która kolejny raz znalazła się na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2024. Projekt...
TikTok Awards Polska i Year on TikTok - wyniki
Licząca niemal 12 milionów polska społeczność TikToka wybrała zwycięzców pierwszej edycji TikTok Awards Polska. W 10 kategoriach rywalizowało 48 najbardziej angażujących i zasięgowych twórców i twórczyń platformy. Nagroda Creator of the Year trafiła do Natalii Sisik, a tytuł Video of the Year zdobyła historia o wiralowym rogaliku z...
Novotel Warszawa Centrum ze Złotym Spinaczem
Kampania „Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” przygotowana we współpracy z agencją 38 Content Communication z okazji 50-lecie Novotel Warszawa Centrum zdobyła Złoty Spinacz w 22. edycji konkursu w kategorii Sport, turystyka i rekreacja. Złote Spinacze to największy konkurs branży PR w Polsce, nagradzający najbardziej innowacyjne i skuteczne projekty...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764